ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj BestJobs: Doar unul din zece angajatori și-ar păstra toți angajații dacă ar trebui să facă o selecție în funcție de eficiența muncii

20 Noiembrie 2019   |   BizLawyer

Angajații din generația Z (1996-2012), cel mai puțin apreciați de către angajatori

 
 
Deficitul de personal de pe piața muncii și dificultățile întâmpinate de angajatori în a găsi angajați care să corespundă nevoilor conduc de multe ori la compromisuri din partea companiilor. Dacă ar trebui să aleagă câți angajați din companie să păstreze pe criteriul eficienței și al rezultatelor muncii depuse, doar unul din zece angajatori ar păstra întreaga echipă în formula existentă, arată datele celui mai recent sondaj efectuat de BestJobs.

Doi din zece (21%) angajatori ar reține cel mult jumătate dintre angajați, unul din patru (25,7%) ar păstra între 50% și 75% dintre angajați, iar patru din zece (42%) spun că doar trei sferturi dintre angajații lor actuali sunt cu adevărat eficienți și au rezultate satisfăcătoare.


De asemenea, unul din patru angajatori consideră că în companie sunt cu adevărat implicați în realizarea sarcinilor de serviciu aproximativ trei sferturi dintre angajați. Cea mai mare parte dintre respondenți (37%) cred că procentul angajaților implicați variază între 50% și 75% din total. Doi din zece angajatori consideră că nivelul e și mai scăzut - între un sfert și cel mult jumătate dintre angajații actuali ai firmei, în timp ce 16% apreciază că cel mult un sfert dintre angajați sunt cu adevărat implicați.

Explicațiile pe care le găsesc angajatorii pentru acest lucru sunt, în ordinea relevanței răspunsurilor, lipsa de loialitate față de angajator (27,4% dintre respondenți), lipsa unei culturi organizaționale care să motiveze angajații (19,3%), insatisfacția față de mediul de lucru sau așteptările salariale mai mari (12,9%) și chiar adaptabilitatea redusă (11,3%).

În acest context, nu e de mirare că principalele arii în angajatorii și-ar dori să vadă îmbunătățiri sunt implicarea membrilor echipei, dar și comunicarea (circa 42% dintre respondenți fiecare), randamentul/productivitatea (33,9%), calitatea muncii (25,8%), motivația (14,5%), competențele digitale (14,5%), abilitatea de a lucra în echipă (12,9%), abilitatea de leadership (9,7%).

Care generație este cea mai apreciată de către angajatori

Peste jumătate dintre angajatori apreciază că angajații sunt mai puțin responsabili și pregătiți față de acum cinci ani, astfel încât calitatea muncii depuse de aceștia a scăzut. Trei din zece angajatori consideră că situația a rămas la fel și doar 13% afirmă că angajații sunt mai responsabili și mai bine pregătiți ca în urmă cu cinci ani. Totodată, majoritatea angajatorilor (64,5%) consideră că cea mai redusă productivitate la job o au angajații din generația Z (1996-2012), aceștia fiind urmați de cei din generația X (1965-1980), conform răspunsurilor oferite de doi din zece respondenți. Angajații din generația Millennials (1981-1995) stau cel mai bine la acest capitol, doar 16% dintre angajatori considerând că productivitatea acestora este sub așteptări.

Tot angajații din generația Z (1996-2012) primesc cel mai slab punctaj și la capitolul comunicare -  deschidere în a comunica, claritate, concizie și acuratețe - de la cei mai mulți (45%) dintre angajatori. Circa 42% dintre angajatori afirmă că cel mai rău la acest capitol stau angajații din generația X  (1965-1980), în timp ce 12,9% dintre respondenți îi depunctează cel mai mult pe angajații din generația Millennials (1981-1995).

Când vine vorba despre rezistența la presiune și stres, cel mai rău din acest punct de vedere stau angajații din generația Z (1996-2012), spun 67,8% dintre respondenți. Ei sunt urmați de cei din generația Millennials (1981-1995) - după cum au apreciat 17,7% dintre respondenți, apoi de cei din generația X (1965-1980) - 14,5% dintre respondenți.

Ce fac angajatorii când sunt nemulțumiți de performanțele angajaților

Peste 51% dintre angajatori oferă feedback angajaților de care sunt nemulțumiți doar uneori, atunci când greșelile sunt foarte mari, iar 8% admit că nu fac acest lucru niciodată. La polul opus, patru din zece respondenți afirmă că angajaților le este atrasă atenția de fiecare dată când greșesc, astfel încât situațiile să nu se mai repete, iar angajații să aibă oportunitatea să evolueze.

