
Tarom va schimba toată flota veche ATR cu avioane noi de acelaşi tip
21 Iunie 2019
AGERPRESAcesta a explicat că în prezent Tarom deţine, pe lângă cele 7 aeronave ATR-42, şi 2 aeronave ATR-72, iar toate vor fi înlocuite.
Conducerea Tarom a fost mandatată joi de acţionarul majoritar să achiziţioneze un număr de nouă aeronave noi de tipul ATR, care vor înlocui cele 9 avioane ATR vechi ale companiei, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
"Ieri, la nivelul Ministerului (Transporturilor, n.red.) acţionarul majoritar (al Tarom, n.red.) a luat decizia mandatării conducerii Tarom să semneze un memorandum privind achiziţionarea unui număr de 9 aeronave noi în sistem de buy-back. Astfel, se vor înlocui avioanele ATR 42-500 care au un număr de 48 de locuri cu avioane noi, de tipul ATR-72, care vor avea un număr de 72 de locuri. Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi", a afirmat ministrul Transporturilor.
"Ieri, la nivelul Ministerului (Transporturilor, n.red.) acţionarul majoritar (al Tarom, n.red.) a luat decizia mandatării conducerii Tarom să semneze un memorandum privind achiziţionarea unui număr de 9 aeronave noi în sistem de buy-back. Astfel, se vor înlocui avioanele ATR 42-500 care au un număr de 48 de locuri cu avioane noi, de tipul ATR-72, care vor avea un număr de 72 de locuri. Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi", a afirmat ministrul Transporturilor.
Acesta a explicat că în prezent Tarom deţine, pe lângă cele 7 aeronave ATR-42, şi 2 aeronave ATR-72, iar toate vor fi înlocuite.
"Cele două aeronave ATR-72 erau ţinute mai mult la sol. Toată flota se schimbă, deci toate cele nouă avioane. Livrarea lor va începe cu data de 1 octombrie. Vor fi aduse gradual, (unul, n.red.) pe 1 octombrie, pe 1 noiembrie, două în decembrie, unul în februarie, două în martie şi două până la sfârşitul anului 2020", a precizat Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a susţinut că aeronavele noi ATR sunt cele mai ecologice de pe piaţă.
"Sunt avioane cu cele mai moderne echipamente de navigaţie, care răspund cerinţelor de echipare ce vor deveni obligatorii din iunie 2020. Este primul avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie în condiţii de vizibilitate redusă. Cabina de pasageri este modernizată, scaune moderne, nivel de zgomot redus, este cel mai ecologic din punct de vedere al noxelor emise. Capacitatea de depozitare a bagajelor de mână este mult mărită faţă de capacitatea actuală a ATR", a enumerat Răzvan Cuc.
El a susţinut că noile aeronave nu vor necesita personal suplimentar sau calificare suplimentară.
"Fiind vorba de acelaşi tip de aeronavă, nu va fi nevoie de personal suplimentar sau de calificare suplimentară pentru acest tip de aeronavă. Un lucru foarte important este următorul fapt: aceste avioane ATR care sunt acum în flota Tarom sunt avioane care ar fi necesitat reparaţii capitale pentru a putea zbura în continuare. Aducând noile avioane, care au garanţie de până la 5 ani, nu vor fi necesare costuri suplimentare, fiind avioane noi. Primul ATR-42 a intrat în flota Tarom în 1997, deci vorbim de aeronave cu o vechime mai mare de 20-22 de ani", a adăugat ministrul Transporturilor.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8094 / 8828 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...