Deloitte România a asistat RetuRO în obținerea de la ING Bank a celui mai mare credit verde privat din România, în valoare de 426 mil. lei. Due diligence juridic, realizat de avocați din cadrul Reff & Asociații | Deloitte Legal
25 Iulie 2023
BizLawyerAceasta constă într-un credit de investiții în valoare de 343 de milioane de lei, pe o perioadă de cinci ani, și un credit pentru capital de lucru de 83 de milioane de lei, pe o perioadă de doi ani.
Aceasta constă într-un credit de investiții în valoare de 343 de milioane de lei, pe o perioadă de cinci ani, și un credit pentru capital de lucru de 83 de milioane de lei, pe o perioadă de doi ani. Finanțarea va fi folosită de RetuRO pentru înființarea celor 17 centre regionale unde ambalajele returnate vor fi numărate, sortate și pregătite pentru reciclare, pentru a investi în sistemul informatic care stă la baza funcționării proiectului, dar și în alte activități operaționale.
În acest moment, sunt deja contractate trei centre regionale de numărare și sortare, care sunt în pregătire pentru momentul Go Live, două centre mari la Timișoara și București și unul mai mic, la Cluj. Acestea trei permit lansarea Sistemului Returnare-Garanție, iar RetuRO va finaliza negocierile și pentru celelalte, care vor fi operaționale etapizat, până la mijlocul anului viitor.
Sistemul Garanție-Returnare presupune plata unei garanții de 50 de bani de fiecare dată când un consumator cumpără o băutură îmbuteliată și recuperarea acesteia, pe loc, în momentul în care returnează ambalajul la unul din punctele de colectare organizate de comercianți în cadrul magazinelor, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal. Cumpărătorul nu este obligat să returneze ambalajul în magazinul din care a cumpărat băutura, ci își poate recupera garanția de la orice magazin. Garanția se va aplica produselor precum bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau aluminiu, cu volumul cuprins între 0,1 și 3 litri. Regula este valabilă și pentru societățile din industria ospitalității, care comercializează aceste produse, dar, în acest caz, garanția este reținută doar pentru produsele consumate în afara locației. Sistemul Garanție-Returnare va deveni funcțional la finalul lunii noiembrie 2023. De la această dată, producătorii, importatorii și comercianții de băuturi sunt obligați să respecte o serie de cerințe impuse de legislație.
„Finanțarea obținută de RetuRO este esențială pentru funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare în România. Demersurile pentru găsirea unei instituții bancare care să sprijine acest proiect strategic unic și de amploare au început încă din luna decembrie 2022. A fost un proces care a durat șase luni, dar ne-am bucurat de sprijinul echipei Deloitte România, care ne-a asistat pe parcursul acestui traseu îndelungat. Practic, ne-am adresat tuturor băncilor mari din România, am explicat sistemul, beneficiile lui și ce vrem să facem, iar, în final, am încheiat un acord cu banca câștigătoare, ING Bank. A fost foarte important să avem lângă noi parteneri cu care împărtășim valori comune, modul în care privim dezvoltarea societății pe termen lung, progresul și implicarea într-un viitor sustenabil”, a declarat Cătălina Marga, CFO, RetuRO.
Practica de consultanță financiară a Deloitte România a asigurat asistența în vederea identificării surselor de finanțare necesare și în procesul de obținere a împrumutului de la ING Bank. Echipa implicată a fost formată din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Magdalena Turiac, Director Adjunct, care a coordonat proiectul, și Ruxandra Vasile, Senior Associate. De asemenea, la succesul proiectului a contribuit o echipă de avocați din cadrul Reff & Asociații| Deloitte Legal, care a asigurat demersul de due diligence juridic, prin Georgiana Singurel, Partener, Silvia Axinescu, Senior Managing Associate, din practica de drept comercial, Patricia Enache, Senior Managing Associate, din echipa specializată în drept în domeniul financiar-bancar, și Andrea Grigoraș, Senior Managing Associate, din echipa specializată în dreptul concurenței.
„Implicarea echipei multidisciplinare formată din specialiști Deloitte și avocați din cadrul Reff & Asociații | Deloitte Legal în acest proiect a fost caracterizată nu doar de dedicare pe parcursul celor șase luni, ci și de entuziasm și de mândrie profesională, pentru că am contribuit la obținerea uneia dintre cele mai mari finanțări verzi din România, care va contribui, la rândul său, la implementarea celui mai important proiect local de economie circulară, ale cărei efecte asupra țării noastre vor fi de mare impact și de durată”, a declarat Magdalena Turiac, Director Adjunct, Consultanță Financiară, Deloitte România.
RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi – Asociaţia Berarii României pentru Mediu, Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu - şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, a explicat Gemma Webb, CEO și Președinte RetuRO, în cadrul unei conferințe Deloitte pe tema finanțării sustenabile.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 946 / 8344 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...