ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Romanian government adopts new Trade Registry rules

20 Mai 2020   |   CMS România

For more information on this eAlert, please contact your regular CMS advisor or local CMS experts: Rodica Manea and Elena Andrei.

 
 
With the 15 May end of the state of emergency and the switch to a 30-day state of alert, the Romanian government has released a new guidance that attempts to ease the effects of economic restrictions through measures that include simplification of the process for registering and communicating with the Trade Registry.

Specifically, the guidance – Government Emergency Ordinance no. 70/2020 (EO 70/2020”) – implements the following:

Romanian Trade Registry

For a period of six months after the termination of the state of emergency (i.e. the Transition Period that will end on 16 November 2020), the activities of the Romanian Trade Registry will be performed by electronic means and correspondence.


The public working hours of the Romanian Trade Registry will be carried out during a four-hour work schedule divided into two intervals. Between these intervals, the locations will be disinfected. Public access will be organised, and the public schedule will be Monday to Thursday from 9.00 am to 11.00 am and 12.00 am to 14.00 pm. On Friday, opening hours will be from 8.00 am to 10.00 am and from 11.00 am to 13.00 pm.

Own liability statements and signature specimens

To ease registration formalities during the Transition Period, EO 70/2020 provides that the own liability statements and the signature specimens required for the shareholders/ directors / managers for occasions such as incorporation, change of directors, new shareholders acquiring shares, can be granted under private signature or electronic format (only for the own liability statements) and can be transmitted to the Trade Registry without any other formality via electronic means with an electronic signature or by post or courier. These own liability statements and signature specimens may also be presented in notarised form, certificated by a lawyer, or given directly in front of the Trade Registry clerks.

UBO statements submission extended until 1 November

Ultimate Beneficial Owner (UBO) statements that companies should have filed pursuant to the provisions of Law no. 129/2019 on the prevention of money laundering and terrorist financing and for amending and supplementing a number of legislative acts, were extended until 1 November 2020.

UBO statements submitted before 1 November may be given under private signature or electronic format and may be submitted to the Trade Registry without any other formality via electronic means with an electronic signature or by post and courier. As with the own liability statements and signature specimens, the UBO statements can be presented in notarised form, certificated by a lawyer or given in front of the Trade Registry clerks.

For more information on this eAlert, please contact your regular CMS advisor or local CMS experts: Rodica Manea and Elena Andrei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3927 / 4251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...