ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orange România raportează în primul trimestru o cifră de afaceri consolidată în scădere cu 0,7%

26 Aprilie 2023   |   Agerpres

La 31 martie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile pentru 9,9 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă unui număr de 1,2 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit la 1,3 milioane de clienţi.

 
 
Grupul Orange România a realizat, în primul trimestru al anului, o cifră de afaceri consolidată în valoare de 383 de milioane de euro, în scădere cu 0,7% faţă de perioada ianuarie - martie 2022.
 
Potrivit unui comunicat al companiei, rezultatele trimestrului reflectă creşterea vânzărilor de echipamente şi ale serviciilor de fibră optică, dar şi diminuarea veniturilor pe fondul reducerii ratelor de terminaţie şi al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieţei.
 
La 31 martie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile pentru 9,9 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă unui număr de 1,2 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit la 1,3 milioane de clienţi.
 
Orange România continuă să ofere clienţilor săi cea mai bună experienţă de conectivitate şi cele mai bune viteze de internet, performanţa reţelei fiind demonstrată şi de rezultatele Netograf.ro, analizate de ANCOM în baza testelor independente ale utilizatorilor. Potrivit acestora, clienţii Orange se bucură de servicii de internet fix şi mobil la cele mai bune viteze medii din România.
 
Eforturile de extindere a reţelei Orange mobile şi fixe au continuat în primele 3 luni ale anului: acoperirea 4G a ajuns la 98,71% din populaţie, în timp ce acoperirea 4G+ a atins 80,87% din populaţie, prin extinderea serviciilor în 143 de noi localităţi urbane şi rurale.
 
În ceea ce priveşte reţeaua 5G, din acest trimestru Arad şi Sibiu beneficiază de acoperire 100%, numărul total al oraşelor cu conectivitate 5G ajungând la 28. Tot în acest trimestru, 218 de noi localităţi au primit acces la cele mai performante servicii de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică.
 
"În martie, Orange a inaugurat în Iaşi, în parteneriat cu Universitatea Tehnică 'Gheorghe Asachi' şi Continental România, al doilea laborator 5G din ţară, un hub tehnologic dedicat în special sectorului automotive, unde mediul academic, startup-urile şi companiile din regiunea Moldovei pot să inoveze şi să testeze soluţiile bazate pe tehnologia 5G. 5G este prioritar şi pentru programul de accelerare Orange Fab, ce a ajuns în T1 2023 la un total de 44 de startup-uri înscrise şi a lansat un apel dedicat pentru proiecte 5G", se arată în comunicat.
 
Apetenţa tot mai mare pentru servicii digitale a dus la un ritm de creştere accelerată a clienţilor YOXO, de 70% în T1 2023 faţă de T1 2022. Abonamentul YOXO e ales atât pentru experienţa digitală furnizată cu ajutorul unei aplicaţii mobile prietenoase şi uşor de utilizat, cât şi pentru oferta atractivă potrivită oricărui tip de consumator şi flexibilitatea în configurarea resurselor dorite.
 
Interesul clienţilor pentru servicii digitale s-a reflectat şi în creşterea cu 40% a numărului de interacţiuni de tip suport oferit de Orange prin intermediul canalelor digitale. În T1, Djingo, canalul de chatbot, a ajuns la peste 200.000 de conversaţii cu clienţii digitali, o creştere cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut, iar Djia, canalul de voicebot, a înregistrat aproximativ 40% mai multe conversaţii finalizate versus T1 2022.
 
Obiectele conectate au suscitat interesul clienţilor şi în T1 2023, zona de produse smart home (senzori, camere de supraveghere, aspiratoare şi purificatoare) şi produse gaming (console, controllere şi jocuri) din magazinul online Orange înregistrând vânzări cu 45% mai mari decât în T1 2022.
 
Pentru Orange Money, aplicaţia de servicii financiare digitale, T1 2023 a însemnat un total de 1,6 milioane de tranzacţii ce au reconfirmat profilul digital al clienţilor. Dintre acestea, atât tranzacţiile online, cât şi cele cu dispozitive mobile au crescut cu aproape 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.
 
Obiectivele de business din strategia #OrangeForward sunt ghidate de o politică ambiţioasă de responsabilitate socială şi de mediu. Pentru a continua misiunea de a crea o lume digitală responsabilă, Orange România a derulat campanii de încurajare a utilizării eficiente a tehnologiei şi de siguranţă pe internet şi a continuat eforturile de reducere a amprentei de carbon, ducând mai departe, într-un ritm susţinut, programul său de economie circulară "Re".
 
Prin programul "Re" - Recumpărare (Buy-Back), Reciclare, Reparare şi Recondiţionare, compania a colectat în acest trimestru aproximativ 50.000 de telefoane, ce vor fi repuse în circulaţie. Efortul a fost marcat de voluntari Orange, care au plantat Pădurea "Re" (5000 de copaci) pe o suprafaţă de 1 hectar. Tot ca parte a programului "Re", aproape 15.000 de telefoane au fost readuse la viaţă în Care Center-ele Orange.
 
În ceea ce priveşte siguranţa pe internet, Orange a desfăşurat campania "Mai mult loc pentru încredere", ce a evidenţiat pericolele din online şi a oferit clienţilor soluţii de protecţie.
 
Orange a creat Safe Zone, spaţiu de suport în Roblox şi în Fortnite împotriva cyberbullyingului, iar 7.000 tineri, dintre care 5.000 de elevi din şcolile Digitaliada, au participat la webinare despre cyberbullying.
 
"Rezilienţa a caracterizat rezultatele noastre din primul trimestru al anului 2023, perioadă în care ne-am îndreptat investiţiile spre zona de reţea, inovaţie şi digitalizare, cu accent pe extinderea reţelei de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică. Deşi economia globală trece printr-o perioadă dificilă, resimţită şi în modul de consum al clienţilor, ne bucurăm că am putut să le oferim acestora servicii de calitate, prin care să le îmbunătăţim experienţa de utilizare în ecosistemul nostru. Vom continua să susţinem dezvoltarea digitală a României, obiectiv prioritar pentru companie, şi să contribuim la crearea unei societăţi digitale durabile şi incluzive, vitală pentru noi, dar şi pentru generaţia de mâine. Mulţumesc întregii echipe Orange pentru toate eforturile depuse!", a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6456 / 20017
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața M&A în 2025, radiografiată de avocații ZRVP: stabilitate în volum, diversitate în tipologii, clienți internaționali mai activi decât cei locali și o presiune crescândă a conformării; SPV-urile și earn-out-urile nu mai sunt inovații, ci standarde operaționale, în timp ce hibridele cu real estate au o frecvență mai mare | Anca Danilescu (Senior Partner): ” Nu abandonez atitudinea optimistă și nu exclud o creştere continuă a volumului şi valorii tranzacţiilor, cu un potenţial de megadeal-uri în energie, IT, logistică şi sănătate”
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...