Reclamaţiile consumatorilor privind serviciile financiare depuse la ANPC s-au redus la jumătate în ultimii trei ani
21 Ianuarie 2020 AGERPRES
Potrivit datelor CSALB citate de directorul general al ANPC, în perioada 2016-2018, numărul reclamaţiilor consumatorilor vizând produse şi servicii financiare la ANPC a scăzut cu 55,3%. În aceeaşi perioadă, numărul cererilor adresate la CSALB a crescut de aproape 4 ori.
Numărul reclamaţiilor consumatorilor privind serviciile financiare depuse la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) s-a redus la jumătate în ultimii trei ani, datorită transpunerii în legislaţia naţională a unor directive care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european, a declarat pentru AGERPRES directorul general al ANPC, Paul Anghel.
"Această situaţie favorabilă consumatorilor este datorată transpunerii în legislaţia naţională a Directivelor 48/2008 şi 17/2014, care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european. Desigur, în situaţia în care se constată eventuale abateri, acestea sunt corectate de ANPC. Alţi factori care au condus la scăderea numărului de reclamaţii pe zona serviciilor financiare sunt determinaţi de creşterea nivelului educaţiei financiare şi de soluţionarea cauzelor pe cale amiabilă, fie direct între instituţii şi consumatori, fie prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB)", precizează Anghel.
"Această situaţie favorabilă consumatorilor este datorată transpunerii în legislaţia naţională a Directivelor 48/2008 şi 17/2014, care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european. Desigur, în situaţia în care se constată eventuale abateri, acestea sunt corectate de ANPC. Alţi factori care au condus la scăderea numărului de reclamaţii pe zona serviciilor financiare sunt determinaţi de creşterea nivelului educaţiei financiare şi de soluţionarea cauzelor pe cale amiabilă, fie direct între instituţii şi consumatori, fie prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB)", precizează Anghel.
Acesta consideră că sunt necesare în continuare programele de educaţie financiară, astfel încât "consumatorii să poată să facă alegeri cât mai bine informaţi" în momentul în care contractează credite sau achiziţionează alte produse şi servicii.
"În momentul în care sunt interesaţi de contractarea unui credit, recomandarea este să studieze ofertele instituţiilor bancare şi nebancare şi să facă alegerea în funcţie de Dobânda Anuală Efectivă (DAE). Cu cât DAE este mai redusă, cu atât suma de rambursat este mai mică. Apreciez că românii pot să apeleze cu încredere la instituţiile reglementate", a adăugat directorul general al ANPC.
Potrivit datelor CSALB citate de directorul general al ANPC, în perioada 2016-2018, numărul reclamaţiilor consumatorilor vizând produse şi servicii financiare la ANPC a scăzut cu 55,3%. În aceeaşi perioadă, numărul cererilor adresate la CSALB a crescut de aproape 4 ori.
Numărul reclamaţiilor consumatorilor la ANPC vizând produse şi servicii financiare a atins maximul în anii 2015 şi 2016, când a fost iniţiată, respectiv adoptată Legea dării în plată. Apariţia CSLAB în anul 2016 a contribuit la înregistrarea unui trend puternic descendent al reclamaţiilor consumatorilor vizând produse şi servicii financiare la ANPC.
Dacă în anul 2016 numărul cererilor conforme adresate CSALB era egal cu 2,25% din numărul reclamaţiilor la ANPC, în anul 2018 procentul a ajuns la 27,6%. Numărul dosarelor constituite la CSALB a ajuns, în perioada 1 ianuarie - 15 noiembrie 2019, la aproape de trei ori mai mult decât în tot anul 2017. În ultimii doi ani, respectiv 2018-2019, s-a dezvoltat rapid practica soluţionării amiabile dintre consumatori şi instituţiile financiare după deschiderea procedurii la CSALB.
Potrivit sursei citate, în ultimul deceniu, numărul dosarelor aflate pe rolul instanţelor din România, dintre ANPC şi agenţii economici din domeniul financiar, nu a înregistrat fluctuaţii majore. Astfel, faţă de 2010, când numărul dosarelor era de 967, în 2019 acesta s-a situat la 1.173. "Menţinerea unui nivel a 1.000 de dosare pe an se datorează în mare măsură tipului relativ ridicat de soluţionare definitivă a acestora, fiind deschise doar între 100 şi 271 de noi dosare în ultimii 4 ani, respectiv 2016 - 2019", precizează directorul general al ANPC, Paul Anghel.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18860 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





