ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Mastercard: biometria, lider detașat în topul preferințelor românilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor în e-commerce

07 Aprilie 2021   |   BizLawyer

49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS și parolă, 35% dintre respondenți optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionați alegând această alternativă.

 
 
Utilizarea biometriei pentru autorizarea plăților cu cardul online capătă tot mai multă tracțiune în România, odată cu creșterea spectaculoasă a comerțului electronic și implementarea normelor de securitate prevăzute de noua Directivă Europeană PSD2, care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacțiilor. Conform studiului Mastercard referitor la percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online, desfășurat pe plan local, biometria este lider detașat în topul preferințelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor.

49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS și parolă, 35% dintre respondenți optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionați alegând această alternativă.


Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. În același timp, din cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziție.

Totodată, în ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viață digital, tendință accelerată și de contextul actual, care a determinat modificări în comportamentul de consum, inclusiv în ceea ce privește modul în care aceștia plătesc pentru serviciile și produsele de care au nevoie. Astfel, în prezent, aproape 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat în România.  

56% dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată. Există, în continuare, și o preferință pentru plata cumpărăturilor online la livrare, 45% dintre români declarând că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului. Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 35 / 14336
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații a acordat asistență BFS Molecular într-o tranzacție privind vânzarea activelor către o societate lider în domeniul medical de precizie
Mariana Signeanu, promovată Partener al firmei Biriș Goran
Cum au reușit studenții Facultății de Drept din București să câștige locul I și mențiune pe echipe la Willem Vis (Hong Kong), cel mai mare și mai prestigios concurs de drept privat din lume. Cine sunt cei șase tineri care au obținut acest rezultat remarcabil și ce spun despre motivație, experiența acumulată, oportunități. De vorbă cu antrenorii despre selecția și pregătirea echipei
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații a consiliat compania farmaceutică USP la intrarea pe piața din România
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv (Consultanță)
Clifford Chance a asistat băncile intermediare la listarea CTP pe bursa Euronext Amsterdam
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Corporate and M&A Practice
Echipa BSMP lucrează într-un proiect ce vizează implementarea unui sistem de vot electronic în AGA societăților listate prin utilizarea tehnologiei blockchain, urmată de digitalizarea procedurii de deschidere a conturilor de tranzacționare. Tot mai multe solicitări privind finanțarea prin emisiuni de obligațiuni vin de la clienți din diverse industrii, spun avocații departamentului de Capital Markets
Despre tinerii avocați care au intrat în rândul partenerilor din firmele mari | Azi, Andra Mihalache (Mușat & Asociații): A fi un avocat bun nu te califică automat pentru a fi partener în cadrul unei firme de avocați. În plus față de nivelul profesional, este nevoie de viziune, strategii de succes, capacitatea de a anticipa domeniile în dezvoltare cu impact juridic, expertiza în industrie
D&B obține încă o soluție de referință într-un litigiu fiscal: ÎCCJ dispune obligarea ANAF la stabilirea în minus a TVA auto-colectată inițial de contribuabil, precum și a contribuțiilor sociale
Pentru echipa de M&A din cadrul KPMG, anul 2021 a debutat în forță, cu mandate pentru tranzacții în IT, energie, real-estate, lifestyle, FMCG și servicii financiare. Laura Toncescu, Head of KPMG Legal: Vedem cereri de consultanță din partea unor noi investitori care optează în contextul actual să investească în România datorită fragmentării ridicate a sectoarelor, reflectată în bariere de intrare reduse și oportunități sporite de diferențiere
LegiTeam | Radu și Asociații SPRL is recruiting a senior lawyer for the banking and finance practice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...