ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: românii din generațiile Millennials și Z rămân îngrijorați din cauza costului vieții și estimează că utilizarea GenAI va avea efecte benefice

30 Mai 2024   |   BizLawyer

• Aproape 70% dintre tineri se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile

 
 
Costul vieții de zi cu zi rămâne principalul motiv de îngrijorare pentru tinerii români (43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z), însă ponderea este în scădere ușoară față de anul trecut (când 44% dintre Millennials și 33% dintre reprezentanții Generației Z plasau acest factor pe primul loc), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România. Pe de altă parte, însă, aproape jumătate (47%) dintre românii din Generația Z și 33% dintre Millennials estimează că vor avea o situație financiară personală mai bună, în ciuda faptului că doar 20% din reprezentanții ambelor generații se așteaptă la o îmbunătățire a situației economice naționale.

Studiul mai arată că tinerii sunt tot mai conștienți de necesitatea de acționa pentru a combate efectele schimbărilor climatice și au așteptări în acest sens de la companii și de la autorități. Aproape 70% din ambele categorii se declară dispuși să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, iar aproximativ o treime iau în calcul să evite produsele de tip fast fashion, să călătorească mai puțin cu avionul, precum și să verifice impactul de mediu al companiilor înainte de a le cumpăra produsele, pentru a le determina astfel să ia măsuri de protecție a mediului. De asemenea, 84% dintre românii din generația Millennials și 81% dintre cei din Generația Z consideră că mediul de business poate și trebuie să ofere consumatorilor posibilitatea de a lua decizii de cumpărare mai sustenabile, iar guvernele ar trebui să acționeze mai ferm pentru a determina companiile să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice (82% dintre Millennials și 80% dintre reprezentanții Generației Z). În același timp, peste trei sferturi din reprezentanții ambelor categorii se implică activ în reducerea impactului lor personal asupra mediului.

În ceea ce privește evoluțiile din tehnologie, aceștia sunt tot mai interesați – peste 40% cred că utilizarea soluțiilor bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) va duce la îmbunătățirea condițiilor de muncă în perioada următoare.

„Rezultatele studiului din acest an indică faptul că atitudinea tinerilor români față de tehnologiile de ultimă generație, de tipul GenAI, este similară cu cea pe care o regăsim în interacțiunile cu mediul de business, caracterizată printr-o combinație de entuziasm și precauție, însă dominată de deschidere și de convingerea că acestea vor avea efecte benefice asupra activității profesionale. Pe de altă parte, conștienți de necesitatea de a dobândi noi competențe pentru a putea utiliza în mod optim soluțiile bazate pe GenAI, tinerii din țara noastră sunt dispuși să investească timp și efort în educație; cu siguranță, vor găsi în angajatorii lor aliați și facilitatori în acest sens”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Studiul arată că 17% dintre românii Millennials și 13% dintre reprezentanții Generației Z utilizează frecvent soluții de GenAI la lucru. Deschiderea se manifestă mai intens în rândul Millennials, ei declarându-se mai degrabă fascinați (31%) decât nesiguri (19%) de potențialul acestor soluții. În consecință, tinerii sunt în mare măsură convinși că utilizarea tehnologiilor de acest gen la locul de muncă îi va ajuta să își elibereze timp și, implicit, să își echilibreze raportul dintre viața personală și activitatea profesională și să se concentreze mai mult pe activități creative, pentru că cele repetitive vor fi preluate de roboți. De asemenea, conform studiului, aproape jumătate dintre românii Millennials și 43% dintre cei din Generația Z spun că sunt implicați sau urmează să se implice, în anul care urmează, în acțiuni de pregătire sau perfecționare pentru utilizarea GenAI, ca parte a procesului de dezvoltare profesională.

Legat de starea psihică, cei mai mulți dintre românii participanți la studiu indică o îmbunătățire față de anul trecut. Astfel, 64% dintre Millennials și 55% dintre reprezentanții Generației Z spun că, în prezent, au o stare psihică bună sau extrem de bună, iar proporția românilor din Generația Z care sunt stresați în cea mai mare parte a timpului s-a redus de la 52% la 38%. În schimb, aceasta a rămas constantă în cazul Millennials (35%). Principalii factori de stres sunt situația financiară pe termen lung (50% dintre Millennials și 52% din reprezentanții Generației Z) și bunăstarea familiei (47% dintre Millennials și 53% din reprezentanții Generației Z).

Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, ajuns la ediția a 13-a, a fost efectuat în rândul a circa 8.400 de exponenți ai Generației Millennials (născuți între ianuarie 1983 și decembrie 1994) și a aproximativ 14.500 de exponenți ai Generației Z (născuți între ianuarie 1995 și decembrie 2003) din 44 de țări din întreaga lume.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 67 / 17040
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații obține un nou succes în materia litigiilor de achiziții publice. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Cererea de inițiere a procedurii de arbitraj cerută de Eurohold și EIG a fost înregistrată la ICSID | Reclamanții se pregătesc să conteste restricțiile impuse de Uniunea Europeană în privința acordurilor de investiții încheiate între statele membre și spun că un astfel de arbitraj va crea un precedent pentru alte întreprinderi din UE. Ce avocați fac parte din echipa care consiliază asigurătorul
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Norris Alexandru Mircescu, al cincilea cel mai bun punctaj din anul 2022: ” Mi-am rezervat ultimii doi ani de facultate pentru a descoperi lumea avocaturii. Cel puțin momentan, îmi doresc să progresez și să mă dezvolt în România. Îmi iubesc țara și familia, nu văd cum aș putea sta departe prea mult timp de lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Kinstellar is recruiting a junior to mid-level Litigation Lawyer
Avocații Wolf Theiss văd o creștere de 20-30%, anul acesta, în practica de Dispute Resolution | Ligia Cecilia Popescu, Partenerul Wolf Theiss care coordonează Departamentul de Litigii şi Arbitraj, al doilea ca volum de activitate și ca încasări al biroului din București: “Avem o echipă foarte puternică. O parte semnificativă a portofoliului de clienţi ai practicii provine din recomandări provenite de la firme internaţionale de avocatură”
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q1 2024) | Piața de M&A își revine în primul trimestru și crește cu o treime, la nivel global și cu 42% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Wolf Theiss și DLA Piper, pe podium în Europa Centrală și de Est
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ionuț Alexandru Anghel, Group legal counsel - Ericsson, juristul trecut prin firme de top în avocatura de business și format în unele dintre cele mai sofisticate și cu miză proiecte: “Profesionistul Dreptului are, aidoma unui dascăl, o vocație socială: el trebuie să lumineze acolo unde este întuneric, să apropie acolo unde există divergență, să creeze reguli și să asigure respectarea lor, eliminând arbitrariul din societate”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Attorney (flexible position) Competition, EU & Foreign trade - Bucharest
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Cătălin Istrate, Head of Legal & Business Conduct la Gilead Sciences Romania: “O bună înțelegere a businessului și ieșirea din zona de risk-free sunt calități pe care juriștii ar putea să le exerseze mai mult. De asemenea, digital și AI sunt domenii pe care juriștii ar trebui să le înțeleagă cât mai bine, pentru a nu fi depășiți de ele”
Frații Micula câștigă apelul și continuă ofensiva legală împotriva statului român în instanțele americane pentru recunoașterea unei datorii de 356 mil. $ | Judecătorii americani spun că România a încercat să “reîmpacheteze” argumente anterioare și a eșuat argumentând că hotărârile CJUE în procedurile privind ajutoarele de stat au invalidat sentința. “Vom continua să urmărim executarea silită împotriva României în Statele Unite și în alte jurisdicții”, amenință avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...