ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Deloitte: Consumatorii europeni pun sănătatea familiei pe primul loc în raport cu problemele financiare

29 Mai 2020   |   AGERPRES

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

 
 
Consumatorii europeni sunt mai preocupaţi de sănătate decât de problemele financiare şi de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor fiind spaniolii, francezii şi irlandezii, relevă studiul Deloitte State of Consumer Tracker, publicat vineri de Deloitte.

Pe de altă parte, cercetarea de specialitate arată că, în contextul actual, intenţia europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Astfel, ţările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puţin preocupaţi de plăţile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).


În ceea ce priveşte apariţia unor dificultăţi financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuiesc să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Potrivit sursei citate, tendinţele europene sunt în linie cu cele globale, în sensul în care sănătatea familiei (65%) şi bunăstarea fizică (54%) sunt principalele preocupări indicate şi de către respondenţii la nivel global, urmate la distanţă mare de problemele legate de situaţia financiară. În acest context, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare şi 41% din aceştia sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Pe acest fond, consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmaţi de cei din Franţa (72%) şi Irlanda (65%). În acelaşi timp, cel trei state se află printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică - Spania (70%), Franţa şi Irlanda (50%).

La polul opus, Olanda este mai relaxată în privinţa problemelor legate de sănătatea familiei (43%) şi bunăstare (32%), iar în privinţa pierderii locului de muncă, respondenţii spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmaţi de italieni (45%) şi britanici (38%).

Datele studiului Deloitte relevă faptul că un sfert din consumatorii europeni spun că intenţionează să cheltuiască mai mult pe alimente şi 21% dintre aceştia pe bunuri de uz casnic, în următoarele patru săptămâni. Cei mai interesaţi de aceste categorii de bunuri s-au declarat irlandezii şi italienii.

În continuare, deşi şi-au exprimat îngrijorarea faţă de starea de sănătate şi de siguranţă, europenii preferă cumpărăturile în mediul off-line, mai mult de jumătate dintre aceştia intenţionând să meargă în magazine pentru alimente (72%) şi bunuri de uz casnic (74%).

De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii plănuiesc să cheltuiască mai mult pe servicii de internet şi comunicaţii mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) şi Germania (11%). În plus, peste un sfert dintre cei chestionaţi (26%) au declarat că vor cheltui mai puţin pe mâncarea de la restaurant şi cea comandată acasă.

În baza analizei comportamentului de consum, studiul Deloitte a delimitat patru profiluri ale consumatorilor.

Astfel, profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenţionează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe.

Totodată, un al profil este cel al consumatorului care îşi face provizii, care intenţionează să-şi facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, iar aici italienii (43%), britanicii (41%) şi irlandezii (39%) sunt pe primele locuri.

A treia categorie de consumatori se referă la vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile. Aceştia se regăsesc, în principal, în Germania (47%) şi Marea Britanie (46%).

Nu în cele din urmă, al treilea segment este al consumatorilor comozi, numeroşi în Irlanda, Marea Britanie (46%) şi în Spania (41%), fiind cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

În România, Deloitte este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesionişti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17453 / 19721
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...