ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu: 76% dintre consumatorii de e-commerce plasează minumum 2 comenzi pe lună

16 Decembrie 2021   |   Agerpres

Studiul semnalează că în general consumatorii arată deschidere spre creşterea frecvenţei achiziţiilor în medium digital şi menţionează că argumentele care i-ar motiva sunt timpul mai bun de livrare, predictibilitate şi disponibilitatea continuă, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru preluarea coletelor.

 
 
Un procent de 76% dintre cumpărătorii români online plasează minimum 2-3 comenzi pe lună, predominant din categoriile fashion (75% dintre femei), electronice (72%, atât femei, cât şi bărbaţi), îngrijire personală (64%, predominant femei care lucrează la birou), electrocasnice (57%), sport, recreere şi hobbyuri (52%, în mare parte femei cu educaţie superioară), conform unui studiu comandat de o companie de curierat.
 
Studiul semnalează că în general consumatorii arată deschidere spre creşterea frecvenţei achiziţiilor în medium digital şi menţionează că argumentele care i-ar motiva sunt timpul mai bun de livrare, predictibilitate şi disponibilitatea continuă, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru preluarea coletelor.
 
Interacţiunea frecventă cu furnizorii de servicii de curierat face ca românii să aibă preferinţe clare, în ceea ce priveşte opţiunile de transport ale comenzilor lor. Astfel, livrările la domiciliu rămân soluţia aleasă de majoritatea cumpărătorilor online, pentru confortul şi convenienţa oferite. O altă variantă care ocupă un loc major în topul alegerilor consumatorilor şi care creşte constant, de la an la an, este reprezentată de trimiterile la lockerele easybox.
 
Când vine vorba de retururi, 1 din 4 cumpărători nu simte nevoia să înapoieze produsul achiziţionat şi, astfel, nu are experienţă în ceea ce priveşte procedurile de restituire. În schimb, 30% dintre cei care sunt familiarizaţi cu retururile aleg să facă acest lucru la lockerele easybox.
 
Întrebaţi cum arată, în viziunea lor, serviciul ideal de livrare, respondenţii cercetării realizate de Sameday au identificat următoarele beneficii funcţionale drept prioritare: asigurarea integrităţii pachetelor; respectarea termenelor de livrare; anunţarea în prealabil a zilei şi timpului predării pachetului; rapiditatea livrării. 60% dintre respondenţi prioritizează magazinele care oferă livrare în easybox. Serviciului de livrare out-of-home (OOH) este atât de apreciat de utilizatorii finali, încât le impactează deciziile de cumpărare (60%) - ceea ce înseamnă că peste jumătate dintre cumpărătorii online prioritizează e-shopurile care oferă livrare în easybox.
 
Serviciul de livrare la lockerele easybox al companiei Sameday a înregistrat anul acesta o creştere de peste 200% a numărului de expedieri, iar reţeaua de automate de livrare a crescut de 3 ori din noiembrie 2020 şi până în prezent.
 
Bazată pe metodologia CAWI şi un eşantion de 800 de persoane, femei şi bărbaţi, între 18 şi 55 de ani, care plasează comenzi online cel puţin o dată pe lună, cercetarea realizată de Unlock, la solicitarea Sameday a fost derulată în perioada septembrie-octombrie 2021. Studiul a identificat 4 tipologii de cumpărători online: Carpe Diem (femei şi bărbaţi cu vârste între 18 şi 24 de ani, respectiv 35 şi 44 de ani, parte dintr-o gospodărie mică, fără copii, din zone urbane mari), Potrivit pentru Societate (bărbaţi, cu vârste între 18 şi 34 de ani, predominant din Bucureşti sau regiunea Ardealulu), Conectatul (femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, din zone urbane mari şi mijlocii), Cetăţeanul Perfect (predominant femei, peste 35 de ani, căsătorite şi cu copii, din zone urbane de dimensiune medie).
 
Cu o experienţă de peste 14 ani pe piaţa din România, Sameday este compania de curierat care a înregistrat cea mai spectaculoasă creştere în ultimii ani, numărându-se, în prezent, printre principalii jucători din segmentul său de piaţă. Cu o echipă de peste 4.500 de angajaţi şi parteneri, compania este prezentă în România şi în Ungaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât şi livrare în peste 2.600 de lockere easybox.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12147 / 19774
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...