ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Daraban (CCIR): Înclin să cred că funcţionărimea din România a sabotat procesul de digitalizare, ca să-şi justifice existenţa

02 Martie 2021   |   Agerpres

El a reamintit şi discrepanţa dintre firmele care figurează la Registrul Comerţului ca fiind active şi cele care au depus bilanţul la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

 
 
Digitalizarea administrativă este cel mai sensibil subiect şi înclin să cred că funcţionarii publici au sabotat acest proces pentru a-şi justifica existenţa ca salariaţi, a declarat, marţi, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, la o conferinţă de specialitate.
 
"Cred că cel mai sensibil subiect, pe care îl indică şi Eurostat, este această digitalizare administrativă. Înclin să cred că funcţionărimea din România a sabotat acest proces de digitalizare în ani de zile tocmai ca să justifice existenţa ca salariaţi, nimic altceva. Sunt nişte anomalii în sistemul administrativ. Dau un exemplu: dacă eu ca angajator vreau să angajez pe cineva din străinătate, Inspectoratul General de Imigration îmi solicită cazier judiciar, de parcă Inspectoratul General de Imigration este sub cupola Patriarhiei, nu a Ministerului de Interne, unde pot obţine printr-un enter cazierul judiciar al angajatorului", a spus Daraban, la dezbaterea "Digitalizarea României, prioritate zero", organizată de DC News Media Group .
 
El a reamintit şi discrepanţa dintre firmele care figurează la Registrul Comerţului ca fiind active şi cele care au depus bilanţul la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
 
"Este acea statistică pe care noi o scoatem în spaţiul public de ani de zile, discrepanţa dintre ceea ce există la Registrul Comerţului şi ceea ce există la ANAF. Dacă acum 6 ani discrepanţa era de 140.000 de firme, acum s-a ajuns la 280.000 de firme. Vorbesc de firme care la Registru figurează active şi în funcţiune versus firmele care depun bilanţ. (...) Noi ridicăm aceste aspecte de ani de zile şi nimeni nu se sesizează. Şi vorbim de două entităţi ale statului, Registrul Comerţului - Ministerul de Justiţie şi ANAF- Ministerul Finanţelor. Cred că aici este problema: digitalizarea administraţiei. Mediul de business a luat-o de mult înainte, şi-a făcut treaba, n-a apărut nimic nou pe piaţă, cu excepţia unor noi platforme de comunicare, dar noi suntem pe principiul business as usual. Avem nevoie să interacţionăm cu un stat digitalizat", a explicat preşedintele CCIR.
 
Potrivit acestuia, în România totul s-a realizat "fortuit, împins de vremuri şi de împrejurări" şi s-a ajuns să se vorbească despre digitalizare împinşi de pandemie.
 
"Credem noi că restructurarea şi reformatarea statului, punerea în offside, cu ghilimele, a funcţionărimii române va împinge Guvernul către această digitalizare mult dorită, pentru că, lăsând lucrurile aşa cum sunt acum, va fi un sabotaj al funcţionarilor publici care vor să-şi justifice existenţa prin aceste frecuşuri şi prin a sabota digitalizarea propriu-zisă. Cred că cel mai important lucru este să se facă restructurarea în administraţia publică, o reformatare a arhitecturii statului, pentru că, repet, economia actuală, aşa cum este, chiar şi înainte de pandemie, nu poate să mai susţină acest aparat administrativ aşa cum este el construit acum", a subliniat Mihai Daraban.
 
În opinia sa, Guvernul ar trebui să facă o restructurare a funcţionarilor publici şi să-i determine pe ei să-şi dorească implementarea acestei digitalizări administrative.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6542 / 8643
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...