ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum a modificat pandemia preferințele consumatorilor și regulile campaniilor promoționale?

20 Iulie 2021   |   Camelia Malahov, Director, Taxe Directe, Deloitte România

Din perspectivă fiscală, regândirea promoțiilor și a programelor de loialitate, în general, determină implicații ce trebuie analizate în detaliu în funcție de strategia de marketing adoptată.

Camelia Malahov, Director, Taxe Directe, Deloitte România

 
 
Comerțul și industria bunurilor de larg consum își schimbă rapid strategia de marketing și de vânzări, pentru a se adapta la noile cerințe dictate de pandemia care a generat temeri cu privire la sănătatea proprie și a celor din jur, siguranța locului de muncă, calitatea vieții și stabilitatea financiară atât la nivel personal, cât și la nivel macro. Pentru a se poziționa corect pe piață în fața consumatorilor, companiile trebuie mai întâi să analizeze cum a influențat perioada pandemiei preferințele consumatorilor și apoi să își creioneze strategiile de vânzare și de marketing astfel încât să întrunească preferințele clienților. În același timp, însă, trebuie să acorde atenție și implicațiilor fiscale apărute în procesul de promovare a produselor.


Atât la nivel global, cât și în România, prioritatea producătorilor de bunuri de consum este adaptarea la schimbările care au intervenit recent în preferințele consumatorilor. Spre exemplu, direcționarea atenției asupra produselor ce conțin materie primă produsă local, cu scopul de a sprijini companiile autohtone, conduce la creșterea preocupării comercianților de a transmite povestea din spatele produselor și de a comunica proveniența ingredientelor. În aceeași notă a schimbărilor comportamentale, se observă și grija consumatorilor față de impactul pe care produsele cumpărate îl au asupra mediului, crescând ponderea produselor sustenabile în preferințele acestora, chiar dacă sunt mai scumpe decât cele care nu respectă astfel de cerințe.

Din perspectiva canalelor de distribuție, tot mai multe companii consideră că trebuie să continue migrarea către online și să asigure o experiență plăcută și în acest mediu comparativ cu celelalte canale de vânzare. Mulți dintre jucătorii care înainte de pandemie au acordat o importanță redusă dezvoltării acestui canal de vânzare au alocat resurse semnificative pentru a-și egala competitorii care au luat startul mai din timp.
În ceea ce privește comportamentul marilor lanțuri de magazine, expansiunea a continuat și au fost intensificate măsurile de siguranță pentru a încuraja consumatorii să revină la preferințele și comportamentul anterioare pandemiei.

Indiferent din ce categorie fac parte, comercianți sau producători, jucătorii din comerț și industria bunurilor de larg consum au fost nevoiți să găsească noi programe de loialitate pentru clienți, să își adapteze campaniile promoționale pentru a crea o experiență unică pentru consumatori, indiferent de condițiile impuse de pandemie, dar și să-și repoziționeze produsele din portofoliu și să facă mai atractivă oferta, personalizată pe profilul și comportamentul consumatorului.

Activitatea de promovare vine și cu provocări fiscale

Din perspectivă fiscală, regândirea promoțiilor și a programelor de loialitate, în general, determină implicații ce trebuie analizate în detaliu în funcție de strategia de marketing adoptată.

În urma pandemiei, relația dintre comercianți și producători a întâmpinat noi provocări generate de prevederile legislative neclare privind noua realitate, dar și de nevoile impuse de activitatea zilnică. Astfel, întrebări precum modul în care pot fi remunerate de către producători anumite servicii prestate de comercianți, cum ar fi asigurarea transportului, aranjarea produselor la raft sau amenajarea unor spații dedicate produselor respectiv, continuă să fie dezbătute intens, cu atât mai mult cu cât legislația în domeniu a suferit modificări.

Și în relația dintre comerciant și consumatorul final pot apărea complicații fiscale în situația în care, în demersul de a-și menține clienții, vânzătorul acordă promoții, vouchere, puncte sau utilizează alte modalități de promovare a anumitor produse. Toate aceste beneficii trebuie, de asemenea, reflectate în situațiile financiare și, implicit, supuse tratamentului fiscal potrivit.

În concluzie, pandemia a determinat reinventarea strategiei de relaționare atât dintre partenerii de afaceri, dar mai ales dintre companii și consumatorii lor, iar implicațiile juridice și fiscale generate de noua realitate trebuie gestionate cu mare atenție.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 75 / 15253
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Litigatorii firmei Radu & Asociații gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, un arbitraj internațional și are în desfășurare mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv ICSID. Firma colaborează cu fonduri de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale și oferă clienților posibilitatea de a susține dosare complexe, fără presiunea costurilor ridicate
    NNDKP a finalizat cu succes un litigiu arbitral complex privind pretenții în valoare de aproximativ 22 milioane lei
    Cum arată, la jumătatea anului, tabloul proiectelor din practica de Dispute Resolution a firmei Popescu & Asociații, despre care Legal 500 EMEA spune că este una dintre cele mai bune din România. Pentru că numărul clienților noi a crescut, iar solicitările sunt din ce în ce mai diversificate și complexe, firma a cooptat nouă avocați litiganți și continuă recrutările
    Les jeux sont faits! După două achiziții majore, în industria de jocurilor de noroc sunt așteptate alte tranzacții. Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Coordonator al practicii Corporate M&A din ECE: Credem că în următoarea perioadă vom asista la mișcări strategice interesante, atât din partea marilor jucători de profil, cât și al marilor fonduri de investiții interesate de diversificarea portofoliilor lor
    De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Oana Alexandra Chivu, a cincea admisă în 2020: Mă îndrept spre magistratură, gândindu-mă deopotrivă la profesia de judecător și la cea de procuror. Avocatura are ceva aparte, îmbină mai mult viața socială cu cea profesională
    LegiTeam: Simion & Baciu is looking for an associate lawyer
    Bondoc & Asociații asistă Cargus în achiziția unui pachet majoritar în QeOPS. Echipa, coordonată de partenerul Cosmin Stavaru, cu suportul avocaților Lucian Bondoc și Daniela Gladunea
    Alianță strategică | JURIDICE.ro și BizLawyer.ro colaborează pentru a ridica standardele comunității
    Poliana Gogu-Naum și Roxana Ionescu, RTPR Counsels, desemnate și anul acesta Rising Stars
    Anul 2021 a adus un număr mai mare de mandate firmei MPR Partners, în practica de Dispute Resolution. De vorba cu Gelu Maravela (Founding Partner) despre profilul și complexitatea acestora, dar și despre avantajele competitive ale firmei
    Avocatura în provincie | Hațegan Attorneys anunță restructurare organizațională. Ioana Hațegan, Managing Partner: Răspundem tendințelor internaționale din sectorul legal și adoptăm modelul de organizație orizontală pentru a promova dezvoltarea liberă profesională a membrilor echipei, multidisciplinaritatea și colaborarea în cadrul echipei și între echipe
    De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Maria Copilău, cel mai mare punctaj în 2019: Nu iau în considerare studiile în străinătate pentru că dintotdeauna am susținut învățământul și posibilitățile de dezvoltare din România. Cred că noi, tinerii, putem oferi o schimbare prin implicare civică
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...