ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Val de comenzi pentru firmele care transformă avioanele de pasageri în avioane de marfă

08 August 2022   |   Agerpres

Metoda utilizată de Vallair constă în înlăturarea scaunelor şi accesoriilor din cabina avionului fără instalarea unei trape speciale pentru marfă care este costisitoare, bazându-se în schimb pe uşile existente pentru accesul pasagerilor. Astfel, în loc să utilizeze paleţi standard sau containere pentru transportul mărfurilor, coletele sunt depozitate via o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului.

 
 
Un aerodrom obscur din Franţa a devenit centrul unde sunt reconvertite avioanele de pasageri Airbus SE în avioane cargo, pe fondul exploziei cererii pentru avioane capabile să transporte mărfuri în urma pandemiei de coronavirus, transmite Bloomberg.
 
Compania Vallair înregistrată în Luxemburg, o firmă specializată în mentenanţa şi dezmembrarea avioanelor, a început lucrările la aerodromul din Chateauroux, 250 de kilometri sud de Paris, pentru modificarea unui avion de pasageri de tip Airbus A330-300 utilizând o metodă proprie care durează doar o lună şi la final nota de plată pentru reconversie este de doar 25% faţă de cea obişnuită pentru reconversia avioanelor de pasageri în avioane de marfă.
 
Metoda utilizată de Vallair constă în înlăturarea scaunelor şi accesoriilor din cabina avionului fără instalarea unei trape speciale pentru marfă care este costisitoare, bazându-se în schimb pe uşile existente pentru accesul pasagerilor. Astfel, în loc să utilizeze paleţi standard sau containere pentru transportul mărfurilor, coletele sunt depozitate via o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului.
 
"Suntem pe val. Cererea este foarte mare", a explicat directorul general de la Vallair, Gregoire Lebigot.
 
În ultimii doi ani, sectorul transportului aerian de marfă a înregistrat cele mai mari volume din istorie, în contextul în care pandemia a oprit practic transportul aerian de pasageri dar a dus la explozia cumpărăturilor online. Numărul de avioane cargo de mari dimensiuni, care pot costa peste 350 de milioane de dolari bucata pentru cel mai nou model, este limitat iar timpul de aşteptare pentru un A330 convertit complet la transportul de marfă, proces care poate costa până la 20 de milioane de dolari, poate dura chiar şi cinci ani.
 
În schimb, un avion de pasageri de tip Airbus A330 reconvertit de Vallair are capacitatea de a transporta aproximativ 60 de tone de marfă, iar reconversia costă mai puţin de cinci milioane de dolari, potrivit estimărilor firmei IBA Group Ltd. Şi mai importat, modificările făcute de Vallair sunt reversibile, astfel că transportatorii aerieni pot reinstala scaunele dacă perioada de boom de pe piaţa cargo se va termina.
 
Printre competitorii Vallair pe piaţa reconversiei avioanelor de pasageri în avioane de marfă se numără firma germană EFW, la care Airbus are o participaţie. Firma germană are nevoie de opt luni pentru a reconverti un A330 prin instalarea unei uşi speciale care măsoară patru pe trei metri şi două punţi cargo capabile să depozitele tot felul de mărfuri.
 
Firma Israel Aerospace Industries Ltd., care are experienţă în reconvertirea avioanelor Boeing, a decis şi ea să intre pe piaţă cu un contract privind modificarea a 30 de aparate A330 încheiat cu firma de leasing Avolon Holdings Ltd. care se va întinde pe perioada 2025-2028.
 
Potrivit preşedintelui IBA, Phil Seymour, abordarea urmată de firma Vallair este una atractivă în termeni de durată şi costuri, însă lipsa unei trape speciale pentru marfă exclude în mod inevitabil transportul unor articole precum autoturisme sau maşini grele.
 
La rândul său, un purtător de cuvânt de la EFW a spus că avioanele de pasageri transformate, temporar, pentru transportul de marfă sunt cele mai adecvate pentru livrări de colete în regim express, însă absenţa paleţilor ar putea ridica probleme cu timpul de încărcare.
 
Pe de altă parte, constrângerile asupra lanţurilor de aprovizionare, care au făcut ca navele portcontainer să se aglomereze în porturi, ar urma să stimuleze activitatea în sectorul transportului aerian de marfă atât anul viitor cât şi în 2024, estimează Pascal Fabre, managing director la firma franceză AlixPartners din Paris. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9242 / 19724
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...