
Şapte români din zece au ca prioritate protejarea sănătăţii lor şi a familiei în următorul an (sondaj Allianz-Ţiriac)
15 Octombrie 2025
AgerpresConform sursei citate, protecţia financiară nu îşi găseşte loc în buget pentru cei mai mulţi români.
Şapte români din zece au ca prioritate protejarea sănătăţii lor şi a familiei în următorul an, însă foarte puţini au o asigurare de sănătate în prezent, arată cel mai recent studiu online realizat de o companie de asigurări.
"Într-un context economic caracterizat de inflaţie, costuri în creştere, inclusiv pentru servicii medicale, şi o presiune tot mai mare pe bugetele personale, pe fondul instabilităţii veniturilor sau reducerii puterii de cumpărare, peste 78% dintre români recunosc că asigurările facultative sunt necesare pentru a se proteja de riscuri neprevăzute care pot afecta situaţia financiară a familiei", arată cel mai recent studiu online realizat de Allianz-Ţiriac, pe un eşantion de 1.036 de respondenţi la nivel naţional.
"Într-un context economic caracterizat de inflaţie, costuri în creştere, inclusiv pentru servicii medicale, şi o presiune tot mai mare pe bugetele personale, pe fondul instabilităţii veniturilor sau reducerii puterii de cumpărare, peste 78% dintre români recunosc că asigurările facultative sunt necesare pentru a se proteja de riscuri neprevăzute care pot afecta situaţia financiară a familiei", arată cel mai recent studiu online realizat de Allianz-Ţiriac, pe un eşantion de 1.036 de respondenţi la nivel naţional.
Cu toate acestea, doar o mică parte deţin deja o asigurare de viaţă sau de sănătate pe care să se poată baza, ceea ce reflectă decalajul în continuare ridicat pe plan local între nevoia şi nivelul real de protecţie al românilor. Sănătatea este principala prioritate pentru 73% dintre respondenţi, urmată de protejarea vieţii lor şi a celor dragi (62,4%) şi de asigurarea viitorului financiar al copiilor (35,6%). Doar puţin peste 31% dintre respondenţi sondajului spun însă că deţin în prezent o asigurare de sănătate sau de viaţă, în timp ce numai 11,5% deţin o asigurare cu componentă de economisire pentru copii, susţin autorii sondajului.
La nivel de piaţă sunt în vigoare aproximativ 2,1 milioane de contracte de asigurare de viaţă şi 255.000 de contracte de asigurare de sănătate, potrivit celor mai recente date oficiale publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Conform sursei citate, protecţia financiară nu îşi găseşte loc în buget pentru cei mai mulţi români.
Disponibilitatea financiară pentru o asigurare este printre principalele bariere menţionate de respondenţii la sondajul desfăşurat de Allianz-Ţiriac. Cei mai mulţi (aproape 44%) spun că ar putea aloca cel mult 100 de lei pe lună pentru o asigurare de sănătate sau de viaţă, în timp ce 29% ar avea un buget chiar mai mic, sub 50 de lei lunar. Doar 21,1% au disponibile sume între 100 şi 300 de lei pentru astfel de asigurări şi numai 5,9% ar fi dispuşi să plătească mai mult de 300 de lei lunar, menţionează asigurătorul.
De altfel, românii alocă în ansamblu sume reduse pentru protecţia lor financiară. Aproape 31% dintre respondenţi dedică sub 5% din venitul lunar pentru asigurări, economii sau fond de urgenţă, iar alţi 29,7% se limitează la 5-10% din venit. Doi din zece români alocă între 10 şi 20% şi doar o minoritate de 5,4% depăşeşte pragul de 25% din venitul lunar dedicat protecţiei financiare, se mai precizează în comunicat.
Cu toate acestea, mulţi români declară că ar face compromisuri pentru a-şi proteja familia şi 46,6% ar renunţa la ieşiri la restaurant pentru a plăti o poliţă de sănătate sau viaţă, iar 40,7% ar renunţa la cumpărături de haine sau alte obiecte personale, urmaţi de cei care ar renunţa chiar şi la abonamentele pentru platformele de streaming, precum Netflix sau YouTube (28,2%), susţin autorii sondajului.
"Subdimensionarea protecţiei personale explică de ce mulţi români sunt în continuare vulnerabili la şocuri financiare. Acesta este paradoxul pieţei asigurărilor din România: conştientizarea riscurilor există, dar nu se materializează încă în achiziţia protecţiei sub forma unei asigurări. Românii înţeleg în proporţie covârşitoare importanţa asigurărilor, mai ales cele de viaţă şi sănătate, însă realitatea arată că nivelul de protecţie rămâne foarte scăzut. Mulţi aleg să amâne decizia până când apare o situaţie critică. Atunci, în absenţa asigurării, costurile emoţionale şi financiare, lovesc. O asigurare de viaţă sau de sănătate nu mai este demult un moft sau un lux, ci este un instrument de stabilitate şi sprijin atunci când tu şi/sau familia ta aveţi cea mai mare nevoie. România se maturizează timid. Continuă să ne preocupe grija pentru bunuri mai mult decât grija pentru viaţă", spune Codruţa Furtună, Director de Vânzări şi Distribuţie la Allianz-Ţiriac Asigurări.
Planurile românilor pentru perioada următoare indică mai degrabă o preocupare pentru asigurările obligatorii, cei mai mulţi având în plan să cumpere acest tip de asigurare în următorul an, urmate de asigurările de sănătate (30,11%) şi cele de viaţă (29%). Asigurările facultative pentru locuinţe sunt şi ele pe listă pentru 25,38% dintre respondenţi, în timp ce 14% intenţionează să cumpere şi o asigurare Casco, menţionează sursa citată.
Sondajul Allianz-Ţiriac a fost desfăşurat în perioada iulie-august 2025, la nivel naţional, pe un eşantion total de 1.036 utilizatori de internet din România. Aproximativ 53% dintre respondenţi sunt bărbaţi, preponderent cu vârsta între 18 şi 44 de ani, iar peste 56% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4 / 20157 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...