
Piaţa media din România a trecut de pragul de 700 de milioane de euro, în 2023 (analiză)
17 Iunie 2024
AgerpresPiaţa de Print a cunoscut, anul trecut, un trendul descendent, de minus 11% faţă de 2022, la cinci milioane de euro, şi a adunat mai puţin de 1% din cota pieţei de media.
Piaţa media din România a ajuns la o valoare netă estimată de 701 milioane de euro, în 2023, în creştere cu 6,5% faţă de anul anterior, relevă o analiză de specialitate, publicată luni.
Estimările pentru anul curent, realizate de Media Fact Book, arată că piaţa locală de media va continua să crească, până la 762 milioane de euro, cu o majorare semnificativă pentru TV (+10%) şi OOH (+10%), precum şi cu o creştere moderată pentru Digital (+7%) şi Radio (+7%). În schimb, segmentul Print va scădea cu 10%.
Potrivit sursei citate, în 2023, digitalul şi-a continuat creşterea (+8% vs. 2022) şi a atins valoarea de 252 de milioane de euro, echivalentul a 36% din totalul pieţei media.
Estimările pentru anul curent, realizate de Media Fact Book, arată că piaţa locală de media va continua să crească, până la 762 milioane de euro, cu o majorare semnificativă pentru TV (+10%) şi OOH (+10%), precum şi cu o creştere moderată pentru Digital (+7%) şi Radio (+7%). În schimb, segmentul Print va scădea cu 10%.
Potrivit sursei citate, în 2023, digitalul şi-a continuat creşterea (+8% vs. 2022) şi a atins valoarea de 252 de milioane de euro, echivalentul a 36% din totalul pieţei media.
De asemenea, audienţele TV au înregistrat o scădere mai moderată şi au închis anul anterior cu un minus de 4%, comparativ cu 2022, un declin compensat de performanţele puternice din ultimul trimestru, care au echilibrat un început de an mai slab. Valoarea netă a pieţei TV a rămas constantă la 368 de milioane de euro (52% din totalul pieţei media).
"Canalele de ştiri şi-au sporit penetrarea, mai ales în demograficul matur cu status social mediu şi ridicat. Acestea au adus în prim-plan evenimente globale, precum evoluţiile conflictelor din Ucraina şi Orientul Mijlociu, şi pregătirile anticipate ale partidelor politice pentru alegerile din 2024, în timp ce televiziunea a rămas centrul de atracţie cu evenimente sportive majore, emisiuni de talente şi seriale populare. Având un început robust în 2024, piaţa TV este pregătită să depăşească performanţele anului anterior, cu evenimente de talie mondială precum Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice de la Paris, care promit să propulseze audienţele la niveluri record, anticipându-se o creştere de 10% a veniturilor nete, până la 405 milioane de euro", se menţionează în analiză.
În ceea ce priveşte piaţa de OOH, aceasta a continuat să se consolideze, înregistrând o creştere de 12%, cu venituri de 41 de milioane de euro, ce reprezintă 6% din totalul pieţei de media din România. Proiecţiile pentru 2024 sugerează o continuare a tendinţei ascendente. Astfel, este anticipată o creştere de 10%, până la un total estimat de 45,6 milioane de euro.
Totodată, în ultimul an, posturile de radio au atras audienţa cu programe variate de muzică, divertisment şi teme de actualitate, precum sustenabilitatea şi educaţia, ceea ce a determinat un salt de 10% a pieţei de publicitate radio, de la un an la altul, până la o valoare netă totală estimată de 35 de milioane de euro. Pe acest segment, Media Fact Book preconizează o creştere a pieţei cu 7%, la aproximativ 37,5 milioane de euro.
Piaţa de Print a cunoscut, anul trecut, un trendul descendent, de minus 11% faţă de 2022, la cinci milioane de euro, şi a adunat mai puţin de 1% din cota pieţei de media. În 2024, se estimează că tendinţa negativă va continua, cu un minus de 10%, faţă de anul 2023, şi o valoare totală a pieţei de 4,5 milioane de euro.
În 2023, categoria de Retail a continuat să domine piaţa de media, contribuind cu 25% din totalul estimat al pieţei de media, ceea ce i-a consolidat poziţia de lider începută în 2021. Acesta a fost urmat de categoriile Healthcare şi Food & Beverages, care au avut, de asemenea, contribuţii semnificative, reprezentând 17% respectiv 12% din piaţă.
Informaţiile cuprinse în analiza de specialitate au fost extrase din Media Fact Book, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din anul 1997.
Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, ce asigură servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2558 / 19628 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Studiu Refinitiv | Piața de M&A a continuat să crească în S1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global, însă numărul tranzacțiilor este în scădere, iar Europa pierde viteză. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar RTPR rămâne în Top 15
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Clifford Chance Badea a asistat fondul de private equity T2Y Capital în tranzacția prin care devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...