ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Val de comenzi pentru firmele care transformă avioanele de pasageri în avioane de marfă

08 August 2022   |   Agerpres

Metoda utilizată de Vallair constă în înlăturarea scaunelor şi accesoriilor din cabina avionului fără instalarea unei trape speciale pentru marfă care este costisitoare, bazându-se în schimb pe uşile existente pentru accesul pasagerilor. Astfel, în loc să utilizeze paleţi standard sau containere pentru transportul mărfurilor, coletele sunt depozitate via o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului.

 
 
Un aerodrom obscur din Franţa a devenit centrul unde sunt reconvertite avioanele de pasageri Airbus SE în avioane cargo, pe fondul exploziei cererii pentru avioane capabile să transporte mărfuri în urma pandemiei de coronavirus, transmite Bloomberg.
 
Compania Vallair înregistrată în Luxemburg, o firmă specializată în mentenanţa şi dezmembrarea avioanelor, a început lucrările la aerodromul din Chateauroux, 250 de kilometri sud de Paris, pentru modificarea unui avion de pasageri de tip Airbus A330-300 utilizând o metodă proprie care durează doar o lună şi la final nota de plată pentru reconversie este de doar 25% faţă de cea obişnuită pentru reconversia avioanelor de pasageri în avioane de marfă.
 
Metoda utilizată de Vallair constă în înlăturarea scaunelor şi accesoriilor din cabina avionului fără instalarea unei trape speciale pentru marfă care este costisitoare, bazându-se în schimb pe uşile existente pentru accesul pasagerilor. Astfel, în loc să utilizeze paleţi standard sau containere pentru transportul mărfurilor, coletele sunt depozitate via o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului.
 
"Suntem pe val. Cererea este foarte mare", a explicat directorul general de la Vallair, Gregoire Lebigot.
 
În ultimii doi ani, sectorul transportului aerian de marfă a înregistrat cele mai mari volume din istorie, în contextul în care pandemia a oprit practic transportul aerian de pasageri dar a dus la explozia cumpărăturilor online. Numărul de avioane cargo de mari dimensiuni, care pot costa peste 350 de milioane de dolari bucata pentru cel mai nou model, este limitat iar timpul de aşteptare pentru un A330 convertit complet la transportul de marfă, proces care poate costa până la 20 de milioane de dolari, poate dura chiar şi cinci ani.
 
În schimb, un avion de pasageri de tip Airbus A330 reconvertit de Vallair are capacitatea de a transporta aproximativ 60 de tone de marfă, iar reconversia costă mai puţin de cinci milioane de dolari, potrivit estimărilor firmei IBA Group Ltd. Şi mai importat, modificările făcute de Vallair sunt reversibile, astfel că transportatorii aerieni pot reinstala scaunele dacă perioada de boom de pe piaţa cargo se va termina.
 
Printre competitorii Vallair pe piaţa reconversiei avioanelor de pasageri în avioane de marfă se numără firma germană EFW, la care Airbus are o participaţie. Firma germană are nevoie de opt luni pentru a reconverti un A330 prin instalarea unei uşi speciale care măsoară patru pe trei metri şi două punţi cargo capabile să depozitele tot felul de mărfuri.
 
Firma Israel Aerospace Industries Ltd., care are experienţă în reconvertirea avioanelor Boeing, a decis şi ea să intre pe piaţă cu un contract privind modificarea a 30 de aparate A330 încheiat cu firma de leasing Avolon Holdings Ltd. care se va întinde pe perioada 2025-2028.
 
Potrivit preşedintelui IBA, Phil Seymour, abordarea urmată de firma Vallair este una atractivă în termeni de durată şi costuri, însă lipsa unei trape speciale pentru marfă exclude în mod inevitabil transportul unor articole precum autoturisme sau maşini grele.
 
La rândul său, un purtător de cuvânt de la EFW a spus că avioanele de pasageri transformate, temporar, pentru transportul de marfă sunt cele mai adecvate pentru livrări de colete în regim express, însă absenţa paleţilor ar putea ridica probleme cu timpul de încărcare.
 
Pe de altă parte, constrângerile asupra lanţurilor de aprovizionare, care au făcut ca navele portcontainer să se aglomereze în porturi, ar urma să stimuleze activitatea în sectorul transportului aerian de marfă atât anul viitor cât şi în 2024, estimează Pascal Fabre, managing director la firma franceză AlixPartners din Paris. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8509 / 18991
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
EximAsig, parte a Grupului Exim Banca Românească, preia Asito Kapital. KPMG Legal a asistat cumpărătorul
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers în M&A de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA, evidențiat de Legal 500 în categoria Leading Partners în practica de fuziuni și achiziții: ”Apariția unui nou val de antreprenori care se maturizează de la an al an, apariția unui numar record de fonduri de investiții ̸ private-equity și faptul că acestea cred în existența unor ținte de achiziție, sunt de natură să dea încredere”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...