ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Preoteasa (CFR Călători), despre intenţia de a da ARF în judecată: Se lucrează la dosar; trebuie făcute multe calcule

12 Iunie 2025   |   Agerpres

La începutul lunii februarie, şeful CFR Călători a anunţat că operatorul a pierdut în 2024, prin neîncasare, aproape 30 de milioane de lei, pentru că nu a intrat în posesia celor 12 rame contractate de statul român cu Alstom şi va da în judecată ARF, care a încheiat cu producătorul francez un act adiţional ce a modificat graficul iniţial de livrare a ramelor, anulând, practic penalităţile ce ar fi trebuit aplicate pentru nelivrarea la timp a acestora.

 
 
CFR Călători nu a renunţat la intenţia de a da în judecată Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru prejudiciile cauzate de nelivrarea ramelor noi Alstom şi se lucrează la dosar pentru a se merge în instanţă.

"Se lucrează la dosar, pentru că trebuie făcute multe calcule vis-a-vis de ce nu am realizat noi şi vrem să ne ducem cu totul cap-coadă în instanţă. 12 trebuiau să vină până la 31 decembrie 2023 şi nu a venit decât unul cu care nu putem opera, ne încurcă parcursul, ne încurca turnusurile. Nu, putem opera pe distanţe scurte. Speram să am 12 să fac toată ruta Bucureşti - Constanţa cu ele, foarte rapide şi cu module în ambele capete. Nu am putut, vom face tot din vagoane, ceea ce ne diminuează foarte mult capacitatea de transport", a declarat, joi, directorul general al companiei, Traian Preoteasa, la lansarea programului Trenurile Soarelui.


Potrivit acestuia, s-au făcut alte patru grafice noi de livrare, însă nici acestea nu au fost respectate.

"Cred că s-au făcut vreo patru grafice de livrare şi nu a fost respectat niciunul. Trebuiau să vină până la 31 decembrie 2024, în martie 2025 trebuia să vină a patra. Nu au venit. Este un contract între ARF şi Alstom, noi suntem beneficiarii finali. Noi avem un contract cu ARF. ARF, din punctul nostru de vedere, nu şi-a realizat clauzele contractuale. Vom vedea ce se întâmplă", a adăugat Preoteasa.

La începutul lunii februarie, şeful CFR Călători a anunţat că operatorul a pierdut în 2024, prin neîncasare, aproape 30 de milioane de lei, pentru că nu a intrat în posesia celor 12 rame contractate de statul român cu Alstom şi va da în judecată ARF, care a încheiat cu producătorul francez un act adiţional ce a modificat graficul iniţial de livrare a ramelor, anulând, practic penalităţile ce ar fi trebuit aplicate pentru nelivrarea la timp a acestora.

"Noi am făcut licitaţii de adjudecare a ramelor - 13, 12, 17. Noi am semnat un contract cu ARF în decembrie 2023, în care aveam un grafic de livrare. Noi trebuia să avem cele 12 rame în februarie 2024. Este contractul semnat de ARF cu Alstom. A trecut un an. Noi n-avem nicio ramă preluată. (...) Dacă aveam cele 12 rame, nu vreau să fac un calcul cu încărcare maximă pe ruta Bucureşti - Constanţa - Braşov, unde circulă aceste trenuri, eu am făcut dintr-un calcul, aşa... este un minus de încasări de vreo 30 de milioane de lei. Noi vom face o sesizare în instanţă şi vom da în judecată ARF, iar dacă statul român îşi permite să plătească aceste penalităţi mie şi să nu le recupereze de la cei care au creat acest prejudiciu, respectiv de la Alstom, nu e treaba mea. În schimb, tot pe la jumătatea lunii decembrie s-a semnat un adiţional între ARF şi firma Alstom, care a modificat integral graficul de livrare a ramelor. Deci, se semnează de către ARF un adiţional în care modifică graficul de livrare şi mi se spune că toate ramele vin în 2025. Practic, ce ai făcut cu acest adiţional? Ai anulat toate penalităţile care trebuiau facturate în anul 2023 - 2024. Odată modificat graficul de livrare, automat aceste penalităţi cad", a susţinut, pe 3 februarie, Traian Preoteasa, într-o conferinţă de presă.

Potrivit datelor ARF remise la solicitarea AGERPRES, totalul penalităţilor de întârziere pe care Asocierea Alstom Ferroviaria S.p.A. şi Alstom Transport trebuie să le plătească Autorităţii pentru nerespectarea graficului de livrare a celor 37 de trenuri noi Coradia Stream se ridica, la finele lunii februarie 2025, la 248,837 milioane de lei (49,767 milioane de euro), fără TVA.

Din cele 37 de trenuri, doar două au ajuns până acum în România şi doar unul se află în circulaţie, deşi contractul prevedea ca termen limită pentru livrarea tuturor ramelor finalul anului 2024.

După un nou grafic de livrare, a treia ramă RE-IR era programată să fie livrată ARF în luna martie 2025, însă nu a venit, iar ultimele trei RE-IR, din cele 37, urmează să fie livrate în luna ianuarie 2026, spun reprezentanţii Autorităţii.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10 / 9626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...