ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

România accesează 400 de mil. E de la Banca Mondială pentru combaterea impactului socio-economic al pandemiei de coronavirus

03 Aprilie 2020   |   AGERPRES

România a beneficiat de această asistenţă financiară pre-aprobată (Catastrophe Deferred Drawdown Option - CAT-DDO), pe care Guvernul României a negociat-o cu Banca Mondială în luna iunie 2018.

 
 
Guvernul României a accesat linia de asistenţă financiară pre-aprobată în valoare de 400 milioane de euro acordată de Banca Mondială pentru a contribui la prevenirea răspândirii pandemiei de COVID - 19 (coronavirus) şi la punerea în aplicare a unor măsuri în acest scop, a anunţat vineri banca.

Această finanţare sprijină o serie de intervenţii menite să ducă la consolidarea serviciilor de intervenţie şi a celor medicale, la minimizarea pierderilor pentru sectoarele public şi privat, precum şi la protejarea vieţii cetăţenilor şi a calităţii traiului în general.

"Banca Mondială este pregătită să vină în sprijinul României în lupta sa împotriva pandemiei de COVID-19 şi a efectelor acesteia asupra oamenilor, prin acordarea unui ajutor financiar rapid, precum şi printr-o implicare pe termen lung. În funcţie de evoluţia situaţiei, vom continua să sprijinim România pentru a putea depăşi această criză", a declarat Tatiana Proskuryakova, directorul de ţară al Băncii Mondiale pentru România şi Ungaria.


România a beneficiat de această asistenţă financiară pre-aprobată (Catastrophe Deferred Drawdown Option - CAT-DDO), pe care Guvernul României a negociat-o cu Banca Mondială în luna iunie 2018. Obiectivul acestui program este acela de a consolida cadrul instituţional şi juridic din România pentru a putea gestiona eficient impactul fizic, social şi fiscal în situaţiile medicale de urgenţă, în cazul unui dezastru natural sau al schimbărilor climatice.

În plus faţă de sprijinul acordat Guvernului pentru dezvoltarea unor politici publice de importanţă critică menite să consolideze rezilienţa, această facilitate acordă Guvernului posibilitatea de a accesa finanţare în termen de 48 de ore, pentru a putea reacţiona în timp util în faţa unui dezastru natural sau a unei urgenţe de natură medicală.

În acelaşi timp, Biroul Băncii Mondiale din România lucrează acum la restructurarea portofoliului existent, în special în domeniul sănătăţii, pentru a-şi valorifica o parte din fondurile existente în vederea finanţării achiziţiei unor echipamente necesare în contextul crizei actuale, precum şi în domeniile afectate de criză dincolo de sectorul sănătăţii. Acest gen de asistenţă implică şi furnizarea de asistenţă tehnică pentru diminuarea impactului economic pe care îl va avea o posibilă criză.

Grupul Băncii Mondiale pune la dispoziţie un pachet de finanţare cu aprobare rapidă în valoare de 14 miliarde dolari pentru a consolida răspunsul la efectele pandemiei de COVID-19 în ţările aflate în curs de dezvoltare şi pentru a reduce perioada de recuperare a acestora. Reacţia rapidă include finanţare, consiliere în materie de politici publice şi asistenţă tehnică pentru a ajuta ţările să facă faţă impactului generat de această pandemie în domeniul medical şi economic. IFC oferă o finanţare de 8 miliarde de dolari pentru a ajuta societăţile private afectate de pandemie şi pentru a contribui la păstrarea locurilor de muncă. IBRD şi IDA pun la dispoziţie o primă tranşă de 6 miliarde de dolari pentru a susţine intervenţia în domeniul asistenţei medicale.

În cazul în care sunt ţări care vor avea nevoie de un sprijin mai semnificativ, Grupul Băncii Mondiale va acorda 160 miliarde de dolari în următoarele 15 luni pentru a contribui la protejarea celor sărăci şi vulnerabili, pentru a sprijini mediul de afaceri şi procesul de recuperare economică.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5942 / 7952
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...