ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pandemia a afectat veniturile şi vânzările în cazul a peste 55% dintre companii (studiu)

12 August 2020   |   AGERPRES

Potrivit studiului, 16% dintre repondenţi au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii.

 
 
Pandemia a afectat veniturile şi vânzările în cazul a peste 55% dintre companii, iar 39% au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea, a afirmat miercuri Andrei Canda, managing partner în cadrul iSenseSolutions.

"Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. 55% dintre ele au menţionat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40% au fost nevoie să îşi întrerupă temporar activitatea. Cu toate acestea există şi o nişă. Sunt 5% dintre companii care au raportat o creştere a veniturilor în această perioadă", a declarat Andrei Canda, în cadrul unei conferinţe în care a fost prezentat un studiu privind Efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business.


Potrivit studiului, 16% dintre repondenţi au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii.

Andrei Canda a afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.

El a spus că 8 din 10 companii au raportat cel puţin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menţionat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăţi întârziate, 21 - instruirea şi mentenanţa personalului, iar 17% instabilitatea leului.

Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii consideră că numărul de clienţi/furnizori nu va scădea în 2020. Pentru continuarea activităţii, companiile au ales să transfere activităţile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat şi la reducerea numărului de angajaţi, prin trimiterea lor în şomaj tehnic (37%).

El a menţionat că în ultima perioadă, companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online şi de teleworking. 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultăţile de adaptare ale angajaţilor la tehnologiile şi activităţile online. Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând ca ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult aceasta idee.

Studiu de piaţă a fost realizat în perioada iunie 2020 de către compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank S.A., prin care a fost evaluat interesul faţă de transformarea digitală a societăţilor comerciale din România, atât companii IMM, cât şi corporaţii. Eşantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăţi comerciale din România.

În cadrul conferinţei, UniCredit Bank a anunţat lansarea unei versiuni îmbunătăţite a aplicaţiei Business Mobile, prin intermediul căreia oferă companiilor posibilitatea de a avea acces la informaţii şi operaţiuni esenţiale direct de pe telefon.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17610 / 20315
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...