ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeclăman (OPSFPR): Legea statutului personalului feroviar va lăsa fără angajaţi cele trei companii feroviare de stat

23 Septembrie 2021   |   Agerpres

"Legea 195 privind statutul personalului feroviar mi se pare bună, cu toate că iniţial legea a avut mai multe lucruri bune trecute în ea, pentru a atrage forţă de muncă, după care acestea au dispărut şi a ieşit ce a ieşit. Dar să presupunem că pentru moment ar fi bine dacă venim şi îmbinăm învăţământul cu transporturile prin Ministerul Transporturilor, s-ar putea să obţinem forţă de muncă proaspătă şi bine pregătită. Dar, apropo de strategie, nimeni nu s-a gândit că dacă dăm drumul la această lege va fi un dezastru pentru calea ferată. Nu că aş fi împotrivă, ci foarte sincer, nu sunt împotriva ieşirii mai devreme cu 5 ani a tuturor angajaţilor care merită şi care au muncă deosebit de grea şi grea în sistemul feroviar. Din contră, apreciez acest lucru şi îl consider normal, dar Ministerul (Transporturilor, n.r.) nu s-a gândit la faptul că în momentul în care va veni această lege la aplicare va dispărea forţa de muncă din sistemul feroviar cu capital de stat. CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători vor avea o cădere liberă, deoarece nu vor mai avea forţă de muncă, întrucât tuturor le va conveni să iasă mai devreme la pensie şi se vor duce către alte sisteme sau către sistemul feroviar privat", a afirmat Vasile Şeclăman.

 
 
Aplicarea legii statutului personalului feroviar va lăsa fără angajaţi cele trei companii feroviare de stat, CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători, a declarat, miercuri, preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR), Vasile Şeclăman, în cadrul unei dezbateri despre situaţia sistemului feroviar.
 
"Legea 195 privind statutul personalului feroviar mi se pare bună, cu toate că iniţial legea a avut mai multe lucruri bune trecute în ea, pentru a atrage forţă de muncă, după care acestea au dispărut şi a ieşit ce a ieşit. Dar să presupunem că pentru moment ar fi bine dacă venim şi îmbinăm învăţământul cu transporturile prin Ministerul Transporturilor, s-ar putea să obţinem forţă de muncă proaspătă şi bine pregătită. Dar, apropo de strategie, nimeni nu s-a gândit că dacă dăm drumul la această lege va fi un dezastru pentru calea ferată. Nu că aş fi împotrivă, ci foarte sincer, nu sunt împotriva ieşirii mai devreme cu 5 ani a tuturor angajaţilor care merită şi care au muncă deosebit de grea şi grea în sistemul feroviar. Din contră, apreciez acest lucru şi îl consider normal, dar Ministerul (Transporturilor, n.r.) nu s-a gândit la faptul că în momentul în care va veni această lege la aplicare va dispărea forţa de muncă din sistemul feroviar cu capital de stat. CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători vor avea o cădere liberă, deoarece nu vor mai avea forţă de muncă, întrucât tuturor le va conveni să iasă mai devreme la pensie şi se vor duce către alte sisteme sau către sistemul feroviar privat", a afirmat Vasile Şeclăman.
 
Preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România a atras atenţia că sistemul de învăţământ profesional trebuie să pregătească tineri care să fie ulterior angajaţi de companiile feroviare româneşti, deoarece după liberalizarea transportului feroviar din România salariaţii tuturor transportatorilor feroviari români se vor angaja la companiile de transport feroviar străine care vor intra pe piaţa românească.
 
"Noi, ca şi organizaţie patronală, nu ne bucurăm, pentru că ştim că această bucurie ar fi pe termen foarte scurt şi apoi am plânge poate la fel de mult, poate şi mai mult decât vor plânge la început CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători. De aceea, cerem neapărat ca, urgent, prin Ministerul Transporturilor, să se înfiinţeze un colectiv în cadrul Ministerului, în cadrul Direcţiei Feroviare, care să ţină legătura cu Ministerul Educaţiei, să culeagă propuneri şi să le transmită şi să negocieze cu Ministerul (Educaţiei, n.r.) în numele căii ferate pentru a readuce la viaţă şcoli profesionale, şcoli de meserii şi inclusiv liceele de specialitate. Pentru că altfel calea ferată românească va muri rapid şi o dată cu liberalizarea toţi angajaţii feroviari vor face cu steagul la trenurile operatorilor din statele membre, care vor circula bine-mersi în România, iar ai noştri vor fi sortiţi falimentului", a menţionat Vasile Şeclăman.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6549 / 10305
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...