
Horváth: În ciuda incertitudinii economice, 65% dintre CFOs din Europa se așteaptă la o evoluție pozitivă a economiei în 2025
13 Ianuarie 2025
BizLawyerLa nivelul priorităților strategice, adoptarea Inteligenței Artificiale Generative ia locul inițiativelor clasice de reducere a costurilor, dar utilizarea soluțiilor de automatizare a activităților de prognoză și analiză este încă la început * Peste trei sferturi dintre responsabilii financiari din top management anticipează că vor prelua noi roluri și responsabilități, dar 80% dintre ei nu cred în dispariția rolului de Business Partner sau Controller, într-un viitor previzibil.
În pofida numeroaselor provocări, majoritatea directorilor financiari din Europa (65%) consideră că situația economică a companiilor lor fie se va îmbunătăți (33%), fie se va menține la actualul nivel pozitiv (32%), arată un studiu amplu realizat de compania globală de consultanță, Horváth, prezentă pe piața din România din 2005.
Intitulată „Embark on the Journey into Next-Gen Performance Management” („Începeți Călătoria către Managementul Performanței de Nouă Generație”), ediția din acest an a „Horváth CFO Study” (realizată în 2024, cu proiecții pentru 2025) a identificat principalele priorități strategice ale managerilor financiari, cunoscuți drept Chief Financial Officers (CFOs):
Intitulată „Embark on the Journey into Next-Gen Performance Management” („Începeți Călătoria către Managementul Performanței de Nouă Generație”), ediția din acest an a „Horváth CFO Study” (realizată în 2024, cu proiecții pentru 2025) a identificat principalele priorități strategice ale managerilor financiari, cunoscuți drept Chief Financial Officers (CFOs):
→ Armonizarea, standardizarea și optimizarea proceselor financiare s-a situat pe primul loc, fiind importantă pentru 88% dintre executivii cu responsabilități în domeniul financiar;
→ Dezvoltarea angajaților și dobândirea de competențe noi, moderne, adaptate viitorului – 85%;
→ Progresarea în integrarea globală a datelor și dezvoltarea de platforme integrate de date – 78%.
Celelalte priorități ale managerilor financiari pentru 2025 vor fi: (4) Valorificarea potențialelor de eficiență prin reducerea costurilor la nivelul întregii companii, precum și în aria de responsabilitate a Directorului Financiar (CFO) – 78%; (5) Consolidarea capabilităților predictive în procesele de Planificare, Prognoză și Raportare – 71%; (6) Accelerarea semnificativă a investițiilor în digitalizare, în toate domeniile de activitate ale companiei – 70%; și (7) Integrarea temelor de sustenabilitate în Managementul Performanței – 66%.
Dincolo de aceste priorități, „Horváth CFO Study 2025” a identificat și o direcție cheie a liderilor financiari, pentru 2025 și anii următori. Aceasta va consta în trecerea de la inițiativele clasice de reducere a costurilor către adoptarea Inteligenței Artificiale Generative (GenAI) și dezvoltarea platformelor integrate de analiză.
GenAI este văzută drept un catalizator cheie pentru schimbarea paradigmei financiare, iar 78% dintre CFOs estimează că noile tehnologii vor genera activități și roluri complet noi în departamentele financiare, transformând Controller-ul tradițional într-un Business Partner mult mai strategic. Cu toate acestea, 80% dintre lideri nu cred că tehnologia va elimina complet importanța rolului de Controller, ci va duce la o colaborare om-tehnologie mai strânsă.
Printre aplicațiile practice, 77% dintre executivii financiari consideră că utilizarea GenAI în planificare și prognozare este esențială pentru simplificarea proceselor, reducerea complexității și crearea de scenarii predictive mai precise. De asemenea, GenAI este privită ca soluție pentru reducerea efortului manual în raportare, oferind recomandări și analize bazate pe date într-un timp record: 79% dintre CFO prioritizează utilizarea unor noi instrumente de Business Intelligence (BI) și reducerea volumului de rapoarte centralizate.
Totuși, doar 26% dintre organizații raportează utilizarea automatizărilor în activitățile de prognoză și analiză, iar doar 5% au implementat complet soluții bazate pe GenAI, ceea ce indică un decalaj semnificativ între obiectivele ambițioase și realitate.
„Transformarea digitală și automatizarea sunt esențiale pentru următorul nivel de excelență financiară. În pofida optimismului general, capacitățile actuale nu reușesc să răspundă cerințelor tot mai complexe, ceea ce creează un deficit de eficiență și predictibilitate. În viitor, succesul unui CFO va depinde de capacitatea de a combina leadership-ul strategic cu utilizarea avansată a tehnologiei. GenAI nu este doar un instrument tehnologic, ci un element esențial pentru eficiență, inovare și decizii mai bune. Este timpul să transformăm aceste oportunități în realitate operațională”, sintetizează concluziile „Horváth CFO-Study 2025” Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.
Pentru realizarea acestui studiu, echipa Horváth a discutat cu peste 150 de responsabili financiari din top managementul unor companii din 15 țări (12 state membre ale Uniunii Europene, plus SUA, UK și Elveția), dintre care peste 86% generează venituri mai mari de 100 de milioane de euro pe an, iar 75% au peste 500 de angajați.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1801 / 20050 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, la finalizarea proiectului în care a asistat Vodafone România la achiziția Telekom România Mobile Communications: O tranzacție de durată, sofisticată, care a necesitat multă dedicare, pricepere și inspirație
Filip & Company asistă DIGI Romania la achiziția unei părți din Telekom România Mobile Communications | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Competition Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care modelează practica de concurență pe piața locală: Cătălin Suliman (Filip & Company) și Georgiana Bădescu (Schoenherr), printre avocații considerați Thought Leaders. Manuela Guia (GNP Guia Naghi & Partners), Georgeta Dinu (NNDKP), Andreea Oprișan și Raluca Vasilache (Țuca Zbârcea & Asociații), în nucleul de forță al practicii pe piața locală
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...