ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Instant Factoring a înregistrat o creştere cu 90% a volumului de finanţări oferite în 2020

26 Ianuarie 2021   |   Agerpres

În comunicat se menţionează că peste jumătate dintre IMM-urile româneşti au întâmpinat probleme la încasarea facturilor în 2020, ceea ce a determinat o creştere a nevoii de finanţare din piaţă, potrivit unui studiu făcut de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.

 
 
Instant Factoring, primul fintech românesc care oferă servicii de factoring online, a înregistrat o creştere cu 90% a volumului de finanţări oferite, de la 40 milioane de lei în 2019 la 77 milioane de lei în 2020, potrivit unui comunicat al companiei.
 
În comunicat se menţionează că peste jumătate dintre IMM-urile româneşti au întâmpinat probleme la încasarea facturilor în 2020, ceea ce a determinat o creştere a nevoii de finanţare din piaţă, potrivit unui studiu făcut de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.
 
"În 2020 pandemia a pus o presiune imensă pe afacerile mici şi mijlocii, care s-au confruntat adesea cu probleme serioase de cash-flow. Am primit spre analiză peste 5.000 de aplicaţii de vânzare a facturilor, iar valoarea medie a facturii acceptate la cumpărare a fost de 3.063 euro. Prin intermediul platformei noastre, aplicaţiile au fost analizate rapid, iar numeroase afaceri au primit în mai puţin de 24 ore sprijinul necesar pentru a putea achita salariile angajaţilor sau materia primă de producţie, reuşind astfel să-şi continue activitatea în această perioadă dificilă", a spus Cristian Ionescu, CEO şi co-fondator Instant Factoring.
 
Potrivit estimărilor, pandemia de coronavirus a determinat în 2020 creşterea termenului mediu de plată a facturilor din România. Astfel, acesta a depăşit 120 de zile, faţă de 115 zile în 2019, nivelul fiind dublu faţă de media europeană şi faţă de valoarea înregistrată în urmă cu 10 ani.
 
"Pentru că nevoia de surse alternative de finanţare este foarte mare pe piaţa românească, ne propunem să creştem cu 300% volumul finanţărilor acordate în 2021. O prioritate este dezvoltarea platformei online prin adăugarea de noi feature-uri care să îmbunătăţească experienţa clienţilor şi să eficientizeze procesele şi fluxurile interne astfel încât orice companie să poată primi răspunsul la solicitarea de finanţare cât mai rapid", a explicat Cristian Ionescu, CEO şi co-fondator Instant Factoring.
 
Conform ultimului raport dat publicităţii de Comisia Europeană referitor la evoluţia întreprinderilor mici şi mijlocii în perioada 2018-2019, România se afla în continuare pe ultimul loc, cu 30 de IMM-uri la 1000 de locuitori, la jumătate de media europeană. Analiza făcută de Asociaţia Română a Băncilor arată că doar 100.000 de microîntreprinderi româneşti din cele cca 550.000 existente au accesat un credit, ceea ce înseamnă că 4 din 5 IMM-uri sunt nebancabile.
 
Soluţiile de finanţare online oferite de Instant Factoring se adresează tocmai companiilor mici şi mijlocii care nu pot sau nu doresc să acceseze o formă de creditare clasică. Platforma permite analiza aplicaţiilor într-un interval de 2 ore, iar în maximum 24 de ore clientul primeşte banii în cont, întregul proces de analiză fiind flexibil şi cu toate costurile la vedere.
 
Instant Factoring este prima companie fintech de factoring online din România care sprijină dezvoltarea companiilor mici şi microîntreprinderilor prin soluţii de finanţare rapidă. Compania este membru al Asociaţiei Europene de companii Fintech Innovate Finance cu sediul la Londra.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12771 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...