ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Deloitte: Consumatorii europeni pun sănătatea familiei pe primul loc în raport cu problemele financiare

29 Mai 2020   |   AGERPRES

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

 
 
Consumatorii europeni sunt mai preocupaţi de sănătate decât de problemele financiare şi de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor fiind spaniolii, francezii şi irlandezii, relevă studiul Deloitte State of Consumer Tracker, publicat vineri de Deloitte.

Pe de altă parte, cercetarea de specialitate arată că, în contextul actual, intenţia europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Astfel, ţările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puţin preocupaţi de plăţile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).


În ceea ce priveşte apariţia unor dificultăţi financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuiesc să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Potrivit sursei citate, tendinţele europene sunt în linie cu cele globale, în sensul în care sănătatea familiei (65%) şi bunăstarea fizică (54%) sunt principalele preocupări indicate şi de către respondenţii la nivel global, urmate la distanţă mare de problemele legate de situaţia financiară. În acest context, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare şi 41% din aceştia sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Pe acest fond, consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmaţi de cei din Franţa (72%) şi Irlanda (65%). În acelaşi timp, cel trei state se află printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică - Spania (70%), Franţa şi Irlanda (50%).

La polul opus, Olanda este mai relaxată în privinţa problemelor legate de sănătatea familiei (43%) şi bunăstare (32%), iar în privinţa pierderii locului de muncă, respondenţii spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmaţi de italieni (45%) şi britanici (38%).

Datele studiului Deloitte relevă faptul că un sfert din consumatorii europeni spun că intenţionează să cheltuiască mai mult pe alimente şi 21% dintre aceştia pe bunuri de uz casnic, în următoarele patru săptămâni. Cei mai interesaţi de aceste categorii de bunuri s-au declarat irlandezii şi italienii.

În continuare, deşi şi-au exprimat îngrijorarea faţă de starea de sănătate şi de siguranţă, europenii preferă cumpărăturile în mediul off-line, mai mult de jumătate dintre aceştia intenţionând să meargă în magazine pentru alimente (72%) şi bunuri de uz casnic (74%).

De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii plănuiesc să cheltuiască mai mult pe servicii de internet şi comunicaţii mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) şi Germania (11%). În plus, peste un sfert dintre cei chestionaţi (26%) au declarat că vor cheltui mai puţin pe mâncarea de la restaurant şi cea comandată acasă.

În baza analizei comportamentului de consum, studiul Deloitte a delimitat patru profiluri ale consumatorilor.

Astfel, profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenţionează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe.

Totodată, un al profil este cel al consumatorului care îşi face provizii, care intenţionează să-şi facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, iar aici italienii (43%), britanicii (41%) şi irlandezii (39%) sunt pe primele locuri.

A treia categorie de consumatori se referă la vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile. Aceştia se regăsesc, în principal, în Germania (47%) şi Marea Britanie (46%).

Nu în cele din urmă, al treilea segment este al consumatorilor comozi, numeroşi în Irlanda, Marea Britanie (46%) şi în Spania (41%), fiind cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

În România, Deloitte este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesionişti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17732 / 20000
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...