ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Crosspoint Real Estate: Numărul de călătorii cu metroul s-a dublat după starea de urgenţă, oamenii se reîntorc la birouri

11 Iunie 2020   |   BizLawyer

Autorii studiului au ajuns la concluzia că "între 30% şi 35% din companii şi-au reluat, parţial sau integral, activitatea în clădirile de birouri pe care le ocupă.

 
 
Numărul de călătorii la metrou aproape s-a dublat de la jumătatea lunii mai faţă de luna aprilie, ajungând la 3,4 milioane, iar traficul rutier în Bucureşti a crescut cu 50%, date ce indică reluarea activităţii în marile clădiri de birouri din Capitală, arată un studiu dat publicităţii, joi, de o companie din domeniul imobiliar.

'În luna aprilie, traficul la metrou a acoperit 1,8 milioane de călătorii, iar în cele 15 zile din luna mai, de la finalul stării de urgenţă şi instalarea stării de alertă, numărul călătoriilor a crescut la 3,4 milioane. Mai mult de atât, în luna mai putem observa o densitate mai mare a călătorilor în intervalele orare 6:00-9:00 şi 16:00-19:00, ceea ce poate indica revenirea la birou în diferite zone din Bucureşti", spune Ilinca Timofte, Research Analyst, Crosspoint Real Estate.


În ceea ce priveşte traficul rutier, acesta a înregistrat o creştere mai mare, nivelul de aglomerare a principalelor artere rutiere din Bucureşti ajungând deja la 50% comparativ cu perioada dinaintea introducerii stării de urgenţă, conform datelor platformei specializate în date de trafic rutier www.tomtom.com, analizate în cadrul studiului citat.

Aceste valori de trafic, au condus autorii studiului la concluzia că "între 30% şi 35% din companii şi-au reluat, parţial sau integral, activitatea în clădirile de birouri pe care le ocupă", declară Ilinca Timofte.

Criza sanitară şi starea de urgenţă coborâseră traficul la metrou în luna martie la jumătate faţă de lunile anterioare, de la peste 14 milioane de călătorii în lunile ianuarie şi februarie, la sub 8 milioane de călătorii în martie, arătau cifrele Metrorex utilizate în studiul citat.

Datele referitoare la traficul de călători în staţiile de metrou aferente principalelor zone de birouri din Bucureşti (Preciziei, Grozăveşti, Politehnica - vest/centru vest, Piaţa Victoriei 1&2 - CBD, Pipera, Aurel Vlaicu-Pipera, Floreasca/Barbu-Văcărescu) arată o scădere semnificativă a numărului de călătorii spre şi dispre hub-urile principale de birouri din Bucureşti, în luna mai comparativ cu primele două luni ale anului, dar şi o uşoară revenire, comparativ cu luna aprilie.

Staţiile de metrou Aurel Vlaicu şi Pipera se află în mod constant în topul celor mai aglomerate staţii de metrou din Capitală, deoarece aceste zone cuprind clădiri de birouri care găzduiesc peste 125.000 de angajaţi. De aceea, călătoriile către aceste staţii au ajuns pe ultimele locuri în lunile aprilie şi mai, în timp ce staţiile cele mai circulate au fost Preciziei (singura staţie cu un stoc semnificativ de birouri), Păcii şi Gorjului.

Studiul a concluzionat că numărul călătoriilor a scăzut în luna mai cu 76% faţă de luna ianuarie 2020, dar a crescut cu 72% faţă de luna precedentă, după doar două săptămâni de relaxare.

"Deşi un număr important de companii şi-au amânat reîntoarcerea la birou până cel puţin în luna septembrie şi munca de acasă pare să fie în continuare preferată în situaţia actuală, atât de angajatori cât şi de angajaţi, faptul că relaxarea recent instalată a dus la o creştere rapidă a reluării activităţii, în principalele zone de birouri, poate indica o revenire până la sfârşitul verii a cel puţin jumătate dintre angajaţii care activează în aceste zone", spune Simona Urse, Associate Director, Office Agency Crossppoint Real Estate.

"În acelaşi timp, îmbunătăţirea sistemelor de ventilaţie, dezinfecţia aparaturii HVAC, cât şi micşorarea densităţii la birou sunt factori importanţi care vor determina o creştere a productivităţii. Astfel, cererea pe termen mediu şi lung pentru spaţii de birouri de bună calitate va rămâne stabilă în continuare. Pentru că spaţiul de birouri rămane o componentă importantă a vieţii cotidiene, iar acest lucru nu se va schimba fundamental", conchide Simona Urse.

Fondată în 2005, Crosspoint Real Estate România este o firmă de consultanţă imobiliară care oferă servicii premium în domeniul tranzacţiilor, închiriere spaţii de birouri şi retail pentru dezvoltatori sau chiriaşi, servicii de evaluare, cercetare a pieţei şi studii de fezabilitate, precum şi servicii în domeniul proprietăţilor rezidenţiale, prin mandate exclusive. Ea este asociată internaţional cu Savills, una dintre cele mai mari companii de real estate la nivel mondial, fondată în 1855 - cu venituri de peste 1,9 miliarde lire sterline generate în 2019.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15257 / 17596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...