
Finanţarea Start-Up Nation se va face din fonduri europene, nu se va pune presiune pe buget
15 Aprilie 2025
AgerpresBugetul total al celei de-a patra ediţii Start-Up Nation este de 446,18 milioane de euro, provenind din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027.
Finanţarea programului Start-Up Nation se va face numai din fonduri europene, nu se va mai pune presiune pe bugetul de stat şi se va stimula direct producţia din România, a declarat, marţi, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan, cu ocazia inaugurării platformei oficiale de înscriere pentru cursurile gratuite de competenţe antreprenoriale.
"O premieră pentru finanţarea programului Start-Up Nation o reprezintă faptul că sunt surse de finanţare 100% din fonduri europene şi nu mai punem presiune pe bugetul de stat. Toţi aceşti beneficiari, în momentul în care vor semna contractul de finanţare, vor beneficia şi de un avans de 50% din suma în baza căreia se va întocmi şi aproba business-planul. Vorbim despre o stimulare directă a producţiei din România, nu doar despre servicii, ci şi despre punctaje suplimentare pentru cei care fac producţie, începând cu procesarea de alimente, lapte, carne, peşte, legume, fructe şi continuând cu echipamente informatice şi producţia de componente pentru segmentul IT şi telekom, digital", a explicat ministrul.
"O premieră pentru finanţarea programului Start-Up Nation o reprezintă faptul că sunt surse de finanţare 100% din fonduri europene şi nu mai punem presiune pe bugetul de stat. Toţi aceşti beneficiari, în momentul în care vor semna contractul de finanţare, vor beneficia şi de un avans de 50% din suma în baza căreia se va întocmi şi aproba business-planul. Vorbim despre o stimulare directă a producţiei din România, nu doar despre servicii, ci şi despre punctaje suplimentare pentru cei care fac producţie, începând cu procesarea de alimente, lapte, carne, peşte, legume, fructe şi continuând cu echipamente informatice şi producţia de componente pentru segmentul IT şi telekom, digital", a explicat ministrul.
Potrivit acestuia, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT) a lansat oficial platforma informatică în care toţi antreprenorii tineri până în 35 de ani care doresc să-şi înfiinţeze o afacere vor putea să se înscrie pentru cursuri de antreprenoriat. În perioada următoare ei vor fi selectaţi pentru cursuri care vor dura 40 ore minimum şi vor putea fi astfel eligibili să pregătească un plan de afaceri pentru Start-Up Nation 2025. "Programul va finanţa 7.500 de companii din România cu o sumă de 50.000 euro nerambursabili pentru fiecare companie, care reprezintă automat 90% din totalul investiţiei în cadrul unui astfel de proiect, cu o finanţare minimă din partea fiecărui beneficiar de 10%", a afirmat ministrul Ivan.
Acesta îi sfătuieşte pe cei care aplică să vină cu un capital propriu cât mai mare, în condiţiile în care ei urmează să fie departajaţi, de exemplu, la acelaşi nivel de punctaj, în funcţie de cofinanţarea pe care o prezintă fiecare.
"Este o platformă informatică care, în materie de încărcare a documentelor, de selecţie a eligibilităţii tuturor aplicanţilor, va putea să asigure cel puţin 60% din tot fluxul procedural şi administrativ cu intervenţie umană zero, urmând ca toţi colegii mei din Direcţia de IMM-uri să facă într-un final o verificare, de corelaţie între achiziţiile propuse în cadrul planului de afaceri şi codurile CAEN aferente business-ului, folosind analiza umană, în contextul în care nu am vrut să venim cu un şablon restrictiv pentru acei antreprenori care vor să investească în Start-Up Nation 2025", a arătat ministrul.
El a precizat că sunt alocate în total 450 de milioane de euro, din care 300 de milioane de euro pentru tinerii până în 30 de ani, iar 150 de milioane de euro pentru cei până în 35 de ani din zonele defavorizate. Sunt excluse persoanele din regiunea Bucureşti-Ilfov care are o dezvoltare economică mult mai ridicată.
