Vânzările de vehicule, în România, estimate să crească în acest an cu 1,1% (raport)
14 Februarie 2025 Agerpres
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi de pe piaţa românească sunt estimate să crească cu 1,1%, în acest an, comparativ cu 2024, relevă datele din raportul PwC Autofacts, realizat pe cinci pieţe din regiune.
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Un raport al Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) - Vehicles on European roads January 2025, arată că România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (UE), cu o medie de vârstă de 15,4 ani, comparativ cu media UE de 12,5 ani, fiind depăşită de Cehia (16,2) şi Grecia (17,5).
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Un raport al Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) - Vehicles on European roads January 2025, arată că România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (UE), cu o medie de vârstă de 15,4 ani, comparativ cu media UE de 12,5 ani, fiind depăşită de Cehia (16,2) şi Grecia (17,5).
La nivelul anului 2023, pe şoselele din România circulau 8,1 milioane autoturisme, din care 6,5 milioane erau mai vechi de zece ani şi doar 1,5% erau din categoria electrice, plug-in hybrid sau hybrid electric.
"Reducerea subvenţiei de la 10.000 euro la 5.100 de euro în 2024 a dus la scăderea vânzărilor de vehicule electrice în România cu peste 30%", se menţionează în raportul citat.
Datele Pwc subliniază faptul că Dacia rămâne prima marcă de autoturisme ca vânzări la nivel naţional, cu o cotă de 30,2%, în ciuda unei scăderi de 2,8% în 2024 faţă de anul precedent. În acest context, doar Toyota (+21,5%), Hyundai (+16,9%) şi Mercedes-Benz (+13,2%) au depăşit creşterea de 4% a pieţei, Hyundai devansând Skoda şi Mercedes-Benz pe Suzuki.
Specialiştii estimează, astfel, că vânzările de vehicule comerciale uşoare vor scădea cu 7,5% în 2025, Renault reducându-şi vânzările aproape la jumătate. Cu toate acestea, segmentul vehiculelor utilitare uşoare ar trebui să se redreseze până în 2028, alături de creşterea puternică a numărului de autoturisme, avansul total fiind estimat la peste 20%, comparativ cu cel înregistrat în 2024.
În ceea ce priveşte producţia auto, raportul de specialitate evidenţiază că, după ce în 2024, aceasta a crescut cu 9% faţă de 2023, la circa 560.000 de unităţi, din acest an va intra pe un trend descrescător.
"De la reluarea producţiei de vehicule utilitare uşoare în 2023, după o pauză de zece ani, volumul anual în 2024 a atins 84.000 de unităţi sau o cotă de 15,1%. Deşi se preconizează că ponderea producţiei de vehicule utilitare uşoare va creşte constant până în 2030, când va atinge o cotă de 21,8% din total, estimările arată că per total producţia auto din România (autoturisme şi vehicule comerciale uşoare) va scădea cu 2,7% anual între 2025 şi 2030. Declinul este rezultatul reducerii în continuare a producţiei Renault, în timp ce Ford va urma o traiectorie constantă", notează Autofacts.
În 2024, vânzările de vehicule uşoare pe cele cinci pieţe central-europene analizate au totalizat aproape 1,3 milioane de unităţi, în creştere cu 9,3% comparativ cu anul precedent.
Pentru acest an se prefigurează, însă, o cu totul altă evoluţie, fiind aşteptată o scădere de 0,2%, sentimentul economic deteriorându-se în ultimul trimestru al anului în toatele statele din regiune.
"După revenirea la nivelurile pre-COVID în 2023, producţia de vehicule a scăzut uşor, cu 1,2%, pe pieţele analizate. În ciuda unei creşteri de 30,8% a vehiculelor utilitare, scăderea cu 4% a autoturismelor a avut un impact negativ asupra performanţei generale. Pe termen mediu, producţia de vehicule uşoare este aşteptată să se situeze uşor sub pragul de patru milioane. De asemenea, până în 2028, topul producătorilor auto din regiune va suferi modificări faţă de 2024, Ungaria urmând să urce de pe locul cinci pe poziţia a treia, ca urmare a creşterii producţiei Mercedes-Benz", se menţionează în document.
Potrivit sursei citate, Cehia va rămâne cel mai mare producător din regiune, dar va înregistra cea mai semnificativă scădere a producţiei, urmând să ajungă aproape nivelul din Slovacia, aflată pe locul al doilea. Următoarele locuri în top vor fi ocupate de Polonia (4) şi România (5).
Pieţele analizate în raportul PwC au fost: România, Polonia, Cehia, Ungaria şi Slovacia.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2131 / 20618 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





