Frames: Firmele nu se grăbesc să angajeze până la toamnă; investitorii se tem de valul 4 Covid
01 Iunie 2021 BizLawyer
Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.
| |
Relaxarea restricţiilor din pandemie, pe fondul vaccinării şi scăderii semnificative a numărului cazurilor de îmbolnăvire, a adus un optimism rezervat în sectorul economic, iar piaţa muncii nu se va deschide cel puţin până la toamnă, mare majoritate a investitorilor aşteptând ca veştile bune privind evoluţia pandemiei să se confirme, relevă datele unui barometru realizat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting.
Astfel, 57% dintre managerii chestionaţi în cadrul Barometrului privind piaţa muncii în contextul crizei COVID afirmă că vor relua angajările la toamnă, iar 32% abia în 2022. Numai 9% spun că vor face angajări în următoarele 3-5 luni.
Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.
De asemenea, 21% spun că nu sunt încă pregătiţi să facă angajări pentru că activitatea firmei este încă afectată de criză, 16% afirmă că nu găsesc angajaţii potriviţi, iar 7% spun că şi-au restructurat activitatea în aşa fel încât nu mai au nevoie de personal suplimentar.
"Optimismul rezervat al managerilor indică faptul că au învăţat lecţiile crizei. Mulţi dintre ei şi-au restructurat afacerile, şi-au optimizat costurile, schemele de personal, iar proiectele de dezvoltare sunt construite în paşi mult mai prevăzători decât în trecut. Reluarea business-ului la capacitate maximă va interveni treptat, în funcţie de dinamica crizei sanitare, de semnalele privind reluarea consumului şi de evoluţia generală economică, de la dezgheţarea relaţiilor de afaceri la dinamica inflaţiei şi a cursului valutar'', a afirmat Ligia Neacşu, managerul Best Smart Consulting.
În ceea ce priveşte planurile pe care le au managerii cu salariile în 2021, barometrul Frames & Best Smart Consulting a oferit date şi despre dinamica salarială în contextul crizei.
Întrebaţi dacă vor creşte salariile anul acesta, 68% dintre cei chestionaţi au indicat răspunsul "Nu" şi numai 12% au răspuns afirmativ. Restul au evitat să răspundă.
Dintre cei care vor să crească salariile, cei mai mulţi (54%) au indicat o majorare între 3-10%.
"În contexul crizei economice semnificative prin care trece economia reală, problema salariilor rămâne un subiect sensibil. Salariile au crescut şi vor creşte, cel mai probabil, în sectoarele care au înregistrat performanţe optime în pandemie, de la business-urile care au legătură cu sectorul medical, IT, retailul alimentar şi construcţii & materiale de profil. În rest, angajaţii vor trebui să se mulţumească cel mult cu prime ocazionale sau cu creşteri punctuale, în funcţie de inflaţie şi de performanţa înregistrată în următoarele trimestre'', a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.
Potrivit estimărilor specialiştilor, nu este exclus să existe şi tăieri de salarii în domeniile grav afectate de pandemie şi a căror revenire nu este aşteptată decât cel mai probabil în trimestrul 2 din 2022.
Care vor fi criteriile pe baza cărora companiile vor face angajări în semestrul 2 din 2021 şi mai ales în 2022? O întrebare la care răspunsurile managerilor vin să confirme o tendinţă tot mai accentuată în piaţa de resurse umane - pregătirea este esenţială.
47% dintre managerii chestionaţi au indicat pregătirea profesională drept principal criteriu de angajare. 39% au bifat experienţa candidaţilor, 27% sunt interesaţi de salariul cerut, restul răspunsurilor fiind cu referire la diverse alte aspecte, de la disponibilitatea la program prelungit, munca de acasă, transport etc.
"Tot mai multe companii caută oameni cu experienţă şi sunt dispuse să plătească salarii pe măsură pentru a-şi asigura angajaţi cu o pregătire profesională solidă. Vremea celor şcoliţi la locul de muncă a trecut, iar firmele, confruntate cu provocări economice tot mai puternice, caută să-şi asigure o forţă de muncă capabilă să gestioneze orice situaţie'', arată concluziile barometrului.
În aceste condiţii, pentru cei care vor să se angajeze în perioada următoare, devine esenţial să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să îşi extindă expertiza.
"Digitalizarea accelerată de criza COVID a schimbat mult economia românească, piaţa muncii în general. Tot mai multe companii sunt dispuse să lucreze remote, să îşi optimizeze schemele de personal astfel încât cursa pentru un loc de muncă bine plătit va fi din ce în ce mai strânsă. Vestea bună este că, în pachetele de angajare au reînceput să apară şi cursurile de specializare continuă'', a susţinut Ligia Neacşu.
