
Electrificarea flotelor auto poate ajuta Europa să-şi atingă ţintele de reducere a emisiilor de carbon (studiu)
19 Februarie 2021
AgerpresStudiul are la bază o analiză a discuţiilor cu lideri de companii din sectoare precum industria auto, utilităţi, petrol şi gaze, producţia de acumulatori, administrarea flotelor, leasing şi infrastructura de alimentare cu energie electrică. Ideile şi opiniile grupate în analiză identifică resurse şi acţiuni cheie pentru accelerarea şi construirea soluţiilor de eMobilitate.
Electrificarea transporturilor va aduce avantaje comerciale semnificative jucătorilor care vor face cel mai rapid tranziţia către ecosistemul de mobilitate electrică (eMobilitate) şi va avea consecinţe uriaşe asupra îmbunătăţirii mediului, potrivit unui studiu realizat de EY şi Eurelectric, remis, vineri, AGERPRES.
Studiul are la bază o analiză a discuţiilor cu lideri de companii din sectoare precum industria auto, utilităţi, petrol şi gaze, producţia de acumulatori, administrarea flotelor, leasing şi infrastructura de alimentare cu energie electrică. Ideile şi opiniile grupate în analiză identifică resurse şi acţiuni cheie pentru accelerarea şi construirea soluţiilor de eMobilitate.
Noua legislaţie a crescut presiunea asupra vehiculelor rutiere, odată cu introducerea noilor standarde legate de emisiile de dioxid de carbon (CO2) pentru producătorii de autovehicule, care vor intra în vigoare în toată Europa. În acelaşi timp, pachetele financiare destinate revenirii economice după criza provocată de COVID-19 se concentrează pe soluţiile care implică energia regenerabilă şi o amprentă de carbon neutră, acestea susţinând împreună tranziţia către eMobilitate.
Potrivit studiului, în perioada decembrie 2019 - octombrie 2020, unu din zece autoturisme comercializate în Europa a fost electric sau hibrid, înregistrând nivelul record de un milion de vehicule. În primele nouă luni din 2020, vânzările de vehicule electrice din Europa le-au depăşit pentru prima dată pe cele din China.
În Regatul Unit, în septembrie 2020, vânzările de vehicule electrice le-au depăşit, tot pentru prima dată, pe cele cu motor diesel.
"În România, tranziţia către mobilitatea electrică, deşi se desfăşoară într-un ritm mai lent decât în ţările din vestul Europei, se accelerează în fiecare an. Numărul de maşini electrice achiziţionate şi staţii de încărcare instalate sunt în continuă creştere, fiind încurajate de bonificaţiile acordate de către stat. Companiile din domeniul utilităţilor, petrol şi gaze, precum şi retail, par să îşi fi asumat rolul de lideri în această tranziţie, prin investiţiile făcute în infrastructura şi dezvoltarea serviciilor. Un alt semnal vine şi din partea autorităţilor locale, care încep să înlocuiască vehiculele din flotă cu automobile electrice", a afirmat Cristian Cârstoiu, partener în cadrul EY România, responsabil de sectorul Automotive, Transformare Digitală şi Inovaţie.
Acesta este un punct de cotitură important în evoluţia către atingerea unui volum de vânzări de vehicule electrice de 30%-40% până în anul 2030, care ar putea face realizabile ţintele europene de reducere a emisiilor de carbon.
În prezent, din 308 milioane de vehicule care circulă pe drumurile europene, doar 3 milioane sunt electrice (maşini, autobuze şi camioane), prin urmare potenţialul de creştere al acestui segment este foarte mare. Conform estimărilor EY, numărul vehiculelor electrice ar putea atinge 40 de milioane în 2030.
Decarbonizarea la care se angajează fiecare ţară va determina efectele asupra climei, sănătăţii şi mediului în următoarele decenii. Potrivit studiului, emisiile asociate cu transporturile au crescut în ultimii 3 ani şi este necesară o reducere totală de 65% sau o diminuare anuală de 10% pentru a se atinge ţinta europeană de reducere cu 55% a emisiilor, faţă de nivelurile din 1990.
Studiul arată că, pentru a transforma în realitate acest deziderat, accelerarea tranziţiei către electrificarea flotelor este esenţială. În acest sens, obiectivele politice trebuie să fie armonizate cu oportunităţile comerciale printr-o reglementare unitară. Sunt necesare noi modele de finanţare pentru infrastructura de încărcare publică şi privată, trebuie acordată atenţie lanţului de aprovizionare în integralitatea lui, este nevoie de creşterea gradului de încredere al clienţilor prin dezvoltarea infrastructurii fizice şi este necesară o interfaţă digitală simplă între vehicul şi reţea.
Sectorul european al flotelor, deşi este relativ mic, cuprinzând 63 milioane de vehicule (20% din parcul auto total al Europei), afectează mediul într-un mod disproporţionat, potrivit studiului. Acesta cumulează peste 40% dintre kilometrii totali parcurşi şi jumătate din emisiile totale generate de transportul rutier din Europa.
În plus, lecţiile învăţate din accelerarea electrificării flotelor, cum ar fi dezvoltarea unor modele de afaceri durabile, care sprijină investiţiile în infrastructura de alimentare cu electricitate şi integrarea capacităţilor de încărcare inteligente, vor permite o tranziţie mai rapidă pentru piaţa autoturismelor noi şi rulate.
Prin urmare, acesta va reprezenta testul cel mai important şi cu cel mai mare impact.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 15481 / 19783 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Lucian Barbu (Tax Partner - NNDKP): “Cred că anul următor nu vom scăpa fără alte creşteri de impozite. În ultima vreme am întâlnit destul de mulţi antreprenori care îşi pun problema să-şi mute afacerile în Bulgaria”
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...