
ING Bank România, semestrul întâi: creștere organică, inovație, adopție digitală ridicată și finanțarea celui mai important proiect de economie circulară din România
28 Septembrie 2023
BizLawyerNumărul de clienți, creditarea și economisirea au continuat să crească * plăți instant oferite persoanelor fizice și antreprenorilor * 81% dintre clienții activi persoane fizice au folosit aplicația Home’Bank aproape zilnic * 426 milioane lei acordați celui mai important proiect de economie circulară din România
![]() |
Soluții noi în Home’Bank și accentuarea preferințelor digitale ale clienților
Accentul pus pe digitalizare și îmbunătățirea constantă a experienței clientului se reflectă direct în indicatorii privind utilizarea serviciului ING Home’Bank destinat persoanelor fizice. Astfel, în primul semestru din 2023, logările în aplicație au crescut cu 17% (vs. S1 2022), iar numărul plăților inițiate din Home’Bank a fost cu 20% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, la finalul primelor 6 luni, aproximativ 81% dintre clienții activi persoane fizice foloseau aplicația Home’Bank aproape zilnic (vs. 77% în S1 2022), iar 88% dintre aceștia utilizau exclusiv telefonul mobil pentru a face banking (vs. 83% în S1 2022).
Banca a continuat să introducă funcționalități noi în Home’Bank și să le îmbunătățească pe cele existente. Pe lângă plățile instant introduse în luna martie, utilizatorii Home’Bank pot acum vedea unde și-au salvat datele cardurilor în mediul online, ceea ce îmbunătățește și securitatea conturilor. Este o facilitate extrem de utilă, lansată la finalul primului semestru, care asigură o gestionare prudentă și eficientă a accesului comercianților (care folosesc tokenizarea pentru salvarea datelor cardului) la datele de card. În cazul în care nu mai doresc să efectueze plăți către aceste site-uri sau aplicații, clienții ING pot șterge ușor, direct din Home’Bank, token-ul asociat respectivilor comercianți.
Plata cu cardul a câștigat și mai mult teren în rândul clienților persoane fizice ai băncii, care folosesc acest mijloc de plată atât la cumpărăturile în magazine (la POS), cât și în mediul online (e-commerce). În primele 6 luni ale anului, volumul sumelor tranzactionate cu cardul la POS sau online a reprezentat cca. 60% din volumul total al tranzacțiilor cu cardul realizate de către clienții băncii. Totodată, aproximativ jumătate dintre tranzacțiile contactless au fost efectuate prin carduri înrolate în aplicații tip wallet, ceea ce dovedește încă o dată aplecarea către digital a clienților ING.
În același timp, au fost aduse îmbunătățiri soluției ING SoftPOS, destinate clienților business care folosesc acest produs inovator de acceptare a plăților cu cardul, care transformă dispozitivul mobil Android într-un POS. Soluția este în prezent utilizată de aproximativ 1 din 4 clienți ING cu POS. În primul semestru, serviciul a depășit bornele de 2.600 de terminale active și 120.000 tranzacții efectuate lunar, volumele tranzacționate fiind în creștere.
-------------------------------------------------------------------
“În prima jumătate a anului, ne-am continuat parcursul pozitiv, ajungând la 1,73 milioane de clienți activi – persoane fizice și juridice – în timp ce am crescut mai departe portofoliul de credite și depozite al băncii noastre. Indicatorii de adopție digitală sunt în continuă creștere și demonstrează zi de zi interesul clienților noștri pentru serviciile și produsele digitale. De remarcat că rata creditelor neperformante a rămas la un nivel foarte scăzut, în jurul valorii de 3%, chiar și în contextul inflației și al ratelor de dobândă mai ridicate, ceea ce atestă soliditatea portofoliului nostru de credite, precum și maturitatea financiară a clienților noștri.
Suntem hotărâți să facem diferența și în domeniul sustenabilității, continuând să acordăm finanțări care încurajează tranziția clienților noștri către o economie verde. De altfel, banca noastră a devenit finanțator unic al Sistemului de Garanție-Returnare implementat de RetuRO, cel mai important proiect de economie circulară la nivel național și al doilea ca amploare din Europa, cu implicații importante în dezvoltarea durabilă a României.
Punem nevoile și experiența clienților în centrul activității noastre. În primele șase luni ale anului, clienții noștri au continuat să plaseze ING pe prima poziție în România din perspectiva Net Promoter Score (NPS), în rândul principalilor competitori din sistemul bancar, conform unui studiu derulat de către MetrixLab. Este o reconfirmare a faptului că abordarea pro-client se simte și este apreciată. Suntem mereu alături de clienții noștri, pe care vrem să-i sprijinim să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.”
Mihaela Bîtu - CEO ING Bank România
Indicatori cheie S1 2023 (comparativ cu S1 2022)*
Venituri totale 1,63 miliarde lei (+15%) |
Depozite atrase 54,32 miliarde lei (+5%) |
Costuri cu provizioane 35 milioane lei (-67%) |
Profit net 0,75 miliarde lei (+29%) |
Portofoliu credite brute 37,73 miliarde lei (+3%) |
Active totale 63,16 miliarde lei (+5%) |
*Rezultate financiare bazate pe raportarea FINREP, în conformitate cu Ordinul BNR nr.10/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea raportărilor periodice cuprinzând informaţii statistice de natură financiar-contabilă, aplicabile sucursalelor din România ale instituţiilor de credit din alte state membre, cu modificările și completările ulterioare
-------------------------------------------------------------------
Parteneri pentru dezvoltarea economiei
La începutul acestui an, grupul ING a fost unul dintre cei cinci aranjori pentru suma de 3,99 miliarde dolari atrasă pentru obligațiuni emise de către Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor, la prima ieșire pe piețele externe din acest an. Tranzacția a fost executată în 3 tranșe: o emisiune de 1,24 miliarde de dolari pe 5 ani, de 1,5 miliarde de dolari pe 10 ani și de 1,25 miliarde de dolari pe 30 de ani. Pe lângă valoarea record, această acțiune s-a remarcat prin complexitate, având o componentă de refinanțare a unor obligațiuni mai vechi, și a evidențiat bonitatea României și interesul investitorilor. Totodată, ING Bank România s-a menținut pe primul loc în clasamentul dealerilor primari pe piața internă a titlurilor de stat în primele șase luni din 2023.
