ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană a lansat propunerea pentru reglementarea standardului european privind obligațiunile verzi

14 Iulie 2021   |   Daiana Ichimescu, Senior Associate SUCIU POPA

Standardul European privind obligațiunile verzi se dorește a fi o inițiativă voluntară, bazată pe bunele practici deja existente la nivelul pieței. Obiectivul principal este acela de a forța celelalte standarde existente pe piață să se alinieze cu standardul european.

 
 
Nu mai este o noutate faptul că schimbările climatice prezintă riscuri semnificative pentru stabilitatea financiară. Problema a devenit și mai presantă în contextul pandemiei globale Covid-19. De la prima emisiune de obligațiuni verzi lansată de Banca Europeană de Investiții în 2007, piața obligațiunilor verzi s-a dezvoltat semnificativ, volumul total depășind 1 trilion de dolari la nivel global la acest moment.

În urma consultărilor aprofundate și ale lucrărilor pregătite de diferitele grupuri de experți tehnici, Comisia Europeană a  făcut publică Propunerea pentru reglementarea Standardului european privind obligațiunile verzi (EuGBS). Odată cu această propunere, Comisia mai face un pas în plasarea Europei pe traiectoria spre atingerea obiectivului de neutralitate climatică.


Propunerea face parte dintr-o strategie extinsă a Comisiei Europene privind finanțarea durabilă, pentru implementarea obiectivelor incluse în  Acordul de la Paris din 2016, în Planul de acțiune din 2018 privind finanțarea creșterii durabile, în Pactul Ecologic European, respectiv în mult așteptatul pachet „Fit for 55” de propuneri legislative privind modificarea directivelor pentru eficiența energetică și regenerabile. De asemenea, se așteaptă ca planul european de relansare în valoare de 750 de miliarde de euro să fie finanţat în proporţie de 30% prin obligaţiuni verzi.

Propunerea adresează probleme critice ale investitorilor, printre care confuzia în ceea ce privește activitățile economice care pot fi considerate verzi, costurile ridicate și riscurile privind potențialele acuzații de  „greenwashing”.

Standardul European privind obligațiunile verzi se dorește a fi o inițiativă voluntară, bazată pe bunele practici deja existente la nivelul pieței. Obiectivul principal este acela de a forța celelalte standarde existente pe piață să se alinieze cu standardul european.

Care sunt pilonii pe care se axează standardul?  

Alinierea la taxonomie. Fondurile strânse prin obligațiunile verzi trebuie alocate integral proiectelor care sunt aliniate la Regulamentul privind taxonomia UE (un sistem de clasificare UE, care determină condițiile în care o activitate economică se califică drept activitate care contribuie în mod substanțial la atenuarea schimbărilor climatice sau la adaptarea la acestea).

Transparența cu privire la alocarea veniturilor din obligațiuni, asigurată printr-un set de cerințe detaliate de raportare (fișe tehnice, rapoarte anuale de alocare, rapoarte privind impactul asupra mediului), pentru a dezvolta și a susține piața obligațiunilor verzi de calitate superioară.

Evaluarea externă a emisiunii de obligațiuni verzi de către evaluatori externi pentru a se asigura că fondurile sunt alocate proiectelor sustenabile.

Evaluatorii externi trebuie să fie acreditați și să funcționeze sub supravegherea Autorității Europene pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA), pentru asigurarea unui grad ridicat de integritate a piaței. Pentru a încuraja evaluatorii externi să își furnizeze serviciile, se propune un regim tranzitoriu pentru primele 30 de luni de la intrarea în vigoare a reglementării.

Emitenții de obligațiuni verzi trebuie să aloce încasările, fără a putea deduce costurile, exclusiv finanțării sau refinanțării proiectelor ecologice eligibile (active fixe eligibile, cheltuieli eligibile sau active financiare eligibile sau o combinație a acestora.

Suveranii obțin o flexibilitate limitată, deoarece evaluările externe se vor aplica prin raportare la programele de finanțare ca atare, decât prin raportare la  fiecare activitate economică ce se dorește a fi inclusă în program. De asemenea, evaluarea poate fi efectuată de către evaluatori de stat existenți, care nu sunt obligați să se acrediteze sau să funcționeze sub supraveghere conform reglementării. Decizia de a se alinia la cerințele inițiativei europene privind obligațiunile verzi va rămâne una voluntară.

Vor fi necesari pași legislativi suplimentari, prin acte delegate ale Comisiei Europeane, pentru aplicarea consecventă pe piață a standardului european, având în vedere progresul tehnologic preconizat în domeniul sustenabilității mediului.

Reglementarea ar putea intra în vigoare pentru emitenții de obligațiuni verzi din T2 / T3 2022.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5577 / 8889
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR a asistat PragmaGO la intrarea pe piața din România prin achiziția Omnicredit. Echipa a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Ianita Țui (Counsel)
Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Bondoc & Asociații a asistat TDI Renewables, unul dintre principalii actori în domeniul dezvoltării regenerabile, într-o restructurare internațională
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of legal - Farmexim: „Când ești managerul unei echipe de legal, rolul nu se rezumă doar în a asigura îndeplinirea sarcinilor, ci este de fapt mai mult orientat spre partea umană. Cresc echipe, cresc oameni de niște ani buni și nu există satisfacție mai mare ca atunci când vezi transformarea acestora, acolo unde există ‘sămânța dorinței de a evolua ’ ”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Avansul cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2024”| Patru firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. ZRVP, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, printre finaliștii secțiunii ”European litigation team of the year”
Rising Stars | Tudor Bonifate, primul admis la Facultatea de Drept și mai apoi șef de promoție în 2022, cu media 10, a ales să profeseze ca avocat la Țuca Zbârcea & Asociații: ”Învăț permanent – de la avocații care mă coordonează, de la colegii mei avocați, de la profesorii cu care am șansa de a colabora la facultate, de la studenții mei. Cred că avocatura mă face un profesor mai bun, după cum profesoratul mă face un avocat mai bun”
Încă un spin-off în piața avocaturii | Luminița Popa și Miruna Suciu, fondatoarele Suciu Popa, o iau pe drumuri diferite. Popa Legal se va focusa pe practica de arbitraj, iar Suciu Partners anunță consolidarea echipei
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați stagiari
LegiTeam | Mitel & Asociatii caută avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...