ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Leferman (Alianţa Producătorilor de Băuturi): Sistemul de Garanţie-Returnare este complex, dar e nevoie de un cadru legislativ complet

21 Octombrie 2021   |   Agerpres

Reprezentanta Alianţei Producătorilor de Băuturi a susţinut că implementarea deficitară a obligaţiei pe care o aveau primăriile, de colectare separată a deşeurilor, "ne-a adus, poate, astăzi, în situaţia în care într-un fel riscăm să nu atingem obiectivele de reciclare".

 
 
Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR) este unul complex, pe care trebuie să-l construim, dar pentru acest lucru este necesar un cadru legislativ complet, alături de modificări şi completări în legislaţia primară de mediu şi fiscală, a afirmat, joi, într-un forum de specialitate, Julia Leferman, reprezentant al Alianţei Producătorilor de Băuturi şi director general al Asociaţiei Berarii României.
 
"De ce este nevoie de acest sistem (Sistemul Garanţie - Returnare, n.r.)? Este necesar ca instrument în condiţiile în care, din perspectivă legislativă, avem obligaţii şi ţinte de recuperare a ambalajelor din piaţă din ce în ce mai ambiţioase. Anul 2025 vine deja cu un astfel de instrument de măsurare ambiţios. Colectarea pentru PET va trebui să urce la 77%, în 2029 ne ducem către 90%. Ca atare, pentru anumite categorii de ambalaje, cum sunt ambalajele pentru băuturi, Sistemul de Garanţie - Returnare vine cu o astfel de infrastructură care va permite colectarea în proporţii semnificative. În privinţa cadrului de care avem nevoie, însă, vreau să menţionez faptul că Hotărârea de Guvern pe care am văzut-o recent cu toţii şi care vine la finalul unui efort de colaborare la care am contribuit, a adus elemente de noutate pe care noi nu le-am ştiut. Suntem încă în proces de analiză pentru a înţelege cum se vor implementa efectiv. Totodată, a adus şi reglementări necesare sistemului. Vedem acest HG ca o piatră de temelie, ca parte a fundaţiei sistemului, dar nu este suficient. Sistemul de Garanţie-Returnare este unul complex pe care trebuie să-l construim, dar pentru acest lucru avem nevoie de o fundaţie solidă. Înainte de a porni la drum este necesar un cadru legislativ complet. Din punctul nostru de vedere, actele normative sunt necesare acum, nu în octombrie 2022. Vor fi necesare modificări şi completări în legislaţia primară de mediu, deopotrivă în legislaţia primară fiscală", a menţionat Leferman.
 
Reprezentanta Alianţei Producătorilor de Băuturi a susţinut că implementarea deficitară a obligaţiei pe care o aveau primăriile, de colectare separată a deşeurilor, "ne-a adus, poate, astăzi, în situaţia în care într-un fel riscăm să nu atingem obiectivele de reciclare".
 
"Avem obligaţie legală pentru primării de colectare a deşeurilor, care de zece ani nu este implementată. Implementarea deficitară a acestei obligaţii de colectare separată a deşeurilor la nivelul municipalităţilor ne-a adus, poate, astăzi, în situaţia în care într-un fel riscăm să nu atingem obiectivele de reciclare. Multe dintre materialele care ar putea fi reciclate ajung la groapa de gunoi din cauza unui astfel de sistem deficitar", a spus Julia Leferman.
 
Hotărârea de Guvern care reglementează Sistemul Garanţie-Returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile (SGR), prin care se plăteşte o garanţie de 50 de bani pentru orice ambalaj de băutură achiziţionată, a fost aprobată de Guvern, în data de 4 octombrie 2021.
 
Prevederile acestei HG sunt aplicabile pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv, utilizate pentru a introduce pe piaţa naţională bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase.
 
Conform documentului, cantităţile de ambalaje returnate în magazine vor ajunge ulterior în centre regionale pentru ca, mai apoi, să ajungă la reciclatori. Întreaga infrastructură de preluare a deşeurilor din magazine va fi organizată printr-un operator unic de sistem, la fel ca în statele în care sistemul funcţionează deja. Acest operator va fi o entitate non-profit în care se vor găsi producători sau reprezentanţi ai acestora, comercianţi, dar şi statul român, reprezentat de autoritatea centrală pentru protecţia mediului cu o pondere de 20%.
 
De asemenea, actul normativ prevede ca, după selectarea operatorului naţional de sistem, întreaga infrastructură să fie finalizată în luna octombrie a anului viitor.
 
Un studiu realizat, recent, de Alianţa Producătorilor de Băuturi, prin intermediul Kantar România, arată că nouă din zece români declară că sunt de acord cu implementarea Sistemului Garanţie-Returnare pentru că îşi doresc ca acesta să fie o soluţie prin care devin mai conştienţi de responsabilitatea pe care fiecare persoană o are pentru protejarea mediului înconjurător şi pentru a-l menţine curat.
 
Publicaţia Club Antreprenor organizează, joi, Forumul de management şi reciclare a deşeurilor
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5891 / 9836
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...