Sondaj BestJobs: Doar unul din zece angajatori și-ar păstra toți angajații dacă ar trebui să facă o selecție în funcție de eficiența muncii
20 Noiembrie 2019 BizLawyer
Angajații din generația Z (1996-2012), cel mai puțin apreciați de către angajatori
Deficitul de personal de pe piața muncii și dificultățile întâmpinate de angajatori în a găsi angajați care să corespundă nevoilor conduc de multe ori la compromisuri din partea companiilor. Dacă ar trebui să aleagă câți angajați din companie să păstreze pe criteriul eficienței și al rezultatelor muncii depuse, doar unul din zece angajatori ar păstra întreaga echipă în formula existentă, arată datele celui mai recent sondaj efectuat de BestJobs.
Doi din zece (21%) angajatori ar reține cel mult jumătate dintre angajați, unul din patru (25,7%) ar păstra între 50% și 75% dintre angajați, iar patru din zece (42%) spun că doar trei sferturi dintre angajații lor actuali sunt cu adevărat eficienți și au rezultate satisfăcătoare.
Doi din zece (21%) angajatori ar reține cel mult jumătate dintre angajați, unul din patru (25,7%) ar păstra între 50% și 75% dintre angajați, iar patru din zece (42%) spun că doar trei sferturi dintre angajații lor actuali sunt cu adevărat eficienți și au rezultate satisfăcătoare.
De asemenea, unul din patru angajatori consideră că în companie sunt cu adevărat implicați în realizarea sarcinilor de serviciu aproximativ trei sferturi dintre angajați. Cea mai mare parte dintre respondenți (37%) cred că procentul angajaților implicați variază între 50% și 75% din total. Doi din zece angajatori consideră că nivelul e și mai scăzut - între un sfert și cel mult jumătate dintre angajații actuali ai firmei, în timp ce 16% apreciază că cel mult un sfert dintre angajați sunt cu adevărat implicați.
Explicațiile pe care le găsesc angajatorii pentru acest lucru sunt, în ordinea relevanței răspunsurilor, lipsa de loialitate față de angajator (27,4% dintre respondenți), lipsa unei culturi organizaționale care să motiveze angajații (19,3%), insatisfacția față de mediul de lucru sau așteptările salariale mai mari (12,9%) și chiar adaptabilitatea redusă (11,3%).
În acest context, nu e de mirare că principalele arii în angajatorii și-ar dori să vadă îmbunătățiri sunt implicarea membrilor echipei, dar și comunicarea (circa 42% dintre respondenți fiecare), randamentul/productivitatea (33,9%), calitatea muncii (25,8%), motivația (14,5%), competențele digitale (14,5%), abilitatea de a lucra în echipă (12,9%), abilitatea de leadership (9,7%).
Care generație este cea mai apreciată de către angajatori
Peste jumătate dintre angajatori apreciază că angajații sunt mai puțin responsabili și pregătiți față de acum cinci ani, astfel încât calitatea muncii depuse de aceștia a scăzut. Trei din zece angajatori consideră că situația a rămas la fel și doar 13% afirmă că angajații sunt mai responsabili și mai bine pregătiți ca în urmă cu cinci ani. Totodată, majoritatea angajatorilor (64,5%) consideră că cea mai redusă productivitate la job o au angajații din generația Z (1996-2012), aceștia fiind urmați de cei din generația X (1965-1980), conform răspunsurilor oferite de doi din zece respondenți. Angajații din generația Millennials (1981-1995) stau cel mai bine la acest capitol, doar 16% dintre angajatori considerând că productivitatea acestora este sub așteptări.
Tot angajații din generația Z (1996-2012) primesc cel mai slab punctaj și la capitolul comunicare - deschidere în a comunica, claritate, concizie și acuratețe - de la cei mai mulți (45%) dintre angajatori. Circa 42% dintre angajatori afirmă că cel mai rău la acest capitol stau angajații din generația X (1965-1980), în timp ce 12,9% dintre respondenți îi depunctează cel mai mult pe angajații din generația Millennials (1981-1995).
Când vine vorba despre rezistența la presiune și stres, cel mai rău din acest punct de vedere stau angajații din generația Z (1996-2012), spun 67,8% dintre respondenți. Ei sunt urmați de cei din generația Millennials (1981-1995) - după cum au apreciat 17,7% dintre respondenți, apoi de cei din generația X (1965-1980) - 14,5% dintre respondenți.
Ce fac angajatorii când sunt nemulțumiți de performanțele angajaților
Peste 51% dintre angajatori oferă feedback angajaților de care sunt nemulțumiți doar uneori, atunci când greșelile sunt foarte mari, iar 8% admit că nu fac acest lucru niciodată. La polul opus, patru din zece respondenți afirmă că angajaților le este atrasă atenția de fiecare dată când greșesc, astfel încât situațiile să nu se mai repete, iar angajații să aibă oportunitatea să evolueze.
Când sunt nemulțumiți de calitatea muncii angajaților, pe lângă feedback, angajatorii mai oferă training pentru îmbunătățirea abilităților profesionale (46% dintre respondenți), ori îi mută pe cei mai puțin performanți pe alte poziții în cadrul companiei (16%). Totodată, 14,5% aleg să dea sancțiuni, circa 13% spun că le reduc volumul de muncă sau din responsabilități, iar 9,7% decid să îi dea afară pe cei de care sunt nemulțumiți.
Studiul a fost efectuat în perioada 1 octombrie - 15 noiembrie, pe un eșantion de 250 de companii mici, medii și mari din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18989 / 20367 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





