
Sondaj global PwC: 7o% dintre directorii financiari susțin că pot oferi siguranță la locul de muncă, însă doar 50% cred că pot gestiona moralul angajaților
22 Mai 2020
BizLawyerÎn ceea ce privește viitorul financiar, 85% dintre CFO se așteaptă la o scădere a veniturilor și/sau a profiturilor în acest an.
![]() |
Peste două treimi dintre directorii financiari la nivel global sunt foarte încrezători că pot îndeplini așteptările angajaților și ale clienților privind măsurile de siguranță și protecție, arată cea mai recentă ediție a sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse. Astfel, 75% dintre respondenți spun că pot răspunde cerințelor clienților privind siguranța, în timp ce 70% susțin că pot oferi un mediu de lucru sigur angajaților. Totuși, doar jumătate dintre aceștia cred că au capacitatea de a gestiona starea de bine și moralul angajaților.
”Pe măsură ce are loc relaxarea restricțiilor și revenirea la locurile de muncă, companiile se confruntă cu o serie de decizii care vizează siguranța angajaților și a clienților, adaptarea activității la noile reguli sociale și continuitatea afacerii într-un climat incert. Așa cum vedem din acest sondaj, organizațiile sunt în general convinse că măsurile pentru întoarcerea la locurile de muncă vor funcționa, însă au dificultăți să gestioneze moralul oamenilor, un factor care poate afecta productivitatea și, implicit, ritmul revenirii economice. Astfel, marea provocare pentru companii este să recâștige încrederea angajaților, consumatorilor, partenerilor de afaceri. Încrederea va fi cheia recuperării economice și va depinde de modul în care guvernele și liderii de afaceri vor reuși să gândească și să pună în aplicare planurile de relansare, după ce criza sanitară se va încheia”, declară Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
”Pe măsură ce are loc relaxarea restricțiilor și revenirea la locurile de muncă, companiile se confruntă cu o serie de decizii care vizează siguranța angajaților și a clienților, adaptarea activității la noile reguli sociale și continuitatea afacerii într-un climat incert. Așa cum vedem din acest sondaj, organizațiile sunt în general convinse că măsurile pentru întoarcerea la locurile de muncă vor funcționa, însă au dificultăți să gestioneze moralul oamenilor, un factor care poate afecta productivitatea și, implicit, ritmul revenirii economice. Astfel, marea provocare pentru companii este să recâștige încrederea angajaților, consumatorilor, partenerilor de afaceri. Încrederea va fi cheia recuperării economice și va depinde de modul în care guvernele și liderii de afaceri vor reuși să gândească și să pună în aplicare planurile de relansare, după ce criza sanitară se va încheia”, declară Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
În ceea ce privește viitorul financiar, 85% dintre CFO se așteaptă la o scădere a veniturilor și/sau a profiturilor în acest an. Cheltuielile de capital în scopul investițiilor (Capex) au cea mai mare probabilitate de a fi amânate sau reduse atât timp cât 83% dintre directorii financiari preconizează acest lucru. În schimb, doar 18% care planifică reduceri în cercetare și dezvoltare și 16% care se așteaptă să reducă investițiile în transformarea digitală.
În condițiile unei cereri scăzute, mai mult de o treime (37%) dintre directorii financiari la nivel global anticipează trimiterea în concedii sau șomaj tehnic a angajaților, în timp ce o altă treime se așteaptă la pierderea productivității în următoarea lună ca urmare a lipsei capacităților de lucru la distanță.
Cei mai pesimiști sunt directorii financiari din producția industrială și auto. Astfel, 46% se așteaptă la schimbări la nivelul personalului și 39% la disponibilizări, în următoarea lună. În același timp, 58% dintre respondenții din sectorul sănătății estimează o creștere a cererii de protecție a angajaților (concediu medical, alte beneficii) și 36% anticipează un deficit de personal pentru activitatea critică.
Având în vedere însă necesitatea limitării numărului de persoane în contact strâns, aproximativ jumătate (49%) din directorii financiari consideră că telemunca să fie o opțiune permanentă atunci când este posibil, iar 72% spun că flexibilitatea muncii va rămâne un beneficiu pe termen lung.
Alte concluzii ale sondajului
● Deși 42% dintre respondenți cred că organizația lor ar putea reveni la „business as usual” în termen de trei luni, dacă COVID-19 ar fi încheiat astăzi, în multe teritorii există un sentiment în creștere că recuperarea poate dura mult mai mult.
● Dintre respondenții din domeniul sănătății, 82% spun că interacțiunea umană este necesară pentru a furniza produse și servicii, iar 49% consideră că nu vor putea lucra eficient de la distanță.
● Directorii financiari din Danemarca (72%), Germania (67%) și Mexic (69%) spun că munca virtuală poate fi o opțiune permanentă.
● 48% dintre directorii financiari se uită la accelerarea automatizării și la alte noi moduri de lucru. Cel mai ridicat procent s-a înregistrat în Germania, de 76%.
În cadrul sondajul realizat în perioada 4- 10 mai, au participat 867 directori financiari din 24 de țări: Africa Centrală și de Sud, Brazilia, Caraibe, China / Hong Kong, Cipru, Cehia, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Kazahstan, Malaezia, Malta, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Portugalia , Singapore, Slovacia, Suedia, Elveția, Turcia, SUA și Vietnam.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17534 / 19758 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...