Barometrul, efectuat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting, a fost realizat în perioada 27-30 mai 2021, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.763 de persoane. Profilul respondenţilor a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle şi top management, cu studii superioare, 58% bărbaţi şi 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani.
Astfel, 57% dintre managerii chestionaţi în cadrul Barometrului privind piaţa muncii în contextul crizei COVID afirmă că vor relua angajările la toamnă, iar 32% abia în 2022. Numai 9% spun că vor face angajări în următoarele 3-5 luni.
Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.
De asemenea, 21% spun că nu sunt încă pregătiţi să facă angajări pentru că activitatea firmei este încă afectată de criză, 16% afirmă că nu găsesc angajaţii potriviţi, iar 7% spun că şi-au restructurat activitatea în aşa fel încât nu mai au nevoie de personal suplimentar.
"Optimismul rezervat al managerilor indică faptul că au învăţat lecţiile crizei. Mulţi dintre ei şi-au restructurat afacerile, şi-au optimizat costurile, schemele de personal, iar proiectele de dezvoltare sunt construite în paşi mult mai prevăzători decât în trecut. Reluarea business-ului la capacitate maximă va interveni treptat, în funcţie de dinamica crizei sanitare, de semnalele privind reluarea consumului şi de evoluţia generală economică, de la dezgheţarea relaţiilor de afaceri la dinamica inflaţiei şi a cursului valutar'', a afirmat Ligia Neacşu, managerul Best Smart Consulting.
În ceea ce priveşte planurile pe care le au managerii cu salariile în 2021, barometrul Frames & Best Smart Consulting a oferit date şi despre dinamica salarială în contextul crizei.
Întrebaţi dacă vor creşte salariile anul acesta, 68% dintre cei chestionaţi au indicat răspunsul "Nu" şi numai 12% au răspuns afirmativ. Restul au evitat să răspundă.
Dintre cei care vor să crească salariile, cei mai mulţi (54%) au indicat o majorare între 3-10%.
"În contexul crizei economice semnificative prin care trece economia reală, problema salariilor rămâne un subiect sensibil. Salariile au crescut şi vor creşte, cel mai probabil, în sectoarele care au înregistrat performanţe optime în pandemie, de la business-urile care au legătură cu sectorul medical, IT, retailul alimentar şi construcţii & materiale de profil. În rest, angajaţii vor trebui să se mulţumească cel mult cu prime ocazionale sau cu creşteri punctuale, în funcţie de inflaţie şi de performanţa înregistrată în următoarele trimestre'', a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.
Potrivit estimărilor specialiştilor, nu este exclus să existe şi tăieri de salarii în domeniile grav afectate de pandemie şi a căror revenire nu este aşteptată decât cel mai probabil în trimestrul 2 din 2022.
Care vor fi criteriile pe baza cărora companiile vor face angajări în semestrul 2 din 2021 şi mai ales în 2022? O întrebare la care răspunsurile managerilor vin să confirme o tendinţă tot mai accentuată în piaţa de resurse umane - pregătirea este esenţială.
47% dintre managerii chestionaţi au indicat pregătirea profesională drept principal criteriu de angajare. 39% au bifat experienţa candidaţilor, 27% sunt interesaţi de salariul cerut, restul răspunsurilor fiind cu referire la diverse alte aspecte, de la disponibilitatea la program prelungit, munca de acasă, transport etc.
"Tot mai multe companii caută oameni cu experienţă şi sunt dispuse să plătească salarii pe măsură pentru a-şi asigura angajaţi cu o pregătire profesională solidă. Vremea celor şcoliţi la locul de muncă a trecut, iar firmele, confruntate cu provocări economice tot mai puternice, caută să-şi asigure o forţă de muncă capabilă să gestioneze orice situaţie'', arată concluziile barometrului.
În aceste condiţii, pentru cei care vor să se angajeze în perioada următoare, devine esenţial să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să îşi extindă expertiza.
"Digitalizarea accelerată de criza COVID a schimbat mult economia românească, piaţa muncii în general. Tot mai multe companii sunt dispuse să lucreze remote, să îşi optimizeze schemele de personal astfel încât cursa pentru un loc de muncă bine plătit va fi din ce în ce mai strânsă. Vestea bună este că, în pachetele de angajare au reînceput să apară şi cursurile de specializare continuă'', a susţinut Ligia Neacşu.
Barometrul, efectuat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting, a fost realizat în perioada 27-30 mai 2021, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.763 de persoane. Profilul respondenţilor a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle şi top management, cu studii superioare, 58% bărbaţi şi 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 15206 / 20673 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





