
Orban: Guvernul a ales ca măsură de sprijin pentru companii susţinerea financiară de la buget a şomajului tehnic
18 Martie 2020
AGERPRESPremierul a precizat că, de asemenea, vor fi adoptate măsuri în ceea ce priveşte asigurarea capitalului de lucru.
Premierul Ludovic Orban a declarat că măsurile pe care Guvernul le va adopta în şedinţa de miercuri vizează, printre altele, susţinerea financiară de la buget ''a efortului de plată a ceea ce se numeşte şomaj tehnic".
Şeful Executivului a subliniat că Guvernul urmăreşte cu mare atenţie impactul economic produs de criza generată de coronavirus.
"Sunt domenii de activitate care au fost aproape paralizate, transportul rutier de persoane, în special transportul internaţional de persoane, toată industria HORECA (...) sunt într-o situaţie critică. De asemenea, am văzut că inclusiv în domenii economice în care ne aşteptam mai puţin există decizii care au fost luate, care generează un impact economic negativ. Astăzi, sigur, vom adopta un prim set de măsuri pentru a veni în sprijinul companiilor afectate şi al angajaţilor din aceste companii, dar va trebui să urmărim în continuare cu foarte mare atenţie tot ceea ce se întâmplă în economie, nu numai în economia românească, ci trebuie să urmărim cu mare atenţie evoluţiile economiilor de la nivel european şi din celelalte ţări cu care România are schimburi comerciale importante pentru a căuta să găsim soluţii pentru a reduce impactul negativ", a spus Ludovic Orban, miercuri, în cadrul şedinţei de Guvern desfăşurate în sistem de videoconferinţă.
Şeful Executivului a subliniat că Guvernul urmăreşte cu mare atenţie impactul economic produs de criza generată de coronavirus.
"Sunt domenii de activitate care au fost aproape paralizate, transportul rutier de persoane, în special transportul internaţional de persoane, toată industria HORECA (...) sunt într-o situaţie critică. De asemenea, am văzut că inclusiv în domenii economice în care ne aşteptam mai puţin există decizii care au fost luate, care generează un impact economic negativ. Astăzi, sigur, vom adopta un prim set de măsuri pentru a veni în sprijinul companiilor afectate şi al angajaţilor din aceste companii, dar va trebui să urmărim în continuare cu foarte mare atenţie tot ceea ce se întâmplă în economie, nu numai în economia românească, ci trebuie să urmărim cu mare atenţie evoluţiile economiilor de la nivel european şi din celelalte ţări cu care România are schimburi comerciale importante pentru a căuta să găsim soluţii pentru a reduce impactul negativ", a spus Ludovic Orban, miercuri, în cadrul şedinţei de Guvern desfăşurate în sistem de videoconferinţă.
El a precizat că măsurile gândite de Guvern privesc sprijinul în cazul şomajului tehnic.
"Am ales această formulă dintr-un motiv foarte important. Foarte multe companii care sunt afectate sunt companii care funcţionau foarte bine, care îşi desfăşurau activitatea în bune condiţii, cu profitabilitate, cu plata la timp a taxelor şi impozitelor, iar aceste companii afectate sunt afectate de o conjunctură pe care o considerăm de moment. Aceste companii, foarte multe dintre ele, odată ce trece vârful epidemiei şi lucrurile încep să revină la normal, vor avea capacitatea de a relua activitatea în bune condiţii şi vor avea nevoie de angajaţii pe care i-au format în timp şi care, practic, au făcut parte din echipa fiecărei companii. A nu-i susţine pe această perioadă care, repet, este o perioadă care va fi limitată în timp, înseamnă a condamna companiile să piardă aceşti angajaţi, că odată ce se rup, practic, contractele de muncă, odată ce angajaţii sunt trecuţi în şomaj, practic, posibilitatea de refacere a structurii de angajaţi în fiecare companie afectată va fi foarte mică", a explicat Orban.
Premierul a precizat că, de asemenea, vor fi adoptate măsuri în ceea ce priveşte asigurarea capitalului de lucru.
"Aceste măsuri vizează nu neapărat companiile care sunt afectate, ci vizează toate companiile, pentru că noi trebuie să fim cu atenţia, în egală măsură, asupra activităţilor economice care pot să continue în condiţii normale şi să asigurăm (...) capitalul de lucru, să asigurăm resursele financiare necesare pentru a putea să susţinem aceste companii. În mod clar, va trebui să injectăm bani în economie, va trebui să creştem investiţiile, să creştem alocările financiare pentru a susţine un program amplu de investiţii. Va trebui să luăm măsuri care să permită dezvoltarea companiilor în domenii în care există oportunităţi de dezvoltare pentru a putea să creeze, practic, răspuns potrivit la diversele cereri care există pe piaţa actuală. Ştiţi că domnul ministru al Economiei deja este implicat într-o comunicare foarte apropiată cu companii care să poată să dezvolte capacitatea de a produce materiale, substanţe, echipamente, care sunt necesare în criza actuală şi este păcat să nu folosim cererea de astăzi pentru a putea permite ca anumite companii româneşti să aibă capacitatea să producă cele necesare bunei funcţionări a sistemului de luptă împotriva coronavirusului", a spus Orban.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 9660 / 10088 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Cum văd analiștii Mergermarket piața de M&A și activitatea firmelor de avocați | 9 luni cu motorul turat în M&A: Fuziunile și achizițiile la nivel global au ajuns la 3,4 trilioane USD, companiile din UE preferă consolidarea regională, tehnologia conduce, energia și sectorul financiar împing megadeal-urile, private equity își reia ofensiva. În clasamentele juridice, CMS rămâne în Top 10 global și pe locul 2 în Europa, iar Schoenherr stă pe podium în Europa Centrală și de Est
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...