
Studiul de fezabilitate pentru podul Giurgiu-Ruse 2 a fost aprobat; Vălean: Sper să se mişte repede şi să obţină finanţare efectivă
21 Februarie 2024
AGERPRESEa susţine că, în conformitate cu cele mai noi hărţi de infrastructură europene adoptate recent, Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier şi de cale ferată.
Studiul de fezabilitate pentru un nou pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, a fost aprobat, a declarat comisarul european Adina Vălean, la Bruxelles, pentru AGERPRES, exprimându-şi speranţa că autorităţile române se vor mişca repede şi vor aplica şi pentru finanţarea efectivă a lucărilor, iar proiectul final va avea şi o secţiune feroviară.
"A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre", a afirmat marţi comisarul european pentru transporturi.
"A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre", a afirmat marţi comisarul european pentru transporturi.
Ea susţine că, în conformitate cu cele mai noi hărţi de infrastructură europene adoptate recent, Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier şi de cale ferată.
"De altfel, Comisia a investit sute de milioane în refacerea căii ferate Bucureşti-Giurgiu. Este absolut natural ca acest coridor să continue spre sud, mai ales în contextul noilor posibilităţi de conectivitate care vin în Marea Egee dinspre Grecia, Bulgaria, deci pe Coridorul Nord-Sud, pe care acum România se află. Un coridor nou pe care l-am adus României, Coridorul Nord-Sud - de la Marea Baltică, la Marea Egee, cu conectare la Marea Neagră. Deci este foarte important ca acest pod să fie la standarde şi Comisia este perfect dornică să investească în el", a precizat Adina Vălean.
Înaltul oficial european afirmă că acesta este unul dintre două proiecte legate de Dunăre pe care le consideră extrem de importante pentru România şi pe care a încercat să le impulsioneze în întreg mandatul său.
"Al 2-lea proiect legat de Dunăre la care făceam referire este Fast Danube, 'Dunărea rapidă', care ar asigura navigabilitatea pe Dunăre tot timpul anului - şi în contextul coridoarelor solidarităţii cu Ucraina, transportului de mărfuri pe Dunăre dinspre porturile dunărene din est pe Dunăre în amonte către Europa Centrală şi alte porturi, porturile italiene sau croate - este extrem de important, astfel încât e un context favorabil care aduce cu siguranţă sprijinul Comisiei Europene şi o prioritizare a proiectului", a explicat Adina Vălean.
Comisarul UE pentru transporturi apreciază că România şi Bulgaria şi-au respectat obligaţia, despre care afirmă că a impus-o personal, de a depune un proiect comun pe programul Fast Danube 2 până la sfârşitul lui ianuarie.
"(...) România a reuşit să propună acest proiect, să-l depună împreună cu Bulgaria. Eu sper ca el să fie selectat, astfel încât să beneficieze deja de finanţare în această schemă financiară multianuală. (...) Am avut această ambiţie ca până la finalul mandatului meu să văd acest proiect depus odată de România şi Bulgaria şi era, ca să spun, ultimul apel de proiecte până la sfârşitul lui ianuarie", a spus comisarul UE.
Ea a precizat că proiectul a fost depus cu sprijinul task-force-ului care este finanţat de Comisia Europeană şi care ajută România şi Bulgaria să scrie proiecte cât mai competitive "şi care a identificat modalităţi practice de depăşire a unor obstacole, să spunem, privind date adunate din proiecte precedente".
"În fine, am făcut o reţetă nouă, să spun, doar ca să vedem acest proiect depus şi sper sincer să aibă succes, să fie finanţat", a mai afirmat Vălean.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2650 / 19014 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR, avocații băncilor în finanțarea sindicalizată de 3,1 miliarde lei acordată Electrica. Cosmin Tilea (Partner) și Andreea Nedeloiu (Counsel) au coordonat echipa
Women Lawyers | De vorbă cu Angela Porumb (Partener Mușat & Asociații), avocat o carieră de peste 20 de ani în avocatura de business, care a ales această firmă din dorința clară de a evolua: ”Pasul spre Mușat & Asociații a fost definitoriu pentru maturizarea și împlinirea mea ca avocat. Am avut în acest fel avantajul de a intra în dosare complexe, cu rezonanță juridică, cauze ce, dincolo de pregătirea teoretică, au implicat creativitate maximă și obligatoriu efort de echipă”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
Filip & Company a asistat BT Pensii în preluarea fondului BRD Medio, care devine Pensia Mea Plus. Vânzătorii au lucrat cu avocații PNSA
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...