ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj BestJobs: Unul din doi angajați români crede că economia trebuie repornită cu orice risc și așteaptă să se întoarcă la birou vara aceasta

07 Mai 2020   |   BizLawyer

În ceea ce privește măsurile de precauție pe care ar trebui să le ia companiile, cei mai mulți dintre angajați spun că ar trebui să existe dezinfectanți la dispoziția tuturor (78%) și să fie împărțite măști și mănuși întregii echipe (68,5%).

 
 
Deși durata și gravitatea epidemiei de Covid-19 sunt marcate de un grad ridicat de incertitudine, jumătate dintre angajații români care au răspuns la un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs consideră că întoarcerea la birou în această vară este o măsură bună, pentru că economia trebuie repornită cu orice risc. 28,4% nu văd necesară revenirea la birou pentru că lucrează bine și de acasă, în timp ce 13,5% consideră încă prea riscantă o astfel de măsură.

Mai mult de jumătate dintre respondenții la sondajul BestJobs (57%), care lucrează acum de acasă, se așteaptă să se întoarcă la birou în lunile mai și iunie, în funcție de evoluția epidemiei de Covid-19 și de măsurile care vor fi anunțate de autorități, iar 8% spun că nu se mai întorc, ci vor continua să lucreze de acasă. Alți 11,2% dintre intervievați consideră că revenirea la birou ar fi lipsită de riscuri abia spre finalul anului, în timp ce 4% văd acest lucru posibil mai degrabă anul viitor.


Printre principalele temeri pe care le au angajații odată cu întoarcerea la birou se numără posibilitatea de a lua virusul Covid-19 (49%),  dificultăți în reintegrarea în atmosfera de birou (8%) sau  dificultăți mai mari în comunicarea cu colegii (3,7%). Totuși, 44,7% dintre respondenți nu au nicio emoție în acest sens.

Angajații vor dezinfectanți și măști când se întorc la birou

În ceea ce privește măsurile de precauție pe care ar trebui să le ia companiile, cei mai mulți dintre angajați spun că ar trebui să existe dezinfectanți la dispoziția tuturor (78%) și să fie împărțite măști și mănuși întregii echipe (68,5%). De asemenea, e necesar să fie curățate foarte bine birourile în fiecare zi după terminarea programului (65,8%) și să fie reașezate birourile astfel încât să fie distanțe mai mari între angajați (60,6%).

Respondenții la sondajul BestJobs cred că e nevoie și de o modificare a programului de lucru pentru a fi evitate orele de vârf (41,3%), iar la birou ar trebui să vină, în primă fază, doar o parte din angajați (37,6%).

În cazul în care compania la care lucrează nu ar lua măsuri de siguranță, 40,6% dintre angajați și-ar cumpăra singuri materialele de protecție, 36% ar cere conducerii respectarea normelor, în timp ce 10% dintre respondenți spun că și-ar da demisia, iar alți 8% afirmă că și-ar reclama angajatorul la autorități.

Întrebați cât de mult cred că va mai dura epidemia de Covid-19, cei mai mulți dintre angajații chestionați (34,3%) văd o epidemie ciclică, care va reveni în fiecare primăvară și toamnă,  iar 27% sunt de părere că va dura mai mult de un an. De asemenea, 21,4% dintre ei consideră că starea actuală mai durează încă jumătate de an, în vreme ce 17,4% dintre cei intervievați au indicat între o lună  și trei luni.

Sondajul a fost efectuat în perioada 20 aprilie - 4 mai 2020, pe un eșantion de 1.042 de utilizatori de internet din România.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14496 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...