
Românii devin mai precauţi financiar: intenţia de consum scade în multe categorii-cheie(studiu)
04 August 2025
AgerpresReferitor la consum, sunt înregistrate puţine categorii de produse / servicii pentru care romanii nu intenţionează să reducă din consum, calitativ sau cantitativ.
Românii îşi ajustează comportamentele de consum şi economisire într-un ritm tot mai vizibil, pe fondul incertitudinilor economice şi al presiunilor asupra bugetelor personale, potrivit studiului Consumer Trust Barometer, realizat de Exact Business Solutions în iulie 2025.
Conform sursei citate, intenţia de economisire devine reflex de adaptare. 53% dintre români afirmă că au reuşit să economisească în ultimul an - fie regulat, fie ocazional - iar 44% spun că intenţionează să continue să pună bani deoparte în următoarele 12 luni. Este o confirmare a consolidării unui comportament de economisire în masă, devenit normă în multe gospodării urbane.
Conform sursei citate, intenţia de economisire devine reflex de adaptare. 53% dintre români afirmă că au reuşit să economisească în ultimul an - fie regulat, fie ocazional - iar 44% spun că intenţionează să continue să pună bani deoparte în următoarele 12 luni. Este o confirmare a consolidării unui comportament de economisire în masă, devenit normă în multe gospodării urbane.
Referitor la consum, sunt înregistrate puţine categorii de produse / servicii pentru care romanii nu intenţionează să reducă din consum, calitativ sau cantitativ.
Şapte categorii sunt în scădere, cu tendinţă accentuată de downgrade, printre care: cosmetice, băuturi, transport, turism, servicii financiare şi telecomunicaţii.
Analiza intenţiei de consum indică o tendinţă accentuată de downgrade în segmente considerate anterior rezistente. De exemplu: băuturi, cu un scor net de -19 (diferenţa între procentul celor care intenţionează să crească consumul şi cei care plănuiesc să-l reducă) - categoria este afectată de o
migrare clară către opţiuni mai accesibile sau către reducerea frecvenţei; transport şi mobilitate urbană înregistrează -17 la scorul net de upgrade, semn că mobilitatea devine o zonă în care consumatorii caută eficienţă şi costuri mai mici; turism, scor net de -15, reflectând o reorientare către vacanţe mai ieftine sau o reducere a frecvenţei călătoriilor.
"Consumul prudent devine noua normalitate. E o perioadă în care accesibilitatea şi valoarea percepută cântăresc semnificativ mai mult decât in perioada anterioară", a afirmat Julien Zidaru, Exact Business Solutions, potrivit comunicatului citat.
Studiul Consumer Trust Barometer este derulat online, trimestrial, pe un eşantion 500 respondenţi, reprezentativ în rândul populaţiei adulte din mediul urban. Datele au fost colectate la finalul lunii aprilie pentru primul val şi la începutul lunii iulie pentru al doilea val, şi reflectă atitudinile legate de economie, costul vieţii, încredere şi priorităţi de consum.
Exact Business Solutions este o companie cu experienţă de peste 15 ani în cercetare de piaţă şi servicii de consultanţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 11 / 19654 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...