Marin (OMV): Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi; trebuie să fim mai proactivi în comunicare
20 Iunie 2024 Agerpres
Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.
Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi şi îşi doresc tot mai multe informaţii despre companie, motiv pentru care este nevoie de mai multă comunicare către piaţă şi investitori, a afirmat Adriana Marin, Investor Relations Manager, OMV Petrom, la un eveniment organizat de Asociaţia Română pentru Relaţia cu Investitorii (ARIR).
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, ARIR, promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (IR), a organizat, miercuri, cea de-a şasea ediţie a Forum by ARIR, cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană".
Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, ARIR, promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (IR), a organizat, miercuri, cea de-a şasea ediţie a Forum by ARIR, cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană".
Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.
"În prezent, am început să facem analize competitive, să ne asigurăm că sunt respectate reglementările, inclusiv cele legate de sustenabilitatea companiei şi comunicarea legată de acest subiect. Toate aceste modificări în statutul profesiei vin din faptul că au avut loc foarte multe schimbări legislative. Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi şi îşi doresc din ce în ce mai multe informaţii despre companie, despre progresele tehnologice, inteligenţa artificială şi cum impactează acestea investitorii. Toate aceste lucruri ne determină să devenim mai proactivi în comunicarea către piaţă şi către investitori", a menţionat Adriana Marin, citată în comunicat.
La rândul său, Marius Dan, reprezentant al Fondului Proprietatea, a subliniat că evaluarea de piaţă a companiei, baza de acţionari şi numărul de întâlniri anuale pot fi utilizate ca indicatori cheie ai succesului în IR.
"Cred că evaluarea companiei este unul dintre cei mai importanţi indicatori pentru eficienţa unui profesionist în IR. Dacă ne referim la aspecte mai uşor cuantificabile, este relevant numărul de întâlniri pe care un profesionist în IR îl are în fiecare an. Noi încercăm să avem 400 - 500 de întâlniri pe an. Alte aspecte măsurabile sunt numărul de teleconferinţe şi de roadshow-uri şi abilitatea IR-ului de a avea acces la cele mai importante conferinţe sectoriale, regionale şi globale", a afirmat Dan.
Pe de altă parte, Marius Cara, fost coordonator al activităţii de IR în cadrul Comisiei Europene şi reprezentant al Grupului Băncii Europene de Investiţii (EIB) în România, a evidenţiat provocările viitorului: inteligenţa artificială (AI) şi analiza big data, precum şi integrarea cu ESG (Environmental, Social, Governance).
"Profesioniştii din IR trebuie să înveţe să utilizeze inteligenţa artificială pentru a gestiona datele complexe şi pentru a analiza percepţiile investitorilor şi tendinţele pieţei. De asemenea, trebuie să înţeleagă cum evoluează compania în direcţia aşteptărilor pieţei legate de ESG şi să comunice eficient aceste informaţii investitorilor", a susţinut acesta.
Aurel Bernat, director executiv Instituţii Financiare, Relaţii cu Investitorii şi Filiale de Investiţii, Banca Transilvania, a accentuat importanţa unei perspective globale în activitatea profesioniştilor din domeniu.
"Relaţia cu Investitorii, din punctul meu de vedere, înseamnă să ai o perspectivă globală asupra activităţii, trebuie să fii în contact direct cu zona financiară, de business, să înţelegi ce se întâmplă în industrie, în activitatea companiei şi să ai plăcerea de a călători mult şi de a întâlni oameni. Orice investitor, orice analist vede realitatea până la momentul respectiv, toţi în schimb îşi doresc de la omul de IR să fie în stare să spună povestea şi viitorul, care este următorul lucru extraordinar pe care-l va face compania pentru a creşte şi mai mult", a arătat el.
În plus, Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila, a explicat nevoia de formare continuă în cadrul activităţii de IR.
"Cred în învăţarea continuă, practică pe care am întâlnit-o şi în cadrul Aquila. Cred în acţiuni şi efecte concrete şi cred într-o muncă inteligentă. Am ocazia de a folosi experienţa de business şi înclinaţia naturală de a comunica cu oamenii, e un lucru care se exersează, se îmbunătăţeşte continuu. Importanţa rolului de IR este de a reuşi este să înţelegi foarte bine businessul, iar poziţia anterioară de CFO mi-a permis să dezvolt această latură", a punctat Dumitrescu.
Evenimentul cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană" a reunit peste 30 de speakeri relevanţi în pieţele de capital locale şi internaţionale, alături de aproximativ 100 de participanţi din comunitatea pieţei de capital din România, se spune în comunicat.
Agenda Forumului a inclus subiecte de maxim interes referitoare la tendinţe şi schimbări legislative cu impact asupra Relaţiilor cu Investitorii, cum ar fi: aderarea la OCDE, reglementări europene şi transpunerea lor în legislaţia pieţei de capital (Legea 24/2017), raportările de durabilitate, precum şi modificări în aria guvernanţei corporative, echilibrul de gen în structurile de conducere ale companiilor listate.
Domeniul Relaţiilor cu Investitorii (IR) este în plină evoluţie, iar proactivitatea devine esenţială pentru succesul acestei profesii. Specialişti din domeniu au împărtăşit în dialog cu Daniela Maior, preşedinte ARIR, partener Vertik importanţa modernizării Relaţiei cu Investitorii cu un accent mai mare pe proactivitatea reprezentanţilor de IR.
Forumul ARIR a reunit la Bucureşti reprezentanţi guvernamentali, ai instituţiilor de reglementare locale, precum Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afacerilor Externe, Autoritatea de Supraveghere Financiară, AMEPIP, ai pieţei de capital, Bursa de Valori Bucureşti, precum şi ai EFRAG - Grupul Consultativ European pentru Raportare Financiară.
ARIR este promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (Investor Relations - IR) în România şi susţine că, prin respectarea unor standarde de transparenţă, guvernanţă corporativă şi proactivitate în comunicarea cu investitorii, membrii săi vor beneficia de plusvaloare, vor atrage mai uşor finanţare şi vor avea reputaţie şi încrederea necesară dezvoltării continue a afacerilor lor.
ARIR a fost înfiinţată la iniţiativa Danielei Maior (Şerban) în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ALRO, Franklin Templeton Management - Bucureşti, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica şi Tony Romani. Au aderat comunităţii: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Salt Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, IMPACT Developer & Contractor, One United Properties, Transport Trade Services, Patria Bank, Connections Consult, BRD - Groupe Societe Generale, Rompetrol, Agista, AQUILA, Mecanica Fină, Bento, ROMGAZ şi DN AGRAR ca Membri Asociaţi. ENVISIA, RTPR, Mazars, Marsh Broker de Asigurare - Reasigurare şi Dentons au devenit Membri Afiliaţi.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1364 / 10125 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





