ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

An bun pentru grupul TeraPlast: Cifra de afaceri a crescut cu 91% în 2018

26 Februarie 2019   |   AGERPRES

Rezultatele vin ca urmare a integrării, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltării gamei de produse şi a investiţiilor constante în liniile de producţie, proiecte care fac parte din strategia Grupului TeraPlast pe termen lung.

 
 
Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcţii cu capital românesc, a crescut cu 91% în 2018, la 804,9 milioane de lei, pe fondul avansului luat de Divizia Steel, susţinută de extinderea pe piaţa din Serbia şi consolidarea Depaco, potrivit rezultatelor companiei, date luni publicităţii.

În aceeaşi perioadă, EBITDA consolidată a Grupului a crescut cu 55%, la peste 65 milioane de de lei.

Rezultatele vin ca urmare a integrării, pe parcursul anului 2018, a unor noi business-uri, a dezvoltării gamei de produse şi a investiţiilor constante în liniile de producţie, proiecte care fac parte din strategia Grupului TeraPlast pe termen lung.

"Anul 2018 continuă proiectele de dezvoltare şi confirmă succesul strategiei Grupului TeraPlast din ultimii ani. Am reuşit, prin investiţii susţinute, să ne consolidăm poziţia pe piaţa din regiune, dezvoltându-ne toate ariile de activitate. Atât Divizia Steel, cât şi Mase Plastice, au înregistrat creşteri de două cifre. În 2018 am finalizat investiţia în secţia de reciclare PVC rigid, ceea ce plasează compania pe primul loc în România şi în top 10 reciclatori europeni, după capacitatea de producţie. Prin proiectele de investiţii prin schemele de ajutor de stat, în valoare de 15 milioane de euro, am pus bazele dezvoltării pe termen mediu a Grupului", a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.


Divizia Steel, formată din, TeraSteel România, TeraSteel Serbia şi Depaco, a avut contribuţia principală la evoluţia pozitivă a rezultatelor financiare ale Grupului. Astfel, vânzările Diviziei Steel au crescut în 2018 cu 181% faţă de 2017, la peste 483 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avut un avans de 120% în aceeaşi perioadă, ajungand la 41,3 milioane de lei.

TeraSteel Serbia a fost inaugurată la sfârşitul anului 2017, fiind prima fabrică din străinătate inaugurată după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti. Pe lângă investiţia iniţială de peste 6,5 milioane euro în facilităţi de producţie şi capital de lucru, Grupul TeraPlast a investit în 2018 peste 1 milion de euro în linia de tablă cutată ş modulul de vată minerală în Serbia. Pe parcursul anului 2018, TeraSteel România şi TeraSteel Serbia au înregistrat vânzări de peste 3,1 milioane de metri pătraţi de panouri termoizolante.

În acelaşi timp, Depaco, prin brandul Wetterbest, unul dintre principalii producători de sisteme pentru acoperişuri din industria locală, a vândut anul trecut peste 5 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică. Wetterbest face parte din Grupul TeraPlast din 2018. În prezent, este în curs de implementare a unei investiţii de 5,2 milioane de euro, prin schema de ajutor de stat, dintre care 3,3 milioane euro din resurse proprii. Proiectul presupune deschiderea unei unităţi de producţie într-o nouă locaţie cu o producţie anuală cumulată de peste 10 milioane de metri pătraţi de ţiglă şi profile.

Divizia de Mase Plastice, care cuprinde liniile de business Instalaţii, Profile de tâmplărie, Granule, Producţia de uşi şi ferestre şi secţia de reciclare PVC rigid, a înregistrat în 2018 vânzări de 321,5 milioane de lei şi o valoare a indicatorului EBITDA de 24 milioane de lei.

TeraPlast şi TeraGlass beneficiază, de asemenea, de ajutor de stat, fiind demarate investiţii în valoare totală de 9,7 milioane de euro, ce vizează creşterea capacităţii de producţie pentru produsele existente, diversificarea portofoliului şi înfiinţarea de noi locuri de muncă.

În 2018, TeraPlast SA a produs peste 13.700 de km de ţeavă, peste 6.900 de km de profile de tâmplărie PVC.

În ceea ce priveşte TeraGlass, compania care deţine portofoliul de produse pentru tâmplărie termoizolantă al Grupului TeraPlast, producţia a fost de peste 123.000 de uşi şi ferestre, cu utilizarea capacităţii de producţie la 90%.

Pentru 2019, Grupul TeraPlast are în vedere creşterea cotelor de piaţă şi a acoperirii regionale, prin continuarea dezvoltării capacităţilor de producţie, optimizarea portofoliului de produse şi extinderea reţelei de distribuţie.

Cu o tradiţie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător de materiale de construcţii, cu capital românesc. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe şase linii de business: Instalaţii & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Ferestre & Uşi şi Ţiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast a deschis în octombrie 2017 TeraSteel Serbia, prima fabrică aflată integral în proprietatea unei firme româneşti, inaugurată după 1990.
Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup - TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul TRP.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8608 / 8840
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Studiu Refinitiv | Piața de M&A a continuat să crească în S1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global, însă numărul tranzacțiilor este în scădere, iar Europa pierde viteză. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar RTPR rămâne în Top 15
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Clifford Chance Badea a asistat fondul de private equity T2Y Capital în tranzacția prin care devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...