ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gartner a estimat care sunt tehnologiile ce vor influenţa vânzările în următorii cinci ani

12 Octombrie 2022   |   Agerpres

O altă tehnologie inovatoare care va influenţa segmentul vânzărilor se referă la "clienţii-maşină" - actori economici non-umani care obţin bunuri sau servicii în schimbul plăţilor. Cercetările Gartner arată că directorii executivi şi CIO cred că o cincime dintre veniturile lor totale ar putea proveni de la clienţii-maşină, până în 2030.

 
 
Tehnologii precum inteligenţa artificială (AI) generativă, geamănul digital (digital twin) al clientului sau realitatea augmentată/realitatea virtuală (AR/VR) vor transforma vânzările în următorii cinci ani, arată estimările Gartner, publicate miercuri în cadrul analizei "7 Technology Disruptions Affecting Sales Through 2027".
 
Conform consultanţilor, în ceea ce priveşte Inteligenţa Artificială (AI) generativă, aceasta poate produce o varietate de conţinut nou, cum ar fi imagini, videoclipuri, muzică, voce, text, cod software şi design de produse. Pe acest fond, Gartner anticipează că, până în 2025, trei din zece (30%) mesaje produse de organizaţiile mari vor fi generate sintetic.
 
O altă tehnologie inovatoare care va influenţa segmentul vânzărilor se referă la "clienţii-maşină" - actori economici non-umani care obţin bunuri sau servicii în schimbul plăţilor. Cercetările Gartner arată că directorii executivi şi CIO cred că o cincime dintre veniturile lor totale ar putea proveni de la clienţii-maşină, până în 2030.
 
De asemenea, geamănul digital al clientului este o reprezentare virtuală dinamică a unui client, care încorporează date de la persoane şi execută teste pentru mesajele de vânzări, procesele de vânzări şi campanii de marketing pentru a prezice ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru respectivul client. În acest context, se preconizează că piaţa software şi a serviciilor pentru "gemeni digitali" va ajunge la 150 de miliarde de dolari la nivel mondial, până în 2030, faţă de 9 miliarde de dolari, în 2022.
 
În ceea ce priveşte realitatea augmentată şi realitatea virtuală, până în 2025, o pondere de 80% dintre interacţiunile de vânzări B2B între furnizori şi cumpărători vor avea loc pe canalele digitale, ceea ce înseamnă că organizaţiile de vânzări trebuie să caute în mod activ noi modalităţi de a interacţiona cu clienţii, notează Gartner. Previziunile evidenţiază că, în următorii cinci ani, AR/VR ar putea fi un canal de vânzări esenţial de utilizat în întâlniri de vânzări, demonstraţii de produse şi instruire în vânzări.
 
O altă tendinţă tehnologică pe segmentul vânzărilor vizează apariţia oamenilor digitali, adică reprezentări interactive, bazate pe inteligenţă artificială, care prezintă unele dintre caracteristicile, personalitatea, cunoştinţele şi mentalitatea unei persoane. Analizele de specialitate relevă faptul că, până în anul 2026, jumătate dintre cumpărătorii B2B vor interacţiona cu un om digital într-un ciclu de cumpărare.
 
Totodată, tehnologia Emotion AI poate contribui pozitiv prin alterarea capacităţii empatice a vânzătorilor şi modificarea angajamentului cumpărătorului, precizează Gartner. "Până în 2024, identificarea emoţiilor prin inteligenţă artificială va influenţa aproximativ jumătate din reclamele online pe care le văd cumpărătorii. Aceasta va putea citi reacţiile de chipuri, precum şi e-mailuri şi va putea determina ce anunţuri vor funcţiona pentru un anumit cumpărător", subliniază sursa citată.
 
Cea de-a şaptea tehnologie care va influenţa vânzările este multimodalitatea, ce va ajuta liderii de vânzări să facă faţă provocărilor legate de datele necesare în procesul decizional. Astfel, până în 2025, o pondere de 70% dintre toate interacţiunile vânzător-cumpărător B2B vor fi înregistrate pentru a extrage informaţii despre concurenţă, tranzacţii şi piaţă folosind AI, învăţarea automată (ML) şi procesarea limbajului natural (NLP).
 
Gartner, Inc. (NYSE: IT) este o companie americană de consultanţă şi cercetare în IT, ce oferă o perspectivă obiectivă şi utilă pentru directori şi echipele lor. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8131 / 19431
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...