"Astăzi încep înscrierile pentru cursanţii care vor dori să urmeze cursuri de antreprenoriat, urmând să parcurgă acest curs până în 15 august. Cei care vor începe mai repede vor termina la timp şi începând cu 1 iunie până în 1 octombrie vor putea să se înscrie cu business-planul în platforma informatică, urmând ca ei să fie evoluaţi începând cu 1 octombrie. În funcţie de modul în care vor fi evaluaţi cât mai rapid, primii care vor fi în acest program vor putea să-şi semneze contractele începând cu data de 15 octombrie", a menţionat ministrul IMM-urilor.
Ivan a afirmat că o prioritate a guvernării este susţinerea IMM-urilor, în condiţiile în care aproximativ 40% din tot ceea ce înseamnă PIB-ul României este gestionat de acest segment.
"Aproximativ 40% din tot ceea ce înseamnă PIB-ul României este gestionat de către IMM-uri, iar un motor important pentru economia românească îl reprezintă companiile mici şi mijlocii. Aşa că, pe lângă dialogul constant, vrem să venim şi cu soluţii clare pentru dezvoltarea acestui segment economic extrem de important. Iar Start-Up Nation, cu acest buget de 450 de milioane de euro, reprezintă cu adevărat un program eficient, clar, concret, pentru stimularea IMM-urilor. Sprijinirea IMM-urilor este o prioritate pentru ministerul nostru. IMM-urile sunt cel mai mare angajator din economia românească, cu 40% dintre locurile de muncă. Vom crea peste 15.000 de noi locuri de muncă prin acest program. În premieră, platforma informatică va folosi tehnologii de ultimă generaţie pentru a automatiza aproximativ 60% din fluxul procedural şi administrativ, fără intervenţie umană - în ceea ce priveşte încărcarea documentelor şi evaluarea eligibilităţii aplicanţilor", a precizat ministrul Bogdan Ivan.
Înscrierea în program se realizează prin platforma electronică dedicată, https://minimis.imm.gov.ro/. Ghidul de utilizare a aplicaţiei este disponibil la adresa https://economie.gov.ro/start-up-nation-ghid-de-utilizare-a-aplicatiei-minimis-imm-gov-ro/.
Viitorii antreprenori pot selecta furnizorul de formare profesională şi aleg formatul de desfăşurare a cursurilor: fie în sistem online, fie în format fizic, în una dintre locaţiile puse la dispoziţie de organizatori. Lista completă a furnizorilor contractaţi de MEDAT, alături de detalii despre locaţiile şi modalităţile de desfăşurare a cursurilor, este disponibilă în aplicaţia informatică.
În prima oră, au fost înregistrate 6.287 de aplicaţii.
Platforma electronică va rămâne activă până la ocuparea integrală a locurilor disponibile pentru cursuri, fiind prevăzută şi o listă de rezervă. Cursurile se vor desfăşura pe durata a 4 luni calendaristice, iar la finalizarea acestora participanţii vor primi o adeverinţă/certificat de absolvire. În urma obţinerii acestui document, absolvenţii care intenţionează să aplice pentru finanţare prin programul Start-Up Nation vor avea obligaţia de a înfiinţa şi înregistra la ONRC o societate.
Prin intermediul programului Start-Up Nation 2024-2025, MEDAT oferă sprijin financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei (circa 50.000 de euro) pentru cel puţin 7.500 de beneficiari, cu obiectivul de a genera un minimum de 15.000 de noi locuri de muncă.
Programul Start-Up Nation, ajuns la a patra ediţie, este structurat pe doi piloni principali: Pilonul I - Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor, cu un buget de 295.750.000 euro, echivalent în lei, destinat tinerilor sub 30 de ani, atât în regiunile mai puţin dezvoltate, cât şi în Bucureşti-Ilfov; Pilonul II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului, cu un buget de 150.435.295 euro, echivalent în lei, având ca grup ţintă persoanele din regiunile mai puţin dezvoltate. Grupul ţintă din Pilonul II se va încadra în una din următoarele categorii eligibile: tineri cu vârsta de între 30 ani şi până în 35 de ani neîmpliniţi; persoane în căutarea unui loc de muncă; şomeri; şomeri de lungă durată; persoane inactive şi persoane din grupurile dezavantajate pe piaţa muncii.
Bugetul total al celei de-a patra ediţii Start-Up Nation este de 446,18 milioane de euro, provenind din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 947 / 19855 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...