ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum a modificat pandemia preferințele consumatorilor și regulile campaniilor promoționale?

20 Iulie 2021   |   Camelia Malahov, Director, Taxe Directe, Deloitte România

Din perspectivă fiscală, regândirea promoțiilor și a programelor de loialitate, în general, determină implicații ce trebuie analizate în detaliu în funcție de strategia de marketing adoptată.

Camelia Malahov, Director, Taxe Directe, Deloitte România

 
 
Comerțul și industria bunurilor de larg consum își schimbă rapid strategia de marketing și de vânzări, pentru a se adapta la noile cerințe dictate de pandemia care a generat temeri cu privire la sănătatea proprie și a celor din jur, siguranța locului de muncă, calitatea vieții și stabilitatea financiară atât la nivel personal, cât și la nivel macro. Pentru a se poziționa corect pe piață în fața consumatorilor, companiile trebuie mai întâi să analizeze cum a influențat perioada pandemiei preferințele consumatorilor și apoi să își creioneze strategiile de vânzare și de marketing astfel încât să întrunească preferințele clienților. În același timp, însă, trebuie să acorde atenție și implicațiilor fiscale apărute în procesul de promovare a produselor.


Atât la nivel global, cât și în România, prioritatea producătorilor de bunuri de consum este adaptarea la schimbările care au intervenit recent în preferințele consumatorilor. Spre exemplu, direcționarea atenției asupra produselor ce conțin materie primă produsă local, cu scopul de a sprijini companiile autohtone, conduce la creșterea preocupării comercianților de a transmite povestea din spatele produselor și de a comunica proveniența ingredientelor. În aceeași notă a schimbărilor comportamentale, se observă și grija consumatorilor față de impactul pe care produsele cumpărate îl au asupra mediului, crescând ponderea produselor sustenabile în preferințele acestora, chiar dacă sunt mai scumpe decât cele care nu respectă astfel de cerințe.

Din perspectiva canalelor de distribuție, tot mai multe companii consideră că trebuie să continue migrarea către online și să asigure o experiență plăcută și în acest mediu comparativ cu celelalte canale de vânzare. Mulți dintre jucătorii care înainte de pandemie au acordat o importanță redusă dezvoltării acestui canal de vânzare au alocat resurse semnificative pentru a-și egala competitorii care au luat startul mai din timp.
În ceea ce privește comportamentul marilor lanțuri de magazine, expansiunea a continuat și au fost intensificate măsurile de siguranță pentru a încuraja consumatorii să revină la preferințele și comportamentul anterioare pandemiei.

Indiferent din ce categorie fac parte, comercianți sau producători, jucătorii din comerț și industria bunurilor de larg consum au fost nevoiți să găsească noi programe de loialitate pentru clienți, să își adapteze campaniile promoționale pentru a crea o experiență unică pentru consumatori, indiferent de condițiile impuse de pandemie, dar și să-și repoziționeze produsele din portofoliu și să facă mai atractivă oferta, personalizată pe profilul și comportamentul consumatorului.

Activitatea de promovare vine și cu provocări fiscale

Din perspectivă fiscală, regândirea promoțiilor și a programelor de loialitate, în general, determină implicații ce trebuie analizate în detaliu în funcție de strategia de marketing adoptată.

În urma pandemiei, relația dintre comercianți și producători a întâmpinat noi provocări generate de prevederile legislative neclare privind noua realitate, dar și de nevoile impuse de activitatea zilnică. Astfel, întrebări precum modul în care pot fi remunerate de către producători anumite servicii prestate de comercianți, cum ar fi asigurarea transportului, aranjarea produselor la raft sau amenajarea unor spații dedicate produselor respectiv, continuă să fie dezbătute intens, cu atât mai mult cu cât legislația în domeniu a suferit modificări.

Și în relația dintre comerciant și consumatorul final pot apărea complicații fiscale în situația în care, în demersul de a-și menține clienții, vânzătorul acordă promoții, vouchere, puncte sau utilizează alte modalități de promovare a anumitor produse. Toate aceste beneficii trebuie, de asemenea, reflectate în situațiile financiare și, implicit, supuse tratamentului fiscal potrivit.

În concluzie, pandemia a determinat reinventarea strategiei de relaționare atât dintre partenerii de afaceri, dar mai ales dintre companii și consumatorii lor, iar implicațiile juridice și fiscale generate de noua realitate trebuie gestionate cu mare atenție.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 6511 / 9836
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
    CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
    Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
    Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
    CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
    Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
    WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
    LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
    Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
    LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
    Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
    Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...