Pe segmentul companiilor mari, în primul semestru, grupul ING a sprijinit grupul Digi, unul dintre cei mai importanți operatori telecom din România și din Europa, în aranjarea unei facilități sindicalizate de 250 de milioane de euro, pentru accelerarea planurilor de creștere ale companiei, pe plan local și internațional. Tranzacția a fost condusă de ING din calitate de Coordonator, Aranjor Principal Mandatat și Agent de Facilitate și a fost susținută de un consorțiu puternic de creditori.
De asemenea, alături de un sindicat de bănci, ING Bank România a participat la majorarea facilității de credit, până la 220 de milioane de euro, acordată grupului Carmistin, unul dintre principalii jucători de pe piața agribusiness, pentru dezvoltarea unei noi capacități de procesare a cărnii.
Iar finanțarea de 426 milioane de lei acordată companiei RetuRO pentru implementarea Sistemului Garanție-Returnare în România a fost cea mai mare finanțare verde pentru ING Bank România, dar și una dintre cele mai importante tranzacții de acest tip acordate până acum la nivel național.
Pe segmentul Business Banking, dedicat microcompaniilor, companiilor mici și mijlocii, ING Bank România sprijină în mod activ mediul de afaceri românesc. Printre finanțările importante în primele 6 luni ale acestui an se numără:
- facilități de credit în valoare de 10 milioane de euro oferite companiei 595° Solutions - subsidiara din Brașov a unui grup german care creează, de peste 70 de ani, produse din aluminiu și magneziu pentru sectorul auto, electromobilitate, tehnică medicală și aviație. Cu fondurile primite, compania vizează creșterea activității de producție pe piața din România;
- o finanțare de 7 milioane de euro acordată companiei Don Pedro - unul dintre cei mai mari producători cu acționariat românesc de produse igienico-sanitare din hârtie, cu baza de producție în județul Vâlcea. Prin acest credit, ING a susținut compania Don Pedro pentru achiziția unei hale și extinderea capacității de producție;
- o facilitate de 24 milioane de lei pentru servicii de factoring fără regres pentru Eplus Smart Energy - grup antreprenorial românesc specializat în dezvoltarea, furnizarea şi implementarea de soluţii de eficientizare energetică pentru companii.
În luna iunie, ING a implementat plățile instant și pentru afaceri mici și mijlocii, în aplicația de internet banking ING Business, dedicată antreprenorilor. În aproximativ 2 săptămâni de la lansare, clienții băncii din segmentul Business Banking au efectuat peste 300.000 de plăți instant prin ING Business, ceea ce arată interesul ridicat pentru noua facilitate. De asemenea, funcționalitățile ING Business au continuat să fie optimizate pornind de la nevoile reale ale clienților, pentru a simplifica și mai mult interacțiunea antreprenorilor cu banca. Totodată, rata de adopție a mobile bankingului în rândul clienților din segmentul Business Banking este pe o traiectorie ascendentă, astfel că în prezent peste 70% dintre autentificările în ING Business se realizează prin intermediul telefonului mobil.
Angajament pe termen lung în Sustenabilitate
ING Bank România sprijină alegerile sustenabile ale clienților, drum început acum mai bine de un deceniu și accelerat semnificativ în ultimii ani. În prima jumătate a anului, ING a acordat finanțări pe toate liniile sale de business pentru încurajarea tranziției clienților către economia verde. Astfel, banca a alocat peste 19,7 milioane euro pentru a sprijini alegerile mai sustenabile ale clienților persoane fizice, prin credite ipotecare și de nevoi personale (eco-loans). În același timp, ING a mobilizat peste 105 milioane de euro în finanțări dedicate companiilor, sumă din care 85,7 milioane de euro (426 milioane de lei) reprezintă pachetul de finanțare destinat companiei RetuRO Sistem Garanție Returnare, pentru implementarea celui mai important proiect de economie circulară la nivel național de până acum. Proiectul vizează recuperarea și reciclarea a peste 7 miliarde de ambalaje anual.
De asemenea, Platforma de Mediu pentru București, programul strategic inițiat de către Fundația Comunitară București împreună cu ING Bank România, a împlinit în această primăvară un an de la lansare. În această perioadă, programul a contribuit la transformarea Capitalei într-un oraș mai bun de trăit prin finanțarea a nouă proiecte, un impact asupra a peste 500.000 de beneficiari direcți și indirecți și implicarea unei comunități de peste 100 de stakeholderi.
Banca oferă în prezent soluții adaptate tuturor liniilor de business, pentru a veni în sprijinul celor care vor să aibă un impact social pozitiv și real, în condiții de stabilitate financiară. Compania va continua să investească în proiecte care vizează sănătate financiară și diminuarea efectelor schimbărilor climatice, cele două direcții strategice locale în domeniul sustenabilității.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4448 / 19303 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...