
Salariul rămâne principalul criteriu de alegere a unui nou loc de muncă (platformă de recrutare)
24 Iulie 2025
AgerpresPe iajob.ro, platforma de locuri de muncă lansată de eJobs.ro şi dedicată candidaţilor care îşi doresc să se angajeze rapid, procentul joburilor cu salariul afişat în anunţul de angajare a ajuns la 65%, mult peste media generală a pieţei care este de aproximativ 40%.
Salariul rămâne principalul criteriu în funcţie de care românii îşi aleg un nou loc de muncă, în condiţiile în care aproape 70% dintre participanţii la un sondaj al unei platforme de recrutare resimt des sau foarte des o presiune financiară zilnică.
"În acest context, sunt tot mai atenţi la joburile care menţionează clar ce salariu oferă, iar angajatorii care au nevoie imediată de candidaţi au început să crească nivelul de transparenţă salarială în special pentru poziţiile 'blue collar', adică acele poziţii care se adresează candidaţilor care nu au studii superioare, muncitorilor calificaţi şi necalificaţi", a afirmat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, citată în cadrul prezentării analizei.
"În acest context, sunt tot mai atenţi la joburile care menţionează clar ce salariu oferă, iar angajatorii care au nevoie imediată de candidaţi au început să crească nivelul de transparenţă salarială în special pentru poziţiile 'blue collar', adică acele poziţii care se adresează candidaţilor care nu au studii superioare, muncitorilor calificaţi şi necalificaţi", a afirmat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, citată în cadrul prezentării analizei.
Astfel, pe iajob.ro, platforma de locuri de muncă lansată de eJobs.ro şi dedicată candidaţilor care îşi doresc să se angajeze rapid, procentul joburilor cu salariul afişat în anunţul de angajare a ajuns la 65%, mult peste media generală a pieţei care este de aproximativ 40%.
Din cele peste 11.000 de poziţii deschise de la începutul verii pe iajob.ro, 4.400 s-au adresat muncitorilor necalificaţi, 6.500 absolvenţilor de liceu şi aproximativ 200 absolvenţilor de studii superioare sau studenţilor.
Inclusiv în ceea ce priveşte distribuţia poziţiilor în funcţie de nivelul de carieră al candidaţilor căutaţi, 47% dintre joburi sunt pentru cei care nu au deloc experienţă, 31% pentru segmentul entry level (cu maximum 3 ani de experienţă pe poziţia respectivă), 21,4% pentru mid level (3 - 5 ani de experienţă) şi mai puţin de 2% pentru seniori cu experienţă cuprinsă între 5 şi 7 ani sau pentru manageri.
"Pe iajob.ro vedem mai multe poziţii cu salariul afişat decât media generală a pieţei pentru că angajatorii vizează o categorie de candidaţi extrem de sensibilă la acest aspect, care de obicei iau decizia de aplicare sau de angajare în funcţie de un singur criteriu - salariul. O parte dintre aceşti candidaţi intră, totodată, în nişa celor pentru care există un deficit în piaţă, respectiv muncitorii calificaţi. Prin urmare, este nevoie imediată de ei, iar angajatorii apelează la transparenţa salarială sau la oferirea posibilităţii de a fi contactaţi direct, prin telefon sau Whatsapp, ca principale metode de a atrage mai rapid candidaţii. Asta pentru că datele pe care le avem ne arată că joburile care au salariul afişat în anunţul de angajare primesc cu cu 40% mai multe aplicări decât celelalte", a explicat Roxana Drăghici.
De asemenea, 45% dintre aplicările de pe iajob.ro se fac prin telefon, 25% prin Whatsapp şi 30% prin email.
Domeniile care recrutează cei mai mulţi candidaţi din categoria celor care nu au studii superioare şi a muncitorilor calificaţi şi necalificaţi sunt retail, industria alimentară, construcţii, turism, HoReCa şi transport / logistică.
Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, mediile salariale nete pentru aceste sectoare sunt următoarele: 3.800 de lei pe lună pentru retail, 4.000 pentru industria alimentară, 5.500 de lei pentru construcţii, 4.000 de lei pentru turism şi HoReCa şi 4.800 de lei pentru transport / logistică. În acest moment, 11.000 de locuri de muncă sunt disponibile pe iajob.ro, iar candidaţii pot contacta direct angajatorii, prin Whatsapp, telefon sau email fără să mai aibă nevoie de un CV.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 89 / 19671 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...