ANAF: Nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă
07 Februarie 2020 MEDIAFAX
Cu privire la sumele colectate de inspectorii Antifraudă în 2019, ANAF anunţă că aceastea au fost în valoare totală de 40,3 mil lei.
ANAF transmite, într-un răspuns pentru MEDIAFAX, că nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă, având la bază rezultatele activităţii desfăşurate. Răspunsul vine în contextul informaţiilor despre norma de colectare de 2,3 mil. de lei pentru fiecare inspector.
"Nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă, având la bază rezultatele activităţii desfăşurate", se arată în răspunsul ANAF pentru MEDIAFAX.
Cu privire la sumele colectate de inspectorii Antifraudă în 2019, ANAF anunţă că aceastea au fost în valoare totală de 40,3 mil lei.
Direcţia Generală Antifraudă Fiscală este structură de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, având alocate un număr total de 2.007 posturi, ceea ce reprezintă 56% din totalul posturilor aferente aparatului propriu al ANAF. În prezent, din totalul posturilor alocate sunt ocupate un număr de 1.150, ceea ce reprezintă 48% din totalul posturilor ocupate în cadrul aparatului propriu al ANAF, precizează sursa citată.
"Nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă, având la bază rezultatele activităţii desfăşurate", se arată în răspunsul ANAF pentru MEDIAFAX.
Cu privire la sumele colectate de inspectorii Antifraudă în 2019, ANAF anunţă că aceastea au fost în valoare totală de 40,3 mil lei.
Direcţia Generală Antifraudă Fiscală este structură de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, având alocate un număr total de 2.007 posturi, ceea ce reprezintă 56% din totalul posturilor aferente aparatului propriu al ANAF. În prezent, din totalul posturilor alocate sunt ocupate un număr de 1.150, ceea ce reprezintă 48% din totalul posturilor ocupate în cadrul aparatului propriu al ANAF, precizează sursa citată.
"În vederea realizării obiectivelor strategice referitoare la asigurarea administrării impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri bugetare, la nivelul ANAF a fost finalizat procesul de evaluare a eficienţei şi eficacităţii activităţilor desfăşurate. În acest sens a fost adoptată şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aceasta făcând parte dintr-un set de măsuri care vizează transformarea ANAF într-o instituţie eficientă şi transparentă.
Prin Planul de măsuri pentru eficientizarea colectării veniturilor la bugetul general consolidat, se urmăreşte şi implementarea unui set de acţiuni care vizează evaluarea şi revizuirea modului de funcţionare a Agenţiei pe principiile eficienţei şi eficacităţii, dar şi reformarea managementului şi a sistemului de evaluare a performanţei. Astfel, sunt în curs de finalizare indicatorii de performanţă care să cuantifice atât modul de îndeplinire a obiectivelor stabilite, cât şi aportul salariaţilor la atingerea acestora", transmite ANAF.
În această etapă sunt revizuite principiile de organizare şi funcţionare a DGAF.
"Astfel, acţiunile Direcţiei generale antifraudă fiscală sunt orientate atât spre creşterea conformării voluntare, cât şi pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. (...) Obiectivele trasate de conducerea ANAF în sarcina DGAF nu au în vedere stabilirea unui plan de amenzi, din următoarele considerente:
- măsura nu este în concordanţă cu Legea prevenirii;
- amenzile nu reprezintă o sursă importantă de venituri la bugetul general consolidat(în anul 2019 valoarea amenzilor încasate reprezintă 0,009% din total venituri realizate);
- aplicarea unei sancţiuni contravenţionale nu reprezintă un scop în sine", se arată în comunicat.
Răspunsul ANAF menţionează că pentru anul 2020 nu au fost aprobate de către conducerea ANAF nivelurile planificate ale indicatorilor specifici ce urmează a fi monitorizaţi la nivelul DGAF, "având în vedere necesitatea implementării unui nou sistem de indicatori de performanţă, ca urmare a reorganizării acestei structuri şi orientării acţiunilor acesteia spre creşterea gradului de conformare voluntară, precum şi pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale".
Un document trimis la sfârşitul lunii trecute de către şeful direcţiei Antifraudă din cadrul ANAF şi făcut public de MEDIAFAX a atras atenţia asupra unor indicatori de performanţă pe care inspectorii Antifraudă din Bucureşti trebuie să îi îndeplinească privind numărul de sancţiuni, eficienţa cotroalelor şi valoarea amenzilor date de aceştia.
Unul dintre aceşti indicatori arată că fiecare inspector Antifraudă din Capitală are stabilită o ţintă de colectare de 2,3 milioane de lei în 2020.
" (...) În ceea ce priveşte DRAF Bucureşti au fost stabilite următoarele niveluri (ţinte) de realizat în anul 2020: (...) indicatorul "sume totale stabilite/ estimare urmare acţiunilor de control, pe un inspector antifraudă activ: 2.300.000 de lei/ inspector activ", se arată în circulara transmisă pe 21 ianuarie 2020 inspectorilor ANAF de către Carmen Elena Tatu, inspector general Antifraudă, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală.
MEDIAFAX a solicitat un punct de vedere şi Direcţiei Generale antifraudă.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4250 / 5671 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





