ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CFR SA a obţinut 4,2 mil. E, bani UE pentru modernizarea Complexului Feroviar Bucureşti

27 Octombrie 2020   |   Agerpres

Valoarea totală a proiectului este de 5 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro (85%) valoarea eligibilă acordată de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei - CEF Transport, iar 15% de la bugetul de stat.

 
 
CFR SA şi Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele (INEA) au semnat acordul de finanţare, în valoare de 4,2 milioane de euro euro, pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniilor şi instalaţiilor din Complexul Feroviar Bucureşti, cu o lungime de 605,7 kilometri, potrivit unui comunicat al companiei feroviare, remis, marţi, AGERPRES.
 
Obiectivul implică realizarea studiului de fezabilitate, precum şi elaborarea documentaţiilor de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, exproprieri, pregătirea caietelor de sarcini, a documentaţiei de achiziţie pentru lucrări de proiectare şi servicii de consultanţă.
 
Valoarea totală a proiectului este de 5 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro (85%) valoarea eligibilă acordată de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei - CEF Transport, iar 15% de la bugetul de stat.
 
Strategia CFR SA pentru modernizarea Complexului Feroviar Bucureşti cuprinde următoarele zone de analiză/dezvoltare: Complexul Feroviar Bucureşti Nord - 156,055 km, Inelul Feroviar Bucureşti - 316,323 km, precum şi conexiunile cu Inelul Feroviar Bucureşti - 133,348 km.
 
"Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucureşti reprezintă o oportunitate pentru a regândi funcţiunile unui spaţiu dinamic, legat atât cu oraşul şi locuitorii săi, dar şi cu marile oraşe din ţară şi Europa şi a-l valoriza ca unul din cele mai importante noduri feroviare din regiunea de sud-est a Europei", se arată în comunicat.
 
Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.
 
Complexul Feroviar Bucureşti face legătura între ramura nordică a Coridorului Rin-Dunăre (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Sighişoara - Simeria - Arad - Curtici - Lokoshaza), ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre (Arad - Craiova - Bucureşti) şi alte secţiuni ale reţelei centrale TEN-T (Bucureşti - Giurgiu, Bucureşti - Ploieşti - Focşani - Paşcani - Ungheni/Vadu Siret).
 
O atenţie specială se va acorda Complexului Feroviar Bucureşti Nord care deserveşte cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastucturii feroviare din cadrul Complexului Feroviar Bucureşti va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potenţială de trafic şi funcţionalităţile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar Bucureşti etc.) pentru fiecare linie/staţie care face parte din Nodul Feroviar Bucureşti, precum şi strategia optimă de funcţionare şi exploatare a reţelei feroviare a Complexului Feroviar Bucureşti, atât pentru trenurile de pasageri, cât şi pentru cele de marfă.
 
Modernizarea infrastructurii feroviare şi implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Nodului Feroviar Bucureşti vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureştiului de către trenurile de transport marfă, asigurând un timp de parcurs mult mai redus şi fără opriri, precum şi un volum de mărfuri crescut faţă de situaţia actuală.
 
Studiul de fezabilitate va identifica şi prezenta opţiunea investiţională optimă atât din punct de vedere tehnic, economic, cât şi operaţional pentru modernizarea liniilor şi instalaţiilor din Complexul Feroviar Bucureşti, ţinând cont de conformarea în relaţie cu standardele europene şi cerinţele tehnice de interoperabilitate la nivelul reţelei feroviare româneşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5293 / 8250
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...