
Patru din cinci directori generali se aşteaptă ca munca de la distanţă să continue pe termen lung (raport)
18 August 2020
AGERPRESTendinţele generate de pandemia COVID-19 care vor continua sunt automatizarea, menţionată de 76% dintre directorii generali, spaţiile de birouri cu puţini angajaţi (61%), securizarea lanţurilor de aprovizionare (58%), contractele temporare (54%) şi siguranţa publică (50%).
Patru din cinci directori generali se aşteaptă ca munca de la distanţă în companiile lor să continue pe termen lung, după ce au constatat că temerile privind scăderea productivităţii în perioada de lockdown s-au dovedit nefondate, rezultă din raportul CEO Panel Survey realizat de PwC la nivel global, în perioada iunie-iulie 2020.
Potrivit unui sondaj anterior PwC, CFO Pulse, din luna aprilie arăta că aproape jumătate dintre directorii financiari se aşteptau la scăderea productivităţii din cauza lipsei capacităţilor de lucru la distanţă. Două luni mai târziu, acest procent a coborât la 26%.
"Directorii generali consideră că au trecut un test critic în ultimele luni şi acum sunt pregătiţi să valorifice tendinţele durabile aduse de COVID-19. Noua normalitate a pus la încercare capacitatea companiilor de a-şi desfăşura activităţile fără ca angajaţii să călătorească, fără întâlniri în persoană şi alte modalităţi de lucru ce păreau indispensabile şi le-a impus să se adapteze pentru a avea o productivitate comparabilă sau mai mare. Cultura organizaţională, specificul afacerii şi investiţiile în tehnologie au jucat şi vor juca un rol foarte important în acest proces, unele activităţi devenind chiar mai eficiente. Pe viitor ne aşteptăm ca multe companii să îmbine munca de de la distanţă cu cea de la birou", a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România.
Potrivit unui sondaj anterior PwC, CFO Pulse, din luna aprilie arăta că aproape jumătate dintre directorii financiari se aşteptau la scăderea productivităţii din cauza lipsei capacităţilor de lucru la distanţă. Două luni mai târziu, acest procent a coborât la 26%.
"Directorii generali consideră că au trecut un test critic în ultimele luni şi acum sunt pregătiţi să valorifice tendinţele durabile aduse de COVID-19. Noua normalitate a pus la încercare capacitatea companiilor de a-şi desfăşura activităţile fără ca angajaţii să călătorească, fără întâlniri în persoană şi alte modalităţi de lucru ce păreau indispensabile şi le-a impus să se adapteze pentru a avea o productivitate comparabilă sau mai mare. Cultura organizaţională, specificul afacerii şi investiţiile în tehnologie au jucat şi vor juca un rol foarte important în acest proces, unele activităţi devenind chiar mai eficiente. Pe viitor ne aşteptăm ca multe companii să îmbine munca de de la distanţă cu cea de la birou", a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România.
Potrivit sursei citate, două teme cheie au rezultat din răspunsurile date de directorii generali atunci când au fost întrebaţi despre priorităţile lor. "Prima temă este intenţia de a adopta mai mult digitalizarea în cadrul companiilor, fie prin automatizarea operaţiunilor principale, fie adăugând produse şi servicii digitale. Cea de-a doua temă cheie vizează dezvoltarea unei forţe de muncă mai flexibilă şi mai implicată prin creşterea ponderii lucrătorilor la distanţă şi a celor contingenţi, precum şi prin programe de îmbunătăţire a siguranţei şi sănătăţii", se menţionează în raport.
În aceste condiţii, tendinţele generate de pandemia COVID-19 care vor continua sunt automatizarea, menţionată de 76% dintre directorii generali, spaţiile de birouri cu puţini angajaţi (61%), securizarea lanţurilor de aprovizionare (58%), contractele temporare (54%) şi siguranţa publică (50%).
În ceea ce priveşte direcţia economiei globale în următoarele 12 luni, directorii generali sunt mult mai pesimişti acum decât erau la sfârşitul anului 2019, doar 30% spunând că avansul economic se va îmbunătăţi în anul următor. Şi cu un motiv întemeiat: Banca Mondială prognozează că economia globală va scădea cu 5,2% în 2020, reprezentând cea mai profundă recesiune de la cel de-al Doilea Război Mondial.
Ca urmare, liderii de organizaţii se confruntă, de asemenea, cu incertitudini cu privire la propriile operaţiuni, doar 15% indicând că sunt foarte încrezători în perspectivele de venituri ale organizaţiei lor.
CEO Panel Survey este o extensie a sondajului anual global CEO Survey al PwC, fiind realizat în rândul a 699 directorii generali, dintre care 16% conduc organizaţii cu venituri de 1 miliard dolari sau mai mult, 32% companii venituri între 101 milioane dolari şi 999 milioane dolari şi 40% cu venituri de până la 100 milioane dolari.
PwC este o reţea de firme prezentă în 157 de ţări, cu mai mult de 276.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17030 / 19758 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...