ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Posturile de şofer, inginer sau asistent medical, cele mai căutate în luna ianuarie (platformă)

07 Februarie 2023   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, în foarte puţine cazuri candidaţii caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuşi nume, cel mai frecvent aparţin angajatorilor din retail.

 
 
Candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă au realizat au efectuat aproximativ 500.000 de căutări, de la începutul anului, un interes crescut fiind manifestat pentru posturile de şofer, inginer sau asistent medical, potrivit unei platforme online de recrutări.

"Prima lună din an a adus un interes crescut din partea candidaţilor pentru joburile de şofer, pentru care au fost făcute peste 35.000 de interogări în platformă, de inginer (16.500 de căutări) sau asistent medical (13.000 de căutări). Contrar aşteptărilor angajatorilor, cu 10.000 de căutări, locurile de muncă remote rămân în topul celor mai căutate de cei care vor să se angajeze", se precizează într-un comunicat eJobs.

În ceea ce-i priveşte pe şoferi, cei mai mulţi candidaţi vor să afle ce joburi disponibile sunt pentru şoferii de categoria B, şoferii de tir sau şoferii livratori. Pentru segmentul de ingineri, cele mai multe căutări s-au făcut pentru ingineri constructori, ingineri mecanici, ingineri chimişti şi ingineri de instalaţii.


Şi joburile de contabil au atras peste 10.000 de interogări, în timp ce operatorii call center au avut 7.500.

"Vedem un număr mai mare de interogări în platformă pentru cuvintele cheie "remote" sau "de acasă" decât anul trecut pe vremea aceasta, în condiţiile în care angajatorii se orientează mai degrabă către readucerea angajaţilor la birouri. Candidaţii nu vor însă în mod neapărat joburi exclusiv remote, ci mai degrabă caută acele variante care le permit să lucreze şi de acasă. Mai exact, joburi care pot fi făcute într-un regim hibrid", a explicat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Potrivit sursei citate, în foarte puţine cazuri candidaţii caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuşi nume, cel mai frecvent aparţin angajatorilor din retail.

"Deşi atunci când primesc o ofertă sunt atenţi şi investighează reputaţia de angajator pe care şi-a construit-o o anumită companie, în etapa iniţială, cea în care prospectează ofertele din piaţă, numele companiei contează mult mai puţin decât aspecte precum salariul, programul sau descrierea atribuţiilor din fişa postului", a subliniat Roxana Drăghici.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial eJobs, salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.300 de lei, 3.700 de lei pentru angajaţii din contabilitate şi 3.600 de lei pentru cei din transporturi/distribuţie. În call-center-e, media salarială netă, la nivel naţional, este de 3.100 de lei.

Alte poziţii care au generat, cumulat, peste 10.000 de căutări au fost manager, assistant manager, electrician ori agent de vânzări. De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul "salariu".

"Candidaţii devin din ce în ce mai specifici când vor să-şi schimbe jobul. Dacă acum îi vedem că fac o preselecţie în funcţie de salariul afişat în anunţ sau stilul de lucru decis de companie (de la birou, hibrid sau remote), foarte curând este probabil să vedem căutări în care se menţionează beneficiile dorite", a mai precizat Roxana Drăghici.

În prezent, pe eJobs.ro sunt disponibile 31.000 de locuri de muncă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7716 / 20410
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații din practica de Real Estate de la Bondoc și Asociații rămân arhitecții juridici ai proiectelor imobiliare complexe. Atuurile unei echipe valoroase: expertiză transversală, gândire strategică, cultură a responsabilității, rigoare și creativitate juridică | De vorbă cu Cosmin Stăvaru (Partener) despre modul în care lucrează nucleul interdisciplinar capabil să gestioneze simultan riscuri, calendar și cerințe, să anticipeze blocaje și să ofere siguranță clienților, într-o piață volatilă, dar încă plină de oportunități
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...