ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aurelian Marin(manager turism):Mamaia este într-un oarecare trend descendent de câţiva ani;plaja şi parcarea şi - au pus amprenta

28 Iulie 2022   |   Agerpres

El a subliniat că o analiză făcută pe baza datelor din compania sa, care aduce anual peste 10% din numărul total de turişti care sosesc pe litoral, a arătat pentru Mamaia o scădere de 22% faţă de anul trecut (turişti care s-au cazat până la această dată sau au rezervări făcute până la sfârşitul sezonului), o creştere de 7% pentru Eforie Nord şi o creştere de 5% pentru staţiunile din sud, de la Olimp până la Mangalia.

 
 
Mamaia se află pe un trend oarecum descendent de câţiva ani, iar anul acesta plaja şi parcarea şi-au pus amprenta asupra a ceea ce se întâmplă în această staţiune, a declarat joi, la o dezbatere pe teme de turism, Aurelian Marin, manager în turism.
 
"Mamaia este într-un oarecare trend descendent de câţiva ani. Acest lucru are două motive mari la bază. Pe de o parte, în zona de nord a staţiunii Mamaia s-a construit extrem de mult şi atunci există o ofertă mult mai mare în zona respectivă de cazare. Sunt, nu ştiu, mii, zeci de mii de apartamente în zona respectivă, şi atunci turiştii s-au disipat. Pe de altă parte, procesul de renovare şi de reabilitare a hotelurilor din sud a fost foarte alert, astfel încât sudul litoralului astăzi are cu totul altă faţă comparativ cu 3-4 ani în urmă. Este evident că o parte din turişti au migrat către sud, pentru că au găsit hoteluri reabilitate de curând şi reabilitate complet. Pe de altă parte, e posibil ca uneori raportul calitate-preţ să fi fost cumva mai bun în sud. Nu în ultimul rând, sunt convins că o parte din turişti şi-au dorit o altă experienţă pe litoral. Adică, dacă tot au fost promovate hotelurile nou renovate, cred că au vrut pur şi simplu să încerce să vadă ce se întâmplă în acele hoteluri", a spus managerul "Paradis Vacanţe de Vis" la dezbaterea organizată de Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC).
 
El a subliniat că o analiză făcută pe baza datelor din compania sa, care aduce anual peste 10% din numărul total de turişti care sosesc pe litoral, a arătat pentru Mamaia o scădere de 22% faţă de anul trecut (turişti care s-au cazat până la această dată sau au rezervări făcute până la sfârşitul sezonului), o creştere de 7% pentru Eforie Nord şi o creştere de 5% pentru staţiunile din sud, de la Olimp până la Mangalia.
 
"Dacă revenim la anul acesta, cred într-adevăr că cele două subiecte, plaja şi parcarea, şi-au pus o amprentă asupra a ceea ce se întâmplă în Mamaia. Lărgirea plajei, în final, este un lucru pozitiv şi este un lucru extraordinar pentru noi, ca litoral. Din păcate, din multe motive s-a dovedit că în egală măsură poate fi un lucru negativ pentru Mamaia, la pachet cu această parcare care într-adevăr avea o valoare mult prea mare. Mamaia este percepută ca o staţiune scumpă de foarte mulţi. Realitatea este că cel puţin 80 % din capacitatea de cazare a staţiunii este într-o zonă de normalitate, ca să zic aşa. Adică sunt hoteluri la fel ca şi în sudul litoralului, cu o ofertă mai mult decât rezonabilă pentru turişti. Şi majoritatea celor care vin în aceste 80% de locuri de cazare sunt turişti din zona de normalitate, ca venituri şi cheltuieli de vacanţă. Impactul pentru aceşti turişti în zona asta de parcare a fost destul de mare, pentru că frecvent avem chiar şi în această perioadă hoteluri de 3 stele în Mamaia unde avem camere la 200- 250 de lei pe noapte. Când dai în iulie sau la 1 august pe o cameră 250 de lei şi ai un cost al parcării, de exemplu, de 100 de lei, deja îţi dai seama că este mult. Nu mai vorbesc de iunie, când erau frecvent camere între 99 de lei pe noapte şi 150 de lei pe noapte un hotel de 3 stele", a explicat Aurelian Marin.
 
Acesta a mai semnalat că litoralul românesc a trecut printr-un proces profund de transformare în ultimii ani şi, dacă în urmă cu aproximativ 7 ani, zeci de hoteluri nu mai erau funcţionale, în 2022 marea majoritate a acestora au fost renovate şi reabilitate şi doar punctual mai există hoteluri care încă nu au fost vândute şi care nu sunt funcţionale.
 
Aurelian Marin a mai menţionat că anul 2022 părea, până la finele lunii februarie, că va fi în coordonate de normalitate, însă, dacă în iunie au fost înregistraţi mai mulţi turişti decât în 2021, de la mijlocul lui iulie numărul acestora a fost foarte mic.
 
"De la jumătate a lunii iulie până spre 25 iulie a fost destul de problematic. Numărul de turişti a fost foarte, foarte mic în toate staţiunile, cu precădere în Mamaia, dar şi în celelalte staţiuni. Astăzi ne aflăm într-o stare de oarecare normalitate. În continuare, cred eu că astăzi numărul de turişti pe litoral este mai mic decât anul trecut în aceeaşi perioadă, dar diferenţele nu sunt atât de relevante. Astăzi vorbim de un litoral care uşor-uşor se duce spre un grad de ocupare foarte mare", a punctat managerul în turism.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3904 / 9807
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...