Adina Vălean:Statele UE angajează peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare în planurile naţionale de redresare şi rezilienţă
17 Septembrie 2021 Agerpres
Potrivit oficialului european, pentru a atrage aceste sume, recomandările Comisiei Europene sunt ca România să-şi planifice bine investiţiile, să aibă proiecte solide, o guvernanţă şi un management al acestor proiecte de investiţii cât mai performant.
Statele Uniunii Europene angajează, prin planurile naţionale de redresare şi rezilienţă, peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare, iar proiectele de metrou şi cale ferată ale României însumează 4,5 miliarde de euro, a declarat, vineri, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, la o conferinţă de presă prilejuită de sosirea în Gara de Nord a trenului "Connecting Europe Express".
"Pot spune că este un moment bun pentru investiţii şi modernizări ale infrastructurii feroviare. Din datele pe care le avem acum despre planurile naţionale de redresare şi rezilienţă, ştim că statele Uniunii Europene angajează peste 48 de miliarde de euro pentru proiecte feroviare. Şi în Planul Naţional al României proiectele de metrou şi cale ferată însumează 4,5 miliarde de euro. De asemenea, printr-un alt mecanism de finanţare la nivel european, aşa-numitul CEF - Connecting European Facility - România ar putea accesa în jur de 800 de milioane de euro pentru modernizarea reţelei feroviare", a afirmat Vălean.
Potrivit oficialului european, pentru a atrage aceste sume, recomandările Comisiei Europene sunt ca România să-şi planifice bine investiţiile, să aibă proiecte solide, o guvernanţă şi un management al acestor proiecte de investiţii cât mai performant.
"Banii există. Sigur, recomandările Comisiei Europene sunt ca România să-şi planifice bine investiţiile, să aibă proiecte solide, o guvernanţă şi un management al acestor proiecte de investiţii cât mai performant. Pentru o mai bună concepere şi administrarea proiectelor din România am organizat încă din februarie în acest an un grup de lucru la nivel înalt, în care experţii Comisiei Europene şi autorităţile din transporturi lucrează împreună în întâlniri ritmice pentru a creşte rata de succes a proiectelor româneşti finanţate european. Ieri a avut loc prima întâlnire în format fizic a grupului de lucru european cu grupul român", a precizat Adina Vălean.
În ceea ce priveşte trenul "Connecting Europe Express", ea a precizat că acesta îşi propune să promoveze trenul ca mijloc de transport pentru mărfuri şi pasageri, dar poate fi privit şi ca un laborator.
"El ne va arăta prin lunga lui călătorie europeană ce este nevoie să facem pentru a avea cu adevărat un spaţiu unic feroviar european. În mod ideal ar fi trebuit să avem un singur tren. În realitate, din cauza lipsei de interoperabilitate în reţeaua europeană, între anumite reţele de cale ferată europene am avut trei trenuri diferite - însă acesta e doar un amănunt de culise dintr-o listă de deficienţe şi obstacole pe care calea ferată la nivel european le întâmpină pentru a-şi atinge adevăratul potenţial. Dar agenda europeană în privinţa căilor ferate e ambiţioasă. Această agendă este discutată cu ocazia mai multor conferinţe care sunt organizate de-a lungul parcursului acestui tren în diferite oraşe europene. La Lisabona, de exemplu, am vorbit despre conectarea cu trenuri de mare viteză a capitalelor europene, la Bucureşti dezbatem finanţarea proiectelor de infrastructură feroviară, la Berlin vom prezenta concluziile unui studiu despre trenurile de mare distanţă, iar într-o altă conferinţă tema noastră este cum putem face transportul de marfă pe calea ferată mai atractiv pentru companii", a adăugat Adina Vălean.
Totodată, comisarul european a subliniat importanţa pe care trenurile o au pentru sistemul de transport european.
"Gara de Nord este o gară care face parte din istoria României, dar şi din istoria noastră personală, a românilor. Mă bucur că în Gara de Nord a oprit trenul Connecting Europe Express, un tren laborator, un tren experiment care călătoreşte vreme de 36 de zile prin toate capitalele europene. Punctul de plecare a fost Lisabona şi punctul final va fi Paris. În fiecare dintre cele aproape 40 de opriri, cetăţenii, societatea civilă, companiile feroviare şi specialiştii în cale ferată au ocazia să se întâlnească şi să discute despre importanţa pe care trenurile o au pentru sistemul de transport european, pentru că nu putem vorbi despre un sistem de transport european, despre o economie competitivă europeană fără a pune în centrul politicilor de transport calea ferată sau, altfel spus, trenurile", a mai spus ea.
Connecting Europe Express, un tren special creat cu prilejul Anului european al căilor ferate 2021, a sosit vineri în Gara de Nord. Garnitura a plecat din gara Lisabona pe 2 septembrie. El va opri în peste 100 de orăşele şi oraşe din 26 de ţări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris, pe 7 octombrie. Totodată, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.
În total, traseul are o lungime de 20.000 km, iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei.
Pentru a marca acest eveniment, Reprezentanţa Comisiei Europene în România spune povestea căilor ferate prin intermediul unei expoziţii în Gara de Nord. Au fost selectate, cu ajutorul unui curator, 10 lucrări reprezentative din România, poveşti vizuale extraordinare. Imaginile sunt realizate de către artişti fotografi români care au cunoscut excelenţa în domeniul fotografiei şi au fost răsplătite de-a lungul timpului cu numeroase premii şi medalii la festivaluri şi saloane naţionale şi internaţionale aflate sub patronajul celor mai reputate organizaţii din domeniul artei fotografice.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6444 / 10153 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





