
Sondaj BestJobs: Doar unul din zece angajatori și-ar păstra toți angajații dacă ar trebui să facă o selecție în funcție de eficiența muncii
20 Noiembrie 2019
BizLawyerAngajații din generația Z (1996-2012), cel mai puțin apreciați de către angajatori
Deficitul de personal de pe piața muncii și dificultățile întâmpinate de angajatori în a găsi angajați care să corespundă nevoilor conduc de multe ori la compromisuri din partea companiilor. Dacă ar trebui să aleagă câți angajați din companie să păstreze pe criteriul eficienței și al rezultatelor muncii depuse, doar unul din zece angajatori ar păstra întreaga echipă în formula existentă, arată datele celui mai recent sondaj efectuat de BestJobs.
Doi din zece (21%) angajatori ar reține cel mult jumătate dintre angajați, unul din patru (25,7%) ar păstra între 50% și 75% dintre angajați, iar patru din zece (42%) spun că doar trei sferturi dintre angajații lor actuali sunt cu adevărat eficienți și au rezultate satisfăcătoare.
Doi din zece (21%) angajatori ar reține cel mult jumătate dintre angajați, unul din patru (25,7%) ar păstra între 50% și 75% dintre angajați, iar patru din zece (42%) spun că doar trei sferturi dintre angajații lor actuali sunt cu adevărat eficienți și au rezultate satisfăcătoare.
De asemenea, unul din patru angajatori consideră că în companie sunt cu adevărat implicați în realizarea sarcinilor de serviciu aproximativ trei sferturi dintre angajați. Cea mai mare parte dintre respondenți (37%) cred că procentul angajaților implicați variază între 50% și 75% din total. Doi din zece angajatori consideră că nivelul e și mai scăzut - între un sfert și cel mult jumătate dintre angajații actuali ai firmei, în timp ce 16% apreciază că cel mult un sfert dintre angajați sunt cu adevărat implicați.
Explicațiile pe care le găsesc angajatorii pentru acest lucru sunt, în ordinea relevanței răspunsurilor, lipsa de loialitate față de angajator (27,4% dintre respondenți), lipsa unei culturi organizaționale care să motiveze angajații (19,3%), insatisfacția față de mediul de lucru sau așteptările salariale mai mari (12,9%) și chiar adaptabilitatea redusă (11,3%).
În acest context, nu e de mirare că principalele arii în angajatorii și-ar dori să vadă îmbunătățiri sunt implicarea membrilor echipei, dar și comunicarea (circa 42% dintre respondenți fiecare), randamentul/productivitatea (33,9%), calitatea muncii (25,8%), motivația (14,5%), competențele digitale (14,5%), abilitatea de a lucra în echipă (12,9%), abilitatea de leadership (9,7%).
Care generație este cea mai apreciată de către angajatori
Peste jumătate dintre angajatori apreciază că angajații sunt mai puțin responsabili și pregătiți față de acum cinci ani, astfel încât calitatea muncii depuse de aceștia a scăzut. Trei din zece angajatori consideră că situația a rămas la fel și doar 13% afirmă că angajații sunt mai responsabili și mai bine pregătiți ca în urmă cu cinci ani. Totodată, majoritatea angajatorilor (64,5%) consideră că cea mai redusă productivitate la job o au angajații din generația Z (1996-2012), aceștia fiind urmați de cei din generația X (1965-1980), conform răspunsurilor oferite de doi din zece respondenți. Angajații din generația Millennials (1981-1995) stau cel mai bine la acest capitol, doar 16% dintre angajatori considerând că productivitatea acestora este sub așteptări.
Tot angajații din generația Z (1996-2012) primesc cel mai slab punctaj și la capitolul comunicare - deschidere în a comunica, claritate, concizie și acuratețe - de la cei mai mulți (45%) dintre angajatori. Circa 42% dintre angajatori afirmă că cel mai rău la acest capitol stau angajații din generația X (1965-1980), în timp ce 12,9% dintre respondenți îi depunctează cel mai mult pe angajații din generația Millennials (1981-1995).
Când vine vorba despre rezistența la presiune și stres, cel mai rău din acest punct de vedere stau angajații din generația Z (1996-2012), spun 67,8% dintre respondenți. Ei sunt urmați de cei din generația Millennials (1981-1995) - după cum au apreciat 17,7% dintre respondenți, apoi de cei din generația X (1965-1980) - 14,5% dintre respondenți.
Ce fac angajatorii când sunt nemulțumiți de performanțele angajaților
Peste 51% dintre angajatori oferă feedback angajaților de care sunt nemulțumiți doar uneori, atunci când greșelile sunt foarte mari, iar 8% admit că nu fac acest lucru niciodată. La polul opus, patru din zece respondenți afirmă că angajaților le este atrasă atenția de fiecare dată când greșesc, astfel încât situațiile să nu se mai repete, iar angajații să aibă oportunitatea să evolueze.
Când sunt nemulțumiți de calitatea muncii angajaților, pe lângă feedback, angajatorii mai oferă training pentru îmbunătățirea abilităților profesionale (46% dintre respondenți), ori îi mută pe cei mai puțin performanți pe alte poziții în cadrul companiei (16%). Totodată, 14,5% aleg să dea sancțiuni, circa 13% spun că le reduc volumul de muncă sau din responsabilități, iar 9,7% decid să îi dea afară pe cei de care sunt nemulțumiți.
Studiul a fost efectuat în perioada 1 octombrie - 15 noiembrie, pe un eșantion de 250 de companii mici, medii și mari din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18600 / 19978 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovări la Reff & Asociații | Deloitte Legal, începând din luna septembrie 2025: 8 avocați devin Counsels, alți 15 fac un pas înainte în carieră
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ devine prima societate independentă de avocatură din România care implementează platforma AI de ultimă generație Legora | Cătălin Grigorescu (Managing Partner): ”Trebuie să formăm tinerii avocați din societatea noastră pentru un set de competențe parțial diferit de cel tradițional”
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...