ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj: 46% dintre profesori consideră programa prea încărcată, iar 35% se plâng de obligaţiile birocratice

07 Iulie 2022   |   Agerpres

În cadrul proiectului, organizaţia a realizat un prim chestionar online de consultare, completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice înscrise în prima săptămână după lansare.

 
 
Programă încărcată sau inadaptată, obligaţii birocratice, sprijin scăzut de la nivelul Ministerului Educaţiei şi insuficiente dotări digitale pentru şcoli sunt probleme indicate de către profesori ca principale obstacolele în calea performanţei, relevă un sondaj World Vision.
 
Conform unui comunicat transmis joi de organizaţie, 96% dintre profesorii chestionaţi au afirmat că îşi doresc să fie consultaţi prin chestionare privind decizii în domeniul educaţiei şcolare (75% în mare măsură şi 21% în măsură medie). Pentru a răspunde acestei nevoi, World Vision a lansat proiectul "Inspectoratul Şcolar Civic" prin care va crea prima platformă de consultare online integrată pentru profesori, elevi şi părinţi.

În cadrul proiectului, organizaţia a realizat un prim chestionar online de consultare, completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice înscrise în prima săptămână după lansare.
 
"Pentru respondenţii la chestionar, principalele obstacole care îi împiedică să obţină performanţe mai ridicate cu elevii sunt 'programă încărcată' (46%) sau 'inadaptată' (20%), 'obligaţiile birocratice' (35%) sau 'sprijinul scăzut la nivel de minister (decizii, modificări dese, bulversante)' (24%), insuficienţa 'dotărilor digitale ale şcolilor' (30%), dar şi 'lipsa unui mediu stimulant' (30%). Nu în ultimul rând, cadrele didactice amintesc de 'lipsa de implicare a părinţilor' (25%) şi de 'problemele socio-economice ale familiilor' elevilor (25%)", se precizează în comunicat.
 
Dacă ar avea ocazia să transmită un mesaj către factorii de decizie la nivel naţional sau judeţean, 27% din cadrele didactice înscrise în proiect ar solicita în primul rând "mai puţine schimbări".
 
"Aşa cum detaliază respondenţii, atunci când aceste schimbări sunt totuşi necesare, ar trebui să aibă în vedere o consultare largă a profesorilor, să fie anunţate şi explicate din timp, să aibă la bază studii de impact şi o analiză a consecinţelor administrative ale acestora, pentru a evita blocaje în activitatea şcolilor. În al doilea rând, 19% dintre respondenţi ar solicita factorilor de decizie să cunoască mai bine realităţile din teren, să experimenteze direct contextele dificile cu care şcolile se confruntă. În plus, din mesajele transmise de cadrele didactice factorilor de decizie, rezultă nevoia de transparenţă, înţelegere, colaborare, mentorat şi empatie din partea decidenţilor, mai ales la nivel judeţean (33% dintre respondenţi)", informează World Vision.
 
Platforma online de consultare a cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor va rămâne la dispoziţia organizaţiilor partenere şi a Ministerului Educaţiei pentru fundamentarea deciziilor şi politicilor educaţionale viitoare. De asemenea, prin implicarea beneficiarilor, vor fi organizate 120 de webinarii pentru formarea profesorilor şi elevilor pe teme şcolare şi civice, anunţă World Vision.
 
"Nevoia unui astfel de proiect este extrem de mare. Profesori vor să fie consultaţi. În cadrul evenimentului, un director de şcoală ne-a mărturisit că, în peste 10 ani de activitate, nu a primit niciodată chestionare de consultare pe filieră instituţională, cu excepţia celor primite de la ONG-uri", a declarat Bogdan Romanică, managerul proiectului.
 
Orice cadru didactic poate deveni beneficiar al proiectului prin completarea formularului de înregistare.
 
Proiectul este derulat de World Vision România cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanţat de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6705 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...