Frames: Firmele nu se grăbesc să angajeze până la toamnă; investitorii se tem de valul 4 Covid
01 Iunie 2021 BizLawyer
Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.
| |
Relaxarea restricţiilor din pandemie, pe fondul vaccinării şi scăderii semnificative a numărului cazurilor de îmbolnăvire, a adus un optimism rezervat în sectorul economic, iar piaţa muncii nu se va deschide cel puţin până la toamnă, mare majoritate a investitorilor aşteptând ca veştile bune privind evoluţia pandemiei să se confirme, relevă datele unui barometru realizat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting.
Astfel, 57% dintre managerii chestionaţi în cadrul Barometrului privind piaţa muncii în contextul crizei COVID afirmă că vor relua angajările la toamnă, iar 32% abia în 2022. Numai 9% spun că vor face angajări în următoarele 3-5 luni.
Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.
De asemenea, 21% spun că nu sunt încă pregătiţi să facă angajări pentru că activitatea firmei este încă afectată de criză, 16% afirmă că nu găsesc angajaţii potriviţi, iar 7% spun că şi-au restructurat activitatea în aşa fel încât nu mai au nevoie de personal suplimentar.
"Optimismul rezervat al managerilor indică faptul că au învăţat lecţiile crizei. Mulţi dintre ei şi-au restructurat afacerile, şi-au optimizat costurile, schemele de personal, iar proiectele de dezvoltare sunt construite în paşi mult mai prevăzători decât în trecut. Reluarea business-ului la capacitate maximă va interveni treptat, în funcţie de dinamica crizei sanitare, de semnalele privind reluarea consumului şi de evoluţia generală economică, de la dezgheţarea relaţiilor de afaceri la dinamica inflaţiei şi a cursului valutar'', a afirmat Ligia Neacşu, managerul Best Smart Consulting.
În ceea ce priveşte planurile pe care le au managerii cu salariile în 2021, barometrul Frames & Best Smart Consulting a oferit date şi despre dinamica salarială în contextul crizei.
Întrebaţi dacă vor creşte salariile anul acesta, 68% dintre cei chestionaţi au indicat răspunsul "Nu" şi numai 12% au răspuns afirmativ. Restul au evitat să răspundă.
Dintre cei care vor să crească salariile, cei mai mulţi (54%) au indicat o majorare între 3-10%.
"În contexul crizei economice semnificative prin care trece economia reală, problema salariilor rămâne un subiect sensibil. Salariile au crescut şi vor creşte, cel mai probabil, în sectoarele care au înregistrat performanţe optime în pandemie, de la business-urile care au legătură cu sectorul medical, IT, retailul alimentar şi construcţii & materiale de profil. În rest, angajaţii vor trebui să se mulţumească cel mult cu prime ocazionale sau cu creşteri punctuale, în funcţie de inflaţie şi de performanţa înregistrată în următoarele trimestre'', a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.
Potrivit estimărilor specialiştilor, nu este exclus să existe şi tăieri de salarii în domeniile grav afectate de pandemie şi a căror revenire nu este aşteptată decât cel mai probabil în trimestrul 2 din 2022.
Care vor fi criteriile pe baza cărora companiile vor face angajări în semestrul 2 din 2021 şi mai ales în 2022? O întrebare la care răspunsurile managerilor vin să confirme o tendinţă tot mai accentuată în piaţa de resurse umane - pregătirea este esenţială.
47% dintre managerii chestionaţi au indicat pregătirea profesională drept principal criteriu de angajare. 39% au bifat experienţa candidaţilor, 27% sunt interesaţi de salariul cerut, restul răspunsurilor fiind cu referire la diverse alte aspecte, de la disponibilitatea la program prelungit, munca de acasă, transport etc.
"Tot mai multe companii caută oameni cu experienţă şi sunt dispuse să plătească salarii pe măsură pentru a-şi asigura angajaţi cu o pregătire profesională solidă. Vremea celor şcoliţi la locul de muncă a trecut, iar firmele, confruntate cu provocări economice tot mai puternice, caută să-şi asigure o forţă de muncă capabilă să gestioneze orice situaţie'', arată concluziile barometrului.
În aceste condiţii, pentru cei care vor să se angajeze în perioada următoare, devine esenţial să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să îşi extindă expertiza.
"Digitalizarea accelerată de criza COVID a schimbat mult economia românească, piaţa muncii în general. Tot mai multe companii sunt dispuse să lucreze remote, să îşi optimizeze schemele de personal astfel încât cursa pentru un loc de muncă bine plătit va fi din ce în ce mai strânsă. Vestea bună este că, în pachetele de angajare au reînceput să apară şi cursurile de specializare continuă'', a susţinut Ligia Neacşu.