Când sunt nemulțumiți de calitatea muncii angajaților, pe lângă feedback, angajatorii mai oferă training pentru îmbunătățirea abilităților profesionale (46% dintre respondenți), ori îi mută pe cei mai puțin performanți pe alte poziții în cadrul companiei (16%). Totodată, 14,5% aleg să dea sancțiuni, circa 13% spun că le reduc volumul de muncă sau din responsabilități, iar 9,7% decid să îi dea afară pe cei de care sunt nemulțumiți.

Studiul a fost efectuat în perioada 1 octombrie - 15 noiembrie, pe un eșantion de 250 de companii mici, medii și mari din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10570 / 21350
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Banking & Finance | Avocații NNDKP au asistat clienții în finanțări de cca. 2,8 miliarde de euro, în ultimul an. Cele mai relevante au continuat să fie finanțările sindicalizate în care bănci din România au pus la dispoziția împrumutaților fonduri semnificative pentru capital de lucru. De vorbă cu Alina Radu, Partener și Coordonator al practicii, despre particularitățile proiectelor, apetitul pentru finanțare, echipă și tendințele care se prefigurează
Biroul CMS din București a asistat grupul german All4Labels în achiziția Romprix Exim. O echipă de avocați cu senioritate ridicată a lucrat în tranzacția prin care se configurează liderul pieței locale de imprimare digitală industrială
BONDOC și Asociații, alături de organizatorii Concertului Extraordinar de Anul Nou de la Ateneul Român ǀ Mihaela Bondoc (Partener): Talentul, emoția, dedicarea, merită toată susținerea noastră
Avocații firmei Stratulat Albulescu spun că apar tot mai multe tranzacţii de conţinut social media care, pe lângă valoarea impresionantă, vin la pachet cu implicaţii din perspectivă IP pe mai multe niveluri. De vorbă cu Elena Stan, Managing Associate, despre schimbările semnificative din legislația mărcilor, aspectele provocatoare ale proiectelor din practica de IP și diversitatea portofoliului de clienţi
Bondoc și Asociații obține câștig de cauză într-un litigiu privind validitatea contractelor încheiate de lanțurile de supermagazine
Schoenherr a asistat CA Immo, iar KPMG Legal a stat alături de Pavăl Holding în cea mai mare tranzacție imobiliară de pe piața locală. CBRE, consultant financiar și imobiliar exclusiv al vânzătorului | Ce avocați au lucrat în achiziția de 377 mil. € și ce spune Karina Pavăl, Vicepreședinte Pavăl Holding, despre echipa de consultanți
NNDKP a asistat cu succes Enel într-un litigiu fiscal complex privind deductibilitatea amortizării fiscale aferente unor active corporale dobândite prin transfer de la clienți
Arbitrajul ICSID cerut de Plaza Centers NV, dezvoltator imobiliar care cere statului român să compenseze pierderi de cca. 383 mil. € în proiectul Dâmbovița Center, intră în line dreaptă după numirea arbitrilor. România a mers pe mâna unui profesor emerit al Universității Sorbona, reclamanții au ales un canadian, iar președintele Tribunalului este un lord englez
Statul a bugetat aproape o jumătate de milion de euro, anul acesta, pentru arbitrajul în care 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări au chemat România la ICSID. Ce onorarii primesc firmele care asigură apărarea României în acest dosar în care investitorii susțin că au avut pierderi considerabile și au pretenții de 213 mil. €
Activitate intensă pentru avocații de concurență de la PNSA, firmă evidențiată de directoarele internaționale în această arie de practică. Despre lista priorităților Consiliului Concurenței, proiectele în care sunt implicați avocații și cele mai sensibile reglementări de care firmele trebuie să țină seama, într-o discuție cu partenerul Mihaela Ion
Stratulat Albulescu a asistat Reorg în legătură cu achiziția furnizorului de tehnologie modernă - FinDox
MPR Partners primește trei premii din partea Client Choice by Lexology - 2022. Mușat & Asociații, Simion & Baciu și Filip & Company primesc câte o distincție. Cine sunt avocații aleși exclusiv de către clienții in-house lawyers, într-o procedură ce nu poate fi influențată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...