
ARB: 11 instituţii financiare au semnat acordul pentru consolidarea mediului de afaceri românesc
11 Septembrie 2019
AGERPRESIndustria financiară din România propune încheierea unui acord cu autorităţile, de tipul "gentlemen's agreement", privind asigurarea predictibilităţii legislative pentru următorii 10 ani.
Acordul de Colaborare pentru crearea Platformei Financiare, proiect ce urmăreşte promovarea, în cooperare cu instituţiile interesate, a principiilor dezvoltării economice durabile şi ale progresului social, a fost semnat de 11 instituţii reprezentative ale industriei financiare din România, potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).
Organizaţia menţionează că proiectul de structurare a platformei program de colaborare în România pe zona financiară sub denumirea Platforma Financiară este o construcţie non juridică, bazată pe sinergie şi solidaritate, care permite intensificarea comunicării şi a colaborării între reprezentanţii pieţei financiare din România pentru îmbunătăţirea stabilităţii mediului economic şi financiar. Astfel, se doreşte consolidarea mediului de afaceri românesc prin îmbunătăţirea mai multor aspecte, printre care transparenţa şi predictibilitatea, elemente cheie ce stau la baza deciziilor strategice ale potenţialilor investitori.
Organizaţia menţionează că proiectul de structurare a platformei program de colaborare în România pe zona financiară sub denumirea Platforma Financiară este o construcţie non juridică, bazată pe sinergie şi solidaritate, care permite intensificarea comunicării şi a colaborării între reprezentanţii pieţei financiare din România pentru îmbunătăţirea stabilităţii mediului economic şi financiar. Astfel, se doreşte consolidarea mediului de afaceri românesc prin îmbunătăţirea mai multor aspecte, printre care transparenţa şi predictibilitatea, elemente cheie ce stau la baza deciziilor strategice ale potenţialilor investitori.
Industria financiară din România propune încheierea unui acord cu autorităţile, de tipul "gentlemen's agreement", privind asigurarea predictibilităţii legislative pentru următorii 10 ani.
Prin intermediul acestuia, se recomandă asigurarea de consultări periodice cu industria financiară, evaluarea riscurilor iniţiativelor legislative propuse prin intermediul studiilor de impact şi asigurarea unui dialog deschis între Guvern, antreprenori, instituţii financiare sub forma unor întâlniri de tip workshop, panel de discuţie pentru a evalua impactul potenţial al modificărilor legislative.
Semnatarii Acordului de Colaborare sunt Asociaţia Română a Băncilor, Asociaţia Administratorilor de Fonduri din România, Asociaţia Analiştilor Financiar-Bancari din România, Asociaţia Brokerilor, Asociaţia de Plăţi Electronice din România, Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România, Asociaţia Română a Brokerilor de Credite, Asociaţia Societăţilor Financiare din România-ALB, Bursa de Valori Bucureşti, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
Prin intermediul Platformei Financiare se stabileşte modul în care membrii acesteia, în baza principiilor comune, precum dezvoltarea intermedierii financiare, prosperitatea economică, reputaţia, libera concurenţă, stabilitatea, transparenţa, inovaţia şi educaţia financiară vor colabora pentru realizarea obiectivelor comune.
Acordul de Colaborare are ca obiective conlucrarea în vederea dezvoltării şi consolidării sectorului financiar ca parte a unei pieţe performante, stabile şi eficiente. Astfel, se doreşte îmbunătăţirea mediului de afaceri din România şi perfecţionarea mecanismelor economice din sfera activităţilor comune, dar şi colaborarea între instituţii prin facilitarea dialogului deschis şi promovarea unor politici comune. Totodată, Acordul urmăreşte respectarea legalităţii, eticii profesionale, precum şi a normelor privind concurenţa în activitatea economică şi în relaţiile dintre părţi.
În comunicat se menţionează că pe parcursul colaborării nu se vor discuta aspecte care să contravină prevederilor Legii Concurenţei, fiind avută în vedere stimularea concurenţei şi a unui mediu concurenţial adecvat.
În practică vom asista la reprezentarea, susţinerea intereselor legitime ale membrilor în relaţia cu instituţiile şi autorităţile publice şi cu alte persoane juridice şi fizice, în raport cu obiectul şi scopul de activitate ale membrilor, precum şi promovarea unei imagini favorabile a membrilor şi a domeniilor de interes pe plan naţional şi internaţional.
Semnatarii Acordului urmăresc realizarea unui dialog permanent cu autorităţile şi instituţiile statului, precum şi cu orice terţi pe probleme de interes economic general, inclusiv prin formularea de propuneri asupra proiectelor de acte normative specifice şi participarea la dezbaterile pe marginea acestora în domeniile de interes. Prin acest Acord, instituţiile partenere pot organiza programe comune, în baza unor acorduri separate, în domeniile pe care le reprezintă. Acordul a fost încheiat pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire a valabilităţii cu acordul partenerilor.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4523 / 5542 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
DocProcess se alătură grupului francez AGENA3000, odată cu finalizarea cu succes a exit-ului de către Morphosis Capital și fondatori | Ce avocați au lucrat în tranzacție
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Din amfiteatru, la boardroom: „Think Ahead! Practice at Filip & Company!” – programul de vară care oferă studenților o experiență multidisciplinară, remunerată, cu proiecte reale, mentorat și evaluare riguroasă. Mai mult de jumătate dintre absolvenții recentelor ediții au devenit avocați stagiari ai firmei | De vorbă cu Cristina Tudoran (partener) și Alexandra Țugui (HR specialist) despre accesul studenților interesați de avocatura de business la o experiență practică autentică în cadrul unei firme de top
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...