ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MF anunţă îmbunătăţiri pentru sistemul e-Factura: Nu mai pot fi introduse facturi duplicat

18 Ianuarie 2024   |   Agerpres

Instituţia precizează că, de la 1 ianuarie 2024 şi până în prezent, s-au efectuat o serie de corecţii la aplicaţia de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori. În continuare, un nou pas la care se lucrează este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea).

 
 
Sistemul e-Factura a fost îmbunătăţit, o modificare importantă fiind aceea că din 16 ianuarie acesta nu mai permite introducerea facturilor duplicat, conform unui comunicat al Ministrului de Finanţe.
 
"Aşa cum MF a precizat în cursul săptămânii trecute, pentru identificarea unor posibile îmbunătăţiri care să asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, experţii instituţiei au invitat reprezentanţii acestor companii să colaboreze pentru a optimiza soluţiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem să fie cât mai fluidă şi eficientă. În acest sens, în cursul acestei săptămâni au fost organizare două întâlniri în format online, la care au participat aproximativ 175 persoane. În cadrul discuţiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc în aplicaţii, a eventualelor erori punctuale întâmpinate, şi pe soluţionarea sesizărilor primite de către echipa de asistenţă. Întâlnirile în acest format vor fi organizate zilnic în următoarea perioadă, pentru a evalua orice posibile îmbunătăţiri care pot să sprijine creşterea eficienţei operaţionale a e-Factura", se spune în comunicat.
 
MF menţionează că un alt demers pentru a eficientiza interacţiunea cu utilizatorii finali este organizarea, în zilele 23 şi 25 ianuarie, a unor webinarii în care aceştia pot adresa orice nelămuriri şi primi răspunsuri din partea experţilor Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.
 
Instituţia precizează că, de la 1 ianuarie 2024 şi până în prezent, s-au efectuat o serie de corecţii la aplicaţia de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori. În continuare, un nou pas la care se lucrează este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea).
 
"Puţin credeau că vom fi a patra ţară din Uniunea Europeană care reuşeţte să implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun început că este vital pentru lupta noastră cu evaziunea. Iată că până acum nu au fost intervale de timp în care sistemul să nu funcţioneze. Echipa CNIF/ANAF a început să lucreze de aproape cu firmele care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, pentru ca orice îmbunătăţiri care pot să facă mai uşoară viaţa contribuabililor să fie implementate. Nu excludem că pot să apară dificultăţi şi că pot fi identificate aspecte care necesită îmbunătăţiri, tocmai de aceea abordarea este una cât se poate de constructivă; suntem lângă contribuabili şi nu se aplică niciun fel de sancţiuni până în aprilie. Ne-am angajat să fim flexibili şi receptivi la feedback, cred că asta este cel mai important. În final, cu siguranţă vom depăşi toate dificultăţile şi ne vom asigura că sistemul e-Factura este o soluţie robustă şi adaptabilă la nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri", a transmis ministrul Marcel Boloş.
 
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 10 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 45 miliarde de lei.
 
MF reaminteşte că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.
 
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
 
În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu se sancţionează. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 298 / 8681
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...