
ROMAERO se va restructura printr-un plan CIT Restructuring adaptat dificultăților actuale din economie
05 August 2020
BizLawyerPlanul de restructurare a datoriilor ROMAERO, elaborat de către CIT Restructuring, a fost aprobat de AGA Romaero din 3 august 2020.
ROMAERO, o companie strategică pentru industria aerospațială și de apărare a României, se va restructura printr-o colaborare cu CIT Restructuring, fondată de CITR, parte a Impetum Group. ROMAERO va urma un proces de restructurare a datoriilor sale istorice înregistrate față de bugetul statului prin mecanismul pus la dispoziție de Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 (OG 6/2019), pe baza unui plan de restructurare aprobat pe 3 august. CIT Restructuring a fost desemnată să elaboreze și să implementeze planul de restructurare a companiei.
Restructurarea ROMAERO este cel mai amplu și mai complex proces de restructurare de business derulat în baza OG 6/2019 până la acest moment în România. Derularea cu succes a acestui proiect de colaborare între instituții ale statului și mediul de afaceri românești dovedește faptul că există premise ca, prin eforturi susținute, economia românească să își dobândească stabilitatea și perspective de creștere.
Restructurarea ROMAERO este cel mai amplu și mai complex proces de restructurare de business derulat în baza OG 6/2019 până la acest moment în România. Derularea cu succes a acestui proiect de colaborare între instituții ale statului și mediul de afaceri românești dovedește faptul că există premise ca, prin eforturi susținute, economia românească să își dobândească stabilitatea și perspective de creștere.
Planul de restructurare a ROMAERO prevede restructurarea și reducerea cu cca. 256 MIL. RON a datoriilor către bugetul consolidat al statului și transferarea unor active esențiale către instituțiile din sectorul de apărare. În plus, se vor crea condițiile pentru rambursarea creditelor bancare istorice, în valoare de aproximativ 108 MIL. RON, prin valorificarea unor active excedentare, de care business-ul nu mai are nevoie. Odată cu implementarea acestor măsuri și cu restructurarea datoriilor, compania va putea atrage noi fonduri pe care le va direcționa către investiții în tehnologie.
Pentru a beneficia de prevederile OG 6/2019, ROMAERO are un necesar de finanțare de 60 MIL. RON, cuprinzând o sumă de 45 MIL. RON, reprezentând rambursare inițială către ANAF, și aprox. 14 MIL. RON, constând în necesar de capital de lucru pentru relansarea activității. Misiunea obținerii acestei finanțări, în condițiile în care societatea nu a beneficiat de noi resurse financiare din partea sectorului bancar din 2009, a fost asumată și realizată cu succes de CIT Restructuring. Finanțarea necesară implementării proiectului de restructurare urmează a fi pusă la dispoziție de CEC Bank care a aprobat finanțarea rambursării datoriilor către ANAF în suma de 45 MIL. RON și se află în proces de aprobare a finanțării unui credit special de 14 MIL. RON. Aceasta este o dovadă a dedicației cu care CEC Bank susține business-urile românești chiar și în perioade dificile.
„Prin planul de restructurare ne vom concentra eforturile pentru aducerea în zona de profitabilitate a ROMAERO. În aceste vremuri de incertitudine economică, este rolul nostru să ne transpunem experiența validată de piață ca manageri de criză, în ghidajul și susținerea de care au nevoie companiile românești. ROMAERO este un centru de excelență și una dintre cele mai importante companii de stat din industria aerospațială și de apărare românească. Avem încredere că vom reuși să punem din nou în lumină valoarea acestei companii de tradiție și mizăm pe capacitatea ROMAERO să depășească aceste momente”, a declarat Andra Buțiu, Senior Partner CIT Restructuring, parte din Impetum Group.
Planul de restructurare a datoriilor ROMAERO, elaborat de către CIT Restructuring, a fost aprobat de AGA Romaero din 3 august 2020. Prin această decizie, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – acționarul majoritar al ROMAERO, cu sprijinul acționarilor semnificativi SIF Muntenia și FP, contribuie decisiv la procesul de salvare al celei mai importante companii aerospațiale românești.
OG 6/2019 este un act normativ care vizează restructurarea obligațiilor datorate de către contribuabili către bugetul de stat, pentru a sprijini revitalizarea acestora și a le ajuta să evite ajungerea în stare de insolvență. Principalele facilități fiscale prevăzute prin OG6 se referă la restructurarea obligațiilor bugetare, cu anularea accesoriilor și reducerea obligațiilor principale. ANAF are competența de a evalua și aproba planul de restructurare și testul creditorului privat elaborat de expertul independent. „Procedura propusă de OG6 reprezintă unul dintre cele mai puternice instrumente puse la dispoziția mediului economic pentru restructurarea companiilor, iar abordarea ANAF a fost, în toată această perioadă, una deschisă, proactivă, pro-business”, a mai declarat Andra Buțiu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6496 / 8970 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...