Oprescu (ARB): În Programul IMM Invest, băncile au primit, într-o săptămână, cereri pe care altfel le primeau în 6 luni
22 Mai 2020 AGERPRES
Reprezentantul ARB a precizat că, în ultimii 20 de ani, nu a mai avut loc o asemenea întâlnire, la nivel de CEO, de preşedinţi executivi sau de preşedinţi ai băncilor comerciale din România.
Băncile au primit în Programul IMM Invest, într-o săptămână, cereri pe care altfel le primeau de la IMM-uri în decursul a 6 luni, a afirmat, vineri, preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), Sergiu Oprescu.
"Ce putem să spunem din perspectiva sistemului bancar este că acest program a solicitat dintr-o dată întreaga mobilizare a sistemului bancar din punct de vedere al resurselor pe care sistemul le are astfel încât să putem să facem faţă la un val de solicitări. Vă dau un exemplu. Probabil că ceea ce am primit acum în decursul unui interval de timp de o săptămână, o săptămână şi ceva este ceea ce primeam înainte într-un interval de timp de peste 6 luni de zile din punct de vedere al solicitărilor din partea societăţilor mici şi mijlocii. Ca atare sistemul bancar s-a organizat ca să aibă procese automatizate astfel încât să poată da cât mai repede răspunsurile aşteptate de clienţi. Suntem într-un proces cu o dinamică din punctul nostru de vedere pozitivă care se va accentua în perioada următoare şi care va produce rezultate", a declarat Sergiu Oprescu, după întâlnirea de la Palatul Victoria cu premierul Ludovic Orban şi ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.
"Ce putem să spunem din perspectiva sistemului bancar este că acest program a solicitat dintr-o dată întreaga mobilizare a sistemului bancar din punct de vedere al resurselor pe care sistemul le are astfel încât să putem să facem faţă la un val de solicitări. Vă dau un exemplu. Probabil că ceea ce am primit acum în decursul unui interval de timp de o săptămână, o săptămână şi ceva este ceea ce primeam înainte într-un interval de timp de peste 6 luni de zile din punct de vedere al solicitărilor din partea societăţilor mici şi mijlocii. Ca atare sistemul bancar s-a organizat ca să aibă procese automatizate astfel încât să poată da cât mai repede răspunsurile aşteptate de clienţi. Suntem într-un proces cu o dinamică din punctul nostru de vedere pozitivă care se va accentua în perioada următoare şi care va produce rezultate", a declarat Sergiu Oprescu, după întâlnirea de la Palatul Victoria cu premierul Ludovic Orban şi ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.
El a precizat că a fost o întâlnire foarte bună în care au fost trecute în revistă programele care sunt în derulare în momentul de faţă.
"Atât programul de moratoriu legislativ, de amânare la plată a ratelor, care după cum ştiţi produce deja efecte importante şi ajută deja pe foarte multă lume pentru a-şi amâna, pe perioada în care sunt impactaţi de efectele acestei pandemii, ratele la bănci. Dar, bineînţeles am trecut în revistă şi programul care este în plin proces de derulare şi anume programul IMM Invest. Este un program care este încă într-o fază incipientă din acest punct de vedere. Noi ca sistem bancar vedem cum el se dezvoltă şi capătă amploare. Pe de altă parte, primele cifre care apar în clipa de faţă sunt cifrele, să spunem, de început. Şi anume cifrele care arată de fapt şi de drept anclanşarea programului la nivelul sistemului bancar", a menţionat Sergiu Oprescu.
De asemenea, reprezentantul ARB a precizat că, în ultimii 20 de ani, nu a mai avut loc o asemenea întâlnire, la nivel de CEO, de preşedinţi executivi sau de preşedinţi ai băncilor comerciale din România.
IMM Invest este cel mai mare program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani. Principalele avantaje aduse de acesta sunt următoarele: statul asigură până la 90% din valoarea creditului, dobânda creditelor este subvenţionată integral de stat cel puţin până la final de an, zero comisioane legate de garanţia statului, zero comision de rambursare anticipată a creditului, iar perioada de acordare a garanţiei este de până la 72 de luni.
Directorul general al FNGCIMM, Dumitru Nancu, a declarat, marţi, că peste 57.800 de întreprinderi mici şi mijlocii s-au înscris în program, acestea totalizând circa 726.200 de locuri de muncă, iar până în prezent au fost aprobate de către bănci circa 5.000 de dosare.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 9546 / 10248 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





