ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANAF: Nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă

07 Februarie 2020   |   MEDIAFAX

Cu privire la sumele colectate de inspectorii Antifraudă în 2019, ANAF anunţă că aceastea au fost în valoare totală de 40,3 mil lei.

 
 
ANAF transmite, într-un răspuns pentru MEDIAFAX, că nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă, având la bază rezultatele activităţii desfăşurate. Răspunsul vine în contextul informaţiilor despre norma de colectare de 2,3 mil. de lei pentru fiecare inspector.

"Nu există beneficii şi bonificaţii care să fie acordate inspectorilor antifraudă, având la bază rezultatele activităţii desfăşurate", se arată în răspunsul ANAF pentru MEDIAFAX.

Cu privire la sumele colectate de inspectorii Antifraudă în 2019, ANAF anunţă că aceastea au fost în valoare totală de 40,3 mil lei.

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală este structură de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, având alocate un număr total de 2.007 posturi, ceea ce reprezintă 56% din totalul posturilor aferente aparatului propriu al ANAF. În prezent, din totalul posturilor alocate sunt ocupate un număr de 1.150, ceea ce reprezintă 48% din totalul posturilor ocupate în cadrul aparatului propriu al ANAF, precizează sursa citată.


"În vederea realizării obiectivelor strategice referitoare la asigurarea administrării impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri bugetare, la nivelul ANAF a fost finalizat procesul de evaluare a eficienţei şi eficacităţii activităţilor desfăşurate. În acest sens a fost adoptată şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aceasta făcând parte dintr-un set de măsuri care vizează transformarea ANAF într-o instituţie eficientă şi transparentă.

Prin Planul de măsuri pentru eficientizarea colectării veniturilor la bugetul general consolidat, se urmăreşte şi implementarea unui set de acţiuni care vizează evaluarea şi revizuirea modului de funcţionare a Agenţiei pe principiile eficienţei şi eficacităţii, dar şi reformarea managementului şi a sistemului de evaluare a performanţei. Astfel, sunt în curs de finalizare indicatorii de performanţă care să cuantifice atât modul de îndeplinire a obiectivelor stabilite, cât şi aportul salariaţilor la atingerea acestora", transmite ANAF.

În această etapă sunt revizuite principiile de organizare şi funcţionare a DGAF.

"Astfel, acţiunile Direcţiei generale antifraudă fiscală sunt orientate atât spre creşterea conformării voluntare, cât şi pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. (...) Obiectivele trasate de conducerea ANAF în sarcina DGAF nu au în vedere stabilirea unui plan de amenzi, din următoarele considerente:

- măsura nu este în concordanţă cu Legea prevenirii;
- amenzile nu reprezintă o sursă importantă de venituri la bugetul general consolidat(în anul 2019 valoarea amenzilor încasate reprezintă 0,009% din total venituri realizate);
- aplicarea unei sancţiuni contravenţionale nu reprezintă un scop în sine", se arată în comunicat.

Răspunsul ANAF menţionează că pentru anul 2020 nu au fost aprobate de către conducerea ANAF nivelurile planificate ale indicatorilor specifici ce urmează a fi monitorizaţi la nivelul DGAF, "având în vedere necesitatea implementării unui nou sistem de indicatori de performanţă, ca urmare a reorganizării acestei structuri şi orientării acţiunilor acesteia spre creşterea gradului de conformare voluntară, precum şi pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale".

Un document trimis la sfârşitul lunii trecute de către şeful direcţiei Antifraudă din cadrul ANAF şi făcut public de MEDIAFAX a atras atenţia asupra unor indicatori de performanţă pe care inspectorii Antifraudă din Bucureşti trebuie să îi îndeplinească privind numărul de sancţiuni, eficienţa cotroalelor şi valoarea amenzilor date de aceştia.

Unul dintre aceşti indicatori arată că fiecare inspector Antifraudă din Capitală are stabilită o ţintă de colectare de 2,3 milioane de lei în 2020.

" (...) În ceea ce priveşte DRAF Bucureşti au fost stabilite următoarele niveluri (ţinte) de realizat în anul 2020: (...) indicatorul "sume totale stabilite/ estimare urmare acţiunilor de control, pe un inspector antifraudă activ: 2.300.000 de lei/ inspector activ", se arată în circulara transmisă pe 21 ianuarie 2020 inspectorilor ANAF de către Carmen Elena Tatu, inspector general Antifraudă, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală.

MEDIAFAX a solicitat un punct de vedere şi Direcţiei Generale antifraudă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4136 / 5557
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...