Barometrul, efectuat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting, a fost realizat în perioada 27-30 mai 2021, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.763 de persoane. Profilul respondenţilor a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle şi top management, cu studii superioare, 58% bărbaţi şi 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani.
Astfel, 57% dintre managerii chestionaţi în cadrul Barometrului privind piaţa muncii în contextul crizei COVID afirmă că vor relua angajările la toamnă, iar 32% abia în 2022. Numai 9% spun că vor face angajări în următoarele 3-5 luni.
Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.
De asemenea, 21% spun că nu sunt încă pregătiţi să facă angajări pentru că activitatea firmei este încă afectată de criză, 16% afirmă că nu găsesc angajaţii potriviţi, iar 7% spun că şi-au restructurat activitatea în aşa fel încât nu mai au nevoie de personal suplimentar.
"Optimismul rezervat al managerilor indică faptul că au învăţat lecţiile crizei. Mulţi dintre ei şi-au restructurat afacerile, şi-au optimizat costurile, schemele de personal, iar proiectele de dezvoltare sunt construite în paşi mult mai prevăzători decât în trecut. Reluarea business-ului la capacitate maximă va interveni treptat, în funcţie de dinamica crizei sanitare, de semnalele privind reluarea consumului şi de evoluţia generală economică, de la dezgheţarea relaţiilor de afaceri la dinamica inflaţiei şi a cursului valutar'', a afirmat Ligia Neacşu, managerul Best Smart Consulting.
În ceea ce priveşte planurile pe care le au managerii cu salariile în 2021, barometrul Frames & Best Smart Consulting a oferit date şi despre dinamica salarială în contextul crizei.
Întrebaţi dacă vor creşte salariile anul acesta, 68% dintre cei chestionaţi au indicat răspunsul "Nu" şi numai 12% au răspuns afirmativ. Restul au evitat să răspundă.
Dintre cei care vor să crească salariile, cei mai mulţi (54%) au indicat o majorare între 3-10%.
"În contexul crizei economice semnificative prin care trece economia reală, problema salariilor rămâne un subiect sensibil. Salariile au crescut şi vor creşte, cel mai probabil, în sectoarele care au înregistrat performanţe optime în pandemie, de la business-urile care au legătură cu sectorul medical, IT, retailul alimentar şi construcţii & materiale de profil. În rest, angajaţii vor trebui să se mulţumească cel mult cu prime ocazionale sau cu creşteri punctuale, în funcţie de inflaţie şi de performanţa înregistrată în următoarele trimestre'', a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.
Potrivit estimărilor specialiştilor, nu este exclus să existe şi tăieri de salarii în domeniile grav afectate de pandemie şi a căror revenire nu este aşteptată decât cel mai probabil în trimestrul 2 din 2022.
Care vor fi criteriile pe baza cărora companiile vor face angajări în semestrul 2 din 2021 şi mai ales în 2022? O întrebare la care răspunsurile managerilor vin să confirme o tendinţă tot mai accentuată în piaţa de resurse umane - pregătirea este esenţială.
47% dintre managerii chestionaţi au indicat pregătirea profesională drept principal criteriu de angajare. 39% au bifat experienţa candidaţilor, 27% sunt interesaţi de salariul cerut, restul răspunsurilor fiind cu referire la diverse alte aspecte, de la disponibilitatea la program prelungit, munca de acasă, transport etc.
"Tot mai multe companii caută oameni cu experienţă şi sunt dispuse să plătească salarii pe măsură pentru a-şi asigura angajaţi cu o pregătire profesională solidă. Vremea celor şcoliţi la locul de muncă a trecut, iar firmele, confruntate cu provocări economice tot mai puternice, caută să-şi asigure o forţă de muncă capabilă să gestioneze orice situaţie'', arată concluziile barometrului.
În aceste condiţii, pentru cei care vor să se angajeze în perioada următoare, devine esenţial să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să îşi extindă expertiza.
"Digitalizarea accelerată de criza COVID a schimbat mult economia românească, piaţa muncii în general. Tot mai multe companii sunt dispuse să lucreze remote, să îşi optimizeze schemele de personal astfel încât cursa pentru un loc de muncă bine plătit va fi din ce în ce mai strânsă. Vestea bună este că, în pachetele de angajare au reînceput să apară şi cursurile de specializare continuă'', a susţinut Ligia Neacşu.
Barometrul, efectuat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting, a fost realizat în perioada 27-30 mai 2021, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.763 de persoane. Profilul respondenţilor a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle şi top management, cu studii superioare, 58% bărbaţi şi 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 15058 / 20525 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ÎN OGLINDĂ | Despre „making of”-ul unui dosar, într-o discuție cu Gianina Găvanescu, Head of Legal & Compliance la CBRE România, și Ioana Gelepu, fondatoarea Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





