
ROMAERO se va restructura printr-un plan CIT Restructuring adaptat dificultăților actuale din economie
05 August 2020
BizLawyerPlanul de restructurare a datoriilor ROMAERO, elaborat de către CIT Restructuring, a fost aprobat de AGA Romaero din 3 august 2020.
ROMAERO, o companie strategică pentru industria aerospațială și de apărare a României, se va restructura printr-o colaborare cu CIT Restructuring, fondată de CITR, parte a Impetum Group. ROMAERO va urma un proces de restructurare a datoriilor sale istorice înregistrate față de bugetul statului prin mecanismul pus la dispoziție de Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 (OG 6/2019), pe baza unui plan de restructurare aprobat pe 3 august. CIT Restructuring a fost desemnată să elaboreze și să implementeze planul de restructurare a companiei.
Restructurarea ROMAERO este cel mai amplu și mai complex proces de restructurare de business derulat în baza OG 6/2019 până la acest moment în România. Derularea cu succes a acestui proiect de colaborare între instituții ale statului și mediul de afaceri românești dovedește faptul că există premise ca, prin eforturi susținute, economia românească să își dobândească stabilitatea și perspective de creștere.
Restructurarea ROMAERO este cel mai amplu și mai complex proces de restructurare de business derulat în baza OG 6/2019 până la acest moment în România. Derularea cu succes a acestui proiect de colaborare între instituții ale statului și mediul de afaceri românești dovedește faptul că există premise ca, prin eforturi susținute, economia românească să își dobândească stabilitatea și perspective de creștere.
Planul de restructurare a ROMAERO prevede restructurarea și reducerea cu cca. 256 MIL. RON a datoriilor către bugetul consolidat al statului și transferarea unor active esențiale către instituțiile din sectorul de apărare. În plus, se vor crea condițiile pentru rambursarea creditelor bancare istorice, în valoare de aproximativ 108 MIL. RON, prin valorificarea unor active excedentare, de care business-ul nu mai are nevoie. Odată cu implementarea acestor măsuri și cu restructurarea datoriilor, compania va putea atrage noi fonduri pe care le va direcționa către investiții în tehnologie.
Pentru a beneficia de prevederile OG 6/2019, ROMAERO are un necesar de finanțare de 60 MIL. RON, cuprinzând o sumă de 45 MIL. RON, reprezentând rambursare inițială către ANAF, și aprox. 14 MIL. RON, constând în necesar de capital de lucru pentru relansarea activității. Misiunea obținerii acestei finanțări, în condițiile în care societatea nu a beneficiat de noi resurse financiare din partea sectorului bancar din 2009, a fost asumată și realizată cu succes de CIT Restructuring. Finanțarea necesară implementării proiectului de restructurare urmează a fi pusă la dispoziție de CEC Bank care a aprobat finanțarea rambursării datoriilor către ANAF în suma de 45 MIL. RON și se află în proces de aprobare a finanțării unui credit special de 14 MIL. RON. Aceasta este o dovadă a dedicației cu care CEC Bank susține business-urile românești chiar și în perioade dificile.
„Prin planul de restructurare ne vom concentra eforturile pentru aducerea în zona de profitabilitate a ROMAERO. În aceste vremuri de incertitudine economică, este rolul nostru să ne transpunem experiența validată de piață ca manageri de criză, în ghidajul și susținerea de care au nevoie companiile românești. ROMAERO este un centru de excelență și una dintre cele mai importante companii de stat din industria aerospațială și de apărare românească. Avem încredere că vom reuși să punem din nou în lumină valoarea acestei companii de tradiție și mizăm pe capacitatea ROMAERO să depășească aceste momente”, a declarat Andra Buțiu, Senior Partner CIT Restructuring, parte din Impetum Group.
Planul de restructurare a datoriilor ROMAERO, elaborat de către CIT Restructuring, a fost aprobat de AGA Romaero din 3 august 2020. Prin această decizie, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – acționarul majoritar al ROMAERO, cu sprijinul acționarilor semnificativi SIF Muntenia și FP, contribuie decisiv la procesul de salvare al celei mai importante companii aerospațiale românești.
OG 6/2019 este un act normativ care vizează restructurarea obligațiilor datorate de către contribuabili către bugetul de stat, pentru a sprijini revitalizarea acestora și a le ajuta să evite ajungerea în stare de insolvență. Principalele facilități fiscale prevăzute prin OG6 se referă la restructurarea obligațiilor bugetare, cu anularea accesoriilor și reducerea obligațiilor principale. ANAF are competența de a evalua și aproba planul de restructurare și testul creditorului privat elaborat de expertul independent. „Procedura propusă de OG6 reprezintă unul dintre cele mai puternice instrumente puse la dispoziția mediului economic pentru restructurarea companiilor, iar abordarea ANAF a fost, în toată această perioadă, una deschisă, proactivă, pro-business”, a mai declarat Andra Buțiu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6302 / 8776 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...