ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orban: Guvernul a ales ca măsură de sprijin pentru companii susţinerea financiară de la buget a şomajului tehnic

18 Martie 2020   |   AGERPRES

Premierul a precizat că, de asemenea, vor fi adoptate măsuri în ceea ce priveşte asigurarea capitalului de lucru.

 
 
Premierul Ludovic Orban a declarat că măsurile pe care Guvernul le va adopta în şedinţa de miercuri vizează, printre altele, susţinerea financiară de la buget ''a efortului de plată a ceea ce se numeşte şomaj tehnic".

Şeful Executivului a subliniat că Guvernul urmăreşte cu mare atenţie impactul economic produs de criza generată de coronavirus.

"Sunt domenii de activitate care au fost aproape paralizate, transportul rutier de persoane, în special transportul internaţional de persoane, toată industria HORECA (...) sunt într-o situaţie critică. De asemenea, am văzut că inclusiv în domenii economice în care ne aşteptam mai puţin există decizii care au fost luate, care generează un impact economic negativ. Astăzi, sigur, vom adopta un prim set de măsuri pentru a veni în sprijinul companiilor afectate şi al angajaţilor din aceste companii, dar va trebui să urmărim în continuare cu foarte mare atenţie tot ceea ce se întâmplă în economie, nu numai în economia românească, ci trebuie să urmărim cu mare atenţie evoluţiile economiilor de la nivel european şi din celelalte ţări cu care România are schimburi comerciale importante pentru a căuta să găsim soluţii pentru a reduce impactul negativ", a spus Ludovic Orban, miercuri, în cadrul şedinţei de Guvern desfăşurate în sistem de videoconferinţă.


El a precizat că măsurile gândite de Guvern privesc sprijinul în cazul şomajului tehnic.

"Am ales această formulă dintr-un motiv foarte important. Foarte multe companii care sunt afectate sunt companii care funcţionau foarte bine, care îşi desfăşurau activitatea în bune condiţii, cu profitabilitate, cu plata la timp a taxelor şi impozitelor, iar aceste companii afectate sunt afectate de o conjunctură pe care o considerăm de moment. Aceste companii, foarte multe dintre ele, odată ce trece vârful epidemiei şi lucrurile încep să revină la normal, vor avea capacitatea de a relua activitatea în bune condiţii şi vor avea nevoie de angajaţii pe care i-au format în timp şi care, practic, au făcut parte din echipa fiecărei companii. A nu-i susţine pe această perioadă care, repet, este o perioadă care va fi limitată în timp, înseamnă a condamna companiile să piardă aceşti angajaţi, că odată ce se rup, practic, contractele de muncă, odată ce angajaţii sunt trecuţi în şomaj, practic, posibilitatea de refacere a structurii de angajaţi în fiecare companie afectată va fi foarte mică", a explicat Orban.

Premierul a precizat că, de asemenea, vor fi adoptate măsuri în ceea ce priveşte asigurarea capitalului de lucru.

"Aceste măsuri vizează nu neapărat companiile care sunt afectate, ci vizează toate companiile, pentru că noi trebuie să fim cu atenţia, în egală măsură, asupra activităţilor economice care pot să continue în condiţii normale şi să asigurăm (...) capitalul de lucru, să asigurăm resursele financiare necesare pentru a putea să susţinem aceste companii. În mod clar, va trebui să injectăm bani în economie, va trebui să creştem investiţiile, să creştem alocările financiare pentru a susţine un program amplu de investiţii. Va trebui să luăm măsuri care să permită dezvoltarea companiilor în domenii în care există oportunităţi de dezvoltare pentru a putea să creeze, practic, răspuns potrivit la diversele cereri care există pe piaţa actuală. Ştiţi că domnul ministru al Economiei deja este implicat într-o comunicare foarte apropiată cu companii care să poată să dezvolte capacitatea de a produce materiale, substanţe, echipamente, care sunt necesare în criza actuală şi este păcat să nu folosim cererea de astăzi pentru a putea permite ca anumite companii româneşti să aibă capacitatea să producă cele necesare bunei funcţionări a sistemului de luptă împotriva coronavirusului", a spus Orban.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9856 / 10284
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...