Cîţu: Dacă reuşim să menţinem capacitatea de producţie în viaţă în această perioadă, după aceea ne vom reveni foarte rapid
19 Martie 2020 AGERPRES
Întrebat dacă România ar putea trece printr-o criză economică mai dificilă decât cea din 2008, şeful de la Finanţe a răspuns că doar dacă nu va aplica lecţiile acelei crize.
Statul trebuie să-şi achite facturile, să ramburseze TVA, să plătească pensii, salarii, ajutoare sociale la timp şi să ofere acces la linii de creditare pentru capital de lucru ieftin pentru companii în această perioadă, ca să rămână în viaţă, şi dacă reuşeşte să menţină capacitatea de producţie, după aceea ne vom reveni foarte rapid, a declarat, miercuri seara, ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.
El a precizat că cea mai bună măsură pe care trebuie să o luăm pentru ieşirea din criza economică declanşată de pandemia de coronavirus este să ne asigurăm că există lichiditate în sistem şi că sistemele de plăţi funcţionează perfect.
"Cea mai bună măsură este să ne asigurăm că există lichiditate în sistem şi că sistemele de plăţi funcţionează perfect. Statul să-şi plătească la timp facturile. Vom avea în continuare proiecte de investiţii, nu vrem să renunţăm la ele. Statul să-şi plătească facturile, să ramburseze TVA, să plătească pensii, salarii, ajutoare sociale la timp şi să oferim acces la linii de creditare pentru capital de lucru pentru companii, ieftin, pentru această perioadă, ca să rămână în viaţă. Dacă reuşim să menţinem capacitatea de producţie în viaţă în această perioadă, după aceea ne vom reveni foarte rapid. Dacă nu vom reuşi acest lucru, apoi va dura mai mult. Eu cred că vom reuşi", a dat asigurări ministrul la B1 TV.
El a precizat că cea mai bună măsură pe care trebuie să o luăm pentru ieşirea din criza economică declanşată de pandemia de coronavirus este să ne asigurăm că există lichiditate în sistem şi că sistemele de plăţi funcţionează perfect.
"Cea mai bună măsură este să ne asigurăm că există lichiditate în sistem şi că sistemele de plăţi funcţionează perfect. Statul să-şi plătească la timp facturile. Vom avea în continuare proiecte de investiţii, nu vrem să renunţăm la ele. Statul să-şi plătească facturile, să ramburseze TVA, să plătească pensii, salarii, ajutoare sociale la timp şi să oferim acces la linii de creditare pentru capital de lucru pentru companii, ieftin, pentru această perioadă, ca să rămână în viaţă. Dacă reuşim să menţinem capacitatea de producţie în viaţă în această perioadă, după aceea ne vom reveni foarte rapid. Dacă nu vom reuşi acest lucru, apoi va dura mai mult. Eu cred că vom reuşi", a dat asigurări ministrul la B1 TV.
Întrebat dacă România ar putea trece printr-o criză economică mai dificilă decât cea din 2008, şeful de la Finanţe a răspuns că doar dacă nu va aplica lecţiile acelei crize.
"Eu vă spun că de asta este important să menţinem toate capacitatea de producţie. Bineînţeles că s-ar putea ca unele companii să nu reziste, dar trebuie să menţinem cât mai multe din aceste companii să rămână în viaţă, pentru ca după aceea să avem capacitatea să ne revenim. Problema în 2008 a fost că multe din reacţiile guvernului au venit prea târziu, s-a injectat prea târziu lichiditate şi multe companii nu au putut să fie salvate. Noi deja asta am făcut. De când am văzut primele semne, am rambursat TVA-ul mai devreme, rambursăm TVA şi în martie şi în aprilie mai devreme - e vorba de 10 miliarde de lei aproape - deci trebuie să ţinem sistemul lichid, să fie bani în sistem, să circule banii", a explicat el.
În altă ordine de idei, Florin Cîţu a făcut referire şi la deciziile Ford şi Dacia de a-şi trimite salariaţii în şomaj tehnic, pe fondul crizei provocate de coronavirus, spunând că acestea nu au impact economic, deoarece companiile îşi susţin angajaţii din propriile costuri.
"Aceste companii îşi susţin angajaţii din propriile costuri. Suntem în contact permanent cu aceste companii, vedem ce putem să facem. Cred că cel mai important este să asigurăm pentru aceste companii materia primă şi să livrăm culoare ca să poată fi importate piese, materie primă, ca să poată să funcţioneze companiile, că aici este problema. Trebuie să ne asigurăm că există materia primă şi aceste companii să funcţioneze chiar pe stocuri, că pot să facă asta pe stocuri, şi vedem mai târziu", a menţionat acesta.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9855 / 10284 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





