
Val de comenzi pentru firmele care transformă avioanele de pasageri în avioane de marfă
08 August 2022
AgerpresMetoda utilizată de Vallair constă în înlăturarea scaunelor şi accesoriilor din cabina avionului fără instalarea unei trape speciale pentru marfă care este costisitoare, bazându-se în schimb pe uşile existente pentru accesul pasagerilor. Astfel, în loc să utilizeze paleţi standard sau containere pentru transportul mărfurilor, coletele sunt depozitate via o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului.
Un aerodrom obscur din Franţa a devenit centrul unde sunt reconvertite avioanele de pasageri Airbus SE în avioane cargo, pe fondul exploziei cererii pentru avioane capabile să transporte mărfuri în urma pandemiei de coronavirus, transmite Bloomberg.
Compania Vallair înregistrată în Luxemburg, o firmă specializată în mentenanţa şi dezmembrarea avioanelor, a început lucrările la aerodromul din Chateauroux, 250 de kilometri sud de Paris, pentru modificarea unui avion de pasageri de tip Airbus A330-300 utilizând o metodă proprie care durează doar o lună şi la final nota de plată pentru reconversie este de doar 25% faţă de cea obişnuită pentru reconversia avioanelor de pasageri în avioane de marfă.
Metoda utilizată de Vallair constă în înlăturarea scaunelor şi accesoriilor din cabina avionului fără instalarea unei trape speciale pentru marfă care este costisitoare, bazându-se în schimb pe uşile existente pentru accesul pasagerilor. Astfel, în loc să utilizeze paleţi standard sau containere pentru transportul mărfurilor, coletele sunt depozitate via o bandă rulantă care este instalată în cabina avionului.
"Suntem pe val. Cererea este foarte mare", a explicat directorul general de la Vallair, Gregoire Lebigot.
În ultimii doi ani, sectorul transportului aerian de marfă a înregistrat cele mai mari volume din istorie, în contextul în care pandemia a oprit practic transportul aerian de pasageri dar a dus la explozia cumpărăturilor online. Numărul de avioane cargo de mari dimensiuni, care pot costa peste 350 de milioane de dolari bucata pentru cel mai nou model, este limitat iar timpul de aşteptare pentru un A330 convertit complet la transportul de marfă, proces care poate costa până la 20 de milioane de dolari, poate dura chiar şi cinci ani.
În schimb, un avion de pasageri de tip Airbus A330 reconvertit de Vallair are capacitatea de a transporta aproximativ 60 de tone de marfă, iar reconversia costă mai puţin de cinci milioane de dolari, potrivit estimărilor firmei IBA Group Ltd. Şi mai importat, modificările făcute de Vallair sunt reversibile, astfel că transportatorii aerieni pot reinstala scaunele dacă perioada de boom de pe piaţa cargo se va termina.
Printre competitorii Vallair pe piaţa reconversiei avioanelor de pasageri în avioane de marfă se numără firma germană EFW, la care Airbus are o participaţie. Firma germană are nevoie de opt luni pentru a reconverti un A330 prin instalarea unei uşi speciale care măsoară patru pe trei metri şi două punţi cargo capabile să depozitele tot felul de mărfuri.
Firma Israel Aerospace Industries Ltd., care are experienţă în reconvertirea avioanelor Boeing, a decis şi ea să intre pe piaţă cu un contract privind modificarea a 30 de aparate A330 încheiat cu firma de leasing Avolon Holdings Ltd. care se va întinde pe perioada 2025-2028.
Potrivit preşedintelui IBA, Phil Seymour, abordarea urmată de firma Vallair este una atractivă în termeni de durată şi costuri, însă lipsa unei trape speciale pentru marfă exclude în mod inevitabil transportul unor articole precum autoturisme sau maşini grele.
La rândul său, un purtător de cuvânt de la EFW a spus că avioanele de pasageri transformate, temporar, pentru transportul de marfă sunt cele mai adecvate pentru livrări de colete în regim express, însă absenţa paleţilor ar putea ridica probleme cu timpul de încărcare.
Pe de altă parte, constrângerile asupra lanţurilor de aprovizionare, care au făcut ca navele portcontainer să se aglomereze în porturi, ar urma să stimuleze activitatea în sectorul transportului aerian de marfă atât anul viitor cât şi în 2024, estimează Pascal Fabre, managing director la firma franceză AlixPartners din Paris.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9418 / 19